Alimente care ajuta copilul la invatat

25 septembrie 2012, , Vizualizări: ...

Ajuta-ti copilul sa nu fie letargic dupa masa de pranz, mai ales daca este scolar si trebuie sa isi faca temele. Nu te-ai intrebat de ce copiii invata mai slab dupa masa de pranz, isi pierd concentrarea si energia? Acest lucru se datoreaza faptului ca fluxul sanguin e redirectionat pentru a ajuta digestia, lasand creierul mai putin irigat, ceea ce da o stare de somnolenta. Insa exista alimente care ajuta la diminuarea semnificativa a acestei stari, aflam de la askdrsears.com.

 

Felul in care copilul face fata la orele de scoala daca invata dupa-amiaza sau are randament in a-si face temele in cazul in care invata dimineata, este puternic influentat de proteinele pe care le mananca la pranz si de garnitura pe care o are alaturi. Trebuie sa ii oferim combinatia echilibrata si de calitate intre aceste doua categorii de alimente.

 

O sursa bogata de proteine valoroase pentru activitatea creierului copilului tau in partea a doua a zilei o contin: ouale, laptele, banana, iaurtul, semintele de floarea soarelui si carnea de peste sau pui sau vita. Garnitura ideala langa aceste proteine este data de legumele in orice forma ar fi ele, preferabil proaspete, dar si sub forma de mancare, in cazul care cel mic nu e fan al cruditatilor.
Chiar si ordinea in care copilul mananca ce are in farfurie conteaza pentru randamentul lui in cursul dupa-amiezii. E de preferat sa manance intai proteinele si dupa aceea garnitura, ca sa isi invioreze creierul. Deci, daca vrei sa obtii un creier in stare totala de functionare, prepara copilului un pranz bogat in proteine pe care sa le consume inaintea garniturii, iar daca vrei sa obtii o stare de relaxare pentru copil ca acesta sa se odihneasca, ofera-i un pranz bogat in carbohidrati (orez, cartofi, fasole, linte, paste), pe care sa le manance inaintea proteinelor (oua, carne, peste, lactate).

 

Un pranz sanatos pentru un copil de scoala are intre 600 si 800 calorii, cu o cantitate minima de grasimi si continand in echilibru proteine si carbohidrati. Daca pranzul contine multi carbohidrati (cum ar fi pastele) cu un sos alb cu grasime, e evident ca performanta intelectuala a copilului va fi diminuata dupa masa. Motivul? Digerarea acestor alimente „grele” necesita redirectionarea masiva a fluxului sanguin catre stomac, in defavoarea creierului.

 

Un exemplu de pranz foarte sanatos este un sandwich din paine cu cereale integrale, cu ton, cu rosie, salata verde si maioneza slaba in grasimi, urmat de un fruct (mar, para, portocala, pruna, strugure) sau un pahar cu lapte. Incurajeaza-ti copilul sa sara peste desertul de dupa masa de pranz si sa il manance dupa masa de seara, cand e necesar ca sa aiba creierul pregatit pentru somn si relaxare, dar nu mai tarziu de ora 7 seara.

Ce retete de pranz sanatos si energizant folosesti pentru copilul tau?

Cuvinte cheie: ,

Loading...
Scrie și tu
Nu necesită conectare click aici pentru toate intrebarile
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro

Recomandări

Cele mai noi

Vezi cele mai noi 100 de articole

Cele mai citite din categorie

Comentarii (13)

  1. crinutz spune:

    mancarica de spanac cu peste
    taiati praz rondele subtirele si calit intr-o lingura de unt in tigaie, la foc mic, dupa care se adauga vreo 2-3 linguri de apa si se lasat sa fiarba. Cand s-a inmuiat un pic prazul puneti pestele deasupra si caliti si pe o parte si pe cealalta. Separat fierbeti 3 cubulete de spanac (era din ala congelat portionat), iar cand a scazut apa si era fiert se pune deasupra vreo 3 -4 linguri de iaurt acrisor si se mai lasa un pic sa fiarba. Pestele se scoate din tigaie si se face mic mic si apoi se pune inapoi in tigaie cu spanacul si prazul. Dupa ce a mai dat 2 clocote in fiert impreuna se stinge si se face piure intr-un castronel folosind ustensila aia de zdrobit cartofii Cred ca reteta merge si cu smantanica in loc de iaurt

  2. dodolin spune:

    preferatele lui sunt.paste cu carne de pui,piept de pui la gratar cu piure si bureti la otet,peste,salata de cruditati si fructe ,bananele si perele primeaza si sucul de portocale cu morcov, ciorbitele de orice fel cu ardei usturat.

  3. auradir spune:

    Problema mare a mea este ca micuta mea nu vrea sa manince insa va pot spune ce prinz bun am facut ieri: PIEPT DE PUI UMPLUT CU MORCOVEI – FACUT LA CUPTOR

  4. krystyana84 spune:

    foarte mare importanta au fructele chiar si pentru noi oamenii mari; dar pentru ei

  5. rodyrozy spune:

    La pranz tot timpul ii dau ciorbita si felul doi.II place foarte mult ciorba de sfecla rosie cu multe legume, este foarte sanatoasa si contine si multe vitamine. Sfecla rosie o fierb separat, in coaja, astfel nu isi pierde din proprietati. La felul doi tot timpul este ceva carnita( in special de pui), iar apoi un pahar de compot de mere.Cam asta e masa de pranz a baietelului meu.

  6. ady76sor spune:

    Asta chiar ma intereseaza, deroarece la anul mergem si noi la scoala…, interesant articolul

  7. Adi84 spune:

    asa e !conteaza mult ce mananca copilasi pentru a-i ajuta la invatat, trebuie sa fie hraniti bine

  8. asminasmin spune:

    BUN ARTICOL

  9. marinec spune:

    baietii mancau lapte cu paine in fiecare dimineata) il fierbeam si dupa ai punem un pic de sare si muiai pane in el…cred ca ereau destul de atenti la scoala;)

  10. co_alina spune:

    baiatul meu prefera cand se intoarce de la scoala doar o ciorbita
    abia pe la 4-5 i se face „foame” si manance felul 2
    e gresit
    rog o opinie
    multumesc

  11. dodolin spune:

    dupa masa 2 ore de relaxare apoi teme asa e ok

Comenteaza

Nume (obligatoriu)

Mail (nu va fi facut public) (obligatoriu)

Website

Meniu