Familie-Părinţi/Sanatate fizica si mentala

20 de modalitati pentru un somn usor – Partea II

07 martie 2012, , Vizualizări: ...
sfatulparintilor.ro - 20 de modalitati pentru un somn usor – Partea II

Cum sa te mai gandesti macar la un somn usor cu o multime de obiective de indeplinit zilnic la birou si cu teama ca ai putea fi trimis in somaj daca nu-ti indeplinesti obiectivele? Ratele la banca au crescut, salariile s-au diminuat asa ca ai altele pe cap, iar somnul usor este ultimul pe lista. Cu toate acestea, lipsa de odihnea, pe termen lung te va conduce exact in directia pe care vrei s-o eviti: scaderea productivitatii si, intr-un final, concedierea. Insa pe langa problemele de la birou si/sau familiei mai sunt si alti factori care genereaza insomnia. Ieri v-am prezentat primele 10 modalitati de a avea un somn usor. Astazi va dezvaluim  alte 10 sfaturi pentru un somn usor:

 

Ai grija la cina daca vrei sa ai un somnul usor

Evita sa consumi mancaruri grele seara. Acestea taxeaza digestiv si te vor face sa dormi mai greu. Unele persoane se simt foarte bine daca mananca ceva usor care sa-i ajute sa adoarma. Produsele lactate precum si cerealele cu lapte sau biscuiti cu branza sunt alegeri excelente pentru seara.

Sfat: Mananca cu cel putin o ora inainte de a merge culcare.

 

Schimba-ti optica in ceea ce priveste alcoolul pentru un somn usor

Desi, se spune ca alcoolul te poate ajuta sa adormi mai usor, mai tarziu, cand efectele dispar, te vei trezi mai des in timpul noptii ceea ce inseamna ca vei avea un somn fragmentat si foarte putin odihnitor.

Sfat: Laptele caldut si ceaiul de musetel sunt alegeri mult mai inspirate pentru seara.

 

Nu mai bea nici un lichid dupa ora 8 si vei avea parte de un somn usor

Ca si in cazul copiilor ar trebui sa urmezi aceeasi regula: Nici o bautura cu doua ore inainte de culcare. Astfel, nu te vei trezi in miez de noapte sa mergi la toaleta. Plus, ca s-ar putea sa adormi mai greu dupa ce ai pasit pe gresia rece din baie.

Sfat: Lasa lumina de veghe aprinsa in baie pentru a evita lumina puternica a unui bec obisnuit.

 

Somnul usor este ajutat de o lumina slaba

Cu 2-3 ore inainte de a merge la culcare diminueaza lumina in toata casa si lasa deoparte orice munca, discutii in contradictoriu sau decizii complicate. Dureaza ceva timp pentru ca toate emotiile de peste zi sa dispara. Prin diminuarea luminii creierul primeste semnalul pentru a produce melatonina, hormonul care produce somnul.

Sfat: Foloseste un bec de 15 watt cand citesti in ultima ora inainte de a te culca.

 

Scapa de orice zgomot si vei avea parte de un somn usor

Un robinet care picura, un copil care tuseste sau un caine care latra pot alunga cu usurinta somnul. Iar parintii pot fi hipersensivi la astfel de zgomote dupa o noapte in picioare la patul bebelusului.

Sfat: Dopurile de urechi te pot ajuta sa scapi de aceste zgomote de noapte.

 

Fumatul este inamicul somnului usor

Daca mai vrei inca un motiv pentru a renunta la fumat, iata-l: nicotina este un stimulat precum cafeina. Asta inseamna ca fumatul poate genera insomnie.

Sfat: Cu cateva ore inainte de a merge la culcare fumeaza numai 1-2 tigari in cazul in care nu poti renunta definitiv la acest viciu.

 

Daca vrei un somn usor nu lasa animalele de companie in pat

Miscarile in timpul noptii ale cainelui sau ale pisicii te impiedica sa dormi. In plus, lasa par, purici sau polen iar daca esti alergic la ele sigur nu vei mai dormi.

Sfat: Dreseaza-ti animalul sa doarma in locul destinat lui si nu in patul tau.

 

Lasa-ti mintea libera pentru un somn usor

Stabileste o rutina care sa te relaxeze inainte de a merge la culcare. Citeste ceva calm, mediteaza, asculta muzica sau fa o baie fierbinte. Incearca sa scrii toate temerile tale precum si un plan pentru a le depasi, astfel incat sa nu te mai gandesti la ele in pat.

Sfat: Chiar si 10 minute de ritual inainte de a merge la culcare te poate ajuta atunci cand nu dispui de prea mult timp.

 

Foloseste cu precautie somniferele daca vrei un somn usor

Somniferele pot fi tentante in noptile in care Mos Ene nu mai vine, insa foloseste-le cu precautie. Unele medicamente pot da dependenta sau au alte efecte secundare. Ideal, ar trebui sa le privesti ca o solutie pe termen scurt in vreme ce stilul de viata sau schimbarea comportamentului ar trebui sa fie optiunile viabile.

 

Cand insomnia ascunde probleme mult mai grave

Sfaturile pentru un somn usor sunt excelente atunci cand insomnia este sporadica. Insa, daca aceasta persista mai mult de o luna este timpul sa descoperi motivul. Insomnia poate fi doar un simptom al unei probleme ascunse. Spre exemplu, este bine stiut ca depresia cauzeaza insomnie, ca si alte probleme de sanatate precum astma, artrita si unele medicamente. Insomnia cronica trebuie urmarita cu atentie si evaluata de catre un doctor.

 

 

Cuvinte cheie: , ,

Scrie și tu
Nu necesită conectare click aici pentru toate intrebarile
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro

Recomandări

Cele mai noi

Vezi cele mai noi 100 de articole

Cele mai citite din categorie

Comentarii (4)

  1. marinec spune:

    in primiul rand folosesc luminita de veghe de cativa ani, si e foarte util da nu la somn, chestia cu apa nu o cred..pai ce faci dc iti e sete la 8 seara?
    iar de la somifere mie mi se facea rau, asa ca am renuntat la ele

  2. 27ralu spune:

    Cred ca somniferele se dau doar cu reteta,nu?

  3. mari spune:

    Cu zgomotul e mai greu la bloc,iar cu lumina sunt de acord,dar avand copil mic te mai trezeste noaptea.

  4. alinutza88 spune:

    si eu sunt de acord cu lumina de vaghe dar cu lichidele ce nu trebuiesc consunate dupa ora 8 nu pot pentru ca eu si noaptea simt nevoia sa beau apa

Comenteaza

Meniu