Familie-Părinţi/Alimentatie sanatoasa

Cum slabesti fara sa te apuce depresia

21 noiembrie 2010, , Vizualizări: ...

M-am imprietenit cu notiunea de cura de slabire de la 16 ani cand am incercat prima mea dieta pentru a renunta la 2-3 kilograme. Mi-au trebuit ani de zile sa inteleg ca nu e suficient sa tii o dieta, daca nu reusesti sa mentii un anumit ritm alimentar benefic tie ulterior si daca abia astepti sa scapi de privatiuni ca sa mai gusti un pic din bunatatile la care iti era gandul.

 

Am trait pe pielea mea efectul yo-yo prin care cele 6-7 kilogrameveneau si plecau, in functie de asa de multi factori incat le-am pierdut urma. Oricate diete am “cunoscut” personal, am inteles intr-un final ca functioneaza aceea pe care o simti asa de compatibila cu tine, incat o poti tine pe termen lung fara sa te simti o victima a propriei tale vieti, care se deruleaza intre un lapte 0,1 dimineata, un morcov si o rosie la pranz si un mar cu o bucata de peste seara. O dieta eficienta este aceea care nu te indeparteaza prea tare de la starea ta de bine naturala (sau care macar nu iti genereaza stari de rau nesfarsite), dar care respecta si regulile generale de alimentatie sanatoasa pentru care pledam.

 

Impartasesc cu voi un mod de a ne alimenta, care nu numai ca aduce un aport echilibrat de nutrienti in corp, dar reuseste si sa ne ajute sa ne subtiem intr-un interval decent de timp (2, maxim 3 kgpe saptamana).

 

Avantajele sale sunt :

–         iti este permis sa mananci aproape toate categoriile de alimente sanatoase si necesare organismului

–         este un regim hipoglicemic (pentru persoane cu tendinta de a avea glicemia mai ridicata fara a avea totusi diabet) si dislipidemic (pentru persoanele care au colesterolul ridicat)

–         iti limiteaza ultima ora a mesei unei zile la ora 18. Daca ai vointa (si la orice dieta trebuie sa apara undeva notiunea de vointa) si respecti aceasta limitare, vei descoperi pe pielea ta cat de bine te simti la prima ora a diminetii, dand corpului acel repaus alimentar de 14-15 ore. Medicii ne invata ca mancatul seara contribuie la dereglarea glicemiei si la formarea colesterolului rau. In timpul zilei corpul poate face fata cu mult mai bine provocarilor alimentare decat dupa ora 17.

–         Te indeamna sa faci miscare intr-un ritm decent, moderat, care sa te faca sa te simti bine, fara sa te simti frustrat ca nu faci fata unui anumit nivel de performanta care este evident mai mult decat poti duce (din cauza ca nu esti suficient antrenata, ca nu esti obisnuita cu miscarea regulata, ca pur si simplu nu iti place foarte mult).

 

 

Ce putem manca:

–         carne slaba (pui, curcan, vita, porc)

–         peste (toate tipurile)

–         fructe (de preferat mere, pere, caise, piersici, citrice, fructe de padure, cirese, visine). Evitam : banane, struguri, pepene (au prea mult zahar)

–         paine (neagra, graham, hipoglucidica, secara, cereale mixte). Eliminam painea alba

–         legume (toata gama posibila)

–         lactatele slabe (0,1% sau 1,5% grasime)

–         ciocolata neagra 75%

–         ceai si cafea neindulcite

 

Ce consumam ocazional:

 

Exista alimente pentru care avem slabiciuni, de care ne este pofta din cand in cand. Nu le eliminam de tot, caci ne vom simti frustrati si sansele de a azvarli pe fereastra de tot regimul cresc proportional cu frustrarea. Asa ca ni le permitem, dar OCAZIONAL (o data la doua saptamani). Acestea sunt :

–         produsele prajite in ulei

–         dulciurile de orice fel (inclusiv mierea. Daca ne e pofta de dulce, mai degraba luam o lingurita de miere decat alt produs cu zahar prelucrat. Daca insa folosim mierea pentru aportul ei nutritiv, pe durata dietei putem folosi produsele naturiste ce contin propolis, polen, laptisor de matca sub forma de capsula).

–         mezelurile

–         lactatele grase (untul, laptele integral, branza grasa, smantana)

–         produsele preparate in prea multa grasime (mancaruri gatite, grele)

–         fast food

–         bauturi alcoolice (incetinesc metabolismul)

–         bauturi acidulate dulci din comert

–         maioneza, ketchup, sosuri grase pentru salata

 

Reguli de care tinem cont:

 

Ca intotdeauna cand e vorba de o disciplina interioara, apar reguli. Din fericire, in acest caz, ele sunt blande si realiste.

 

 

 

 

In mod evident, punctul forte al acestui stil de alimentatie care duce la slabit fara a genera carente nutritive in corp este oprirea oricarei forme de mancat sau rontait la ora 18. Aici este punctul de rezistenta si exercitiul de vointa, o spun din experienta. E greu la inceput, dar chiar functioneaza si iti faci un bine. Trebuie doar sa iti schimbi putin obiceiurile alimentare, pentru ca cinele copioase si savuroase la restaurant sau seara tarziu acasa, cand mancarea devine o forma de recompensa dupa o zi lunga de munca, vor trebui sa devina o amintire indepartata.

 

Care sunt cele mai mari tentatii ale tale cand tii un regim? Cum le rezisti?

Cuvinte cheie: , , , ,

Scrie și tu
Nu necesită conectare click aici pentru toate intrebarile
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro

Recomandări

Cele mai noi

Vezi cele mai noi 100 de articole

Cele mai citite din categorie

Comentarii (11)

  1. auradir spune:

    trebuie sa va spun si eu ca sint familiarizata cu tot felul de cure de slabireinsa. Problema cea mai mare a mea este ca nu le pot tine o perioada foarte indelungatasi nu pot ajunge sa am un stil de viata sanatos.Am inceput sa tin cure de slabire la 62 de kg pentru ca vroiam sa ajung la 56 – si in timp in urmacurelor de slabire dupa ce dadeam jos un anumit numar de kg puneam la loc mai mult si uite cum am ajuns sa am 78 de kg inainte de a ramine insarcinata.
    Tentatiile in cazul meu sint dulciurile.Va spun sincer ca nu ma puteam abtine insa ajungeam sa imi potolesc poftele luind cite un coltisor mic de 5mm dintr-o patratica de ciocolata si eram linistita .Si nici nu insemna mai nimic, eu imi linisteam pofta de dulce si creierul era linistit ne mai avind un stres in plus ca nu as fi putut minca dulce. – IAR IN CITEVA ZILE NU IMI MAI TREBUIA NICI BUCATICA AIA MICA PENTRU CA STIAM CA NU E INTERZIS

  2. auradir spune:

    prin comentariul meu vreau sa atentionez fetele tinere sa nu faca excese cu curele de slabire, sa incerce sa manince sanatos si sa faca miscare si sa lase deoparte curele drastice pentru ca sigur vor ajunge ca mine , sa se ingrase in timp si nu sa slabeasca

  3. krystyana84 spune:

    miscarea e cea mai importanta indiferent de ce natura e ea; face bine si la dieta ca arde caloriile dar si la psihic

  4. Kassandra_2010 spune:

    Am avut si eu momente in care ma ingrasam vazand cu ochii si slabeam fara sa imi dau seama cum. Atunci cand incercam mai tare sa slabesc nu reuseam sa dau jos nici macar un kilogram, mai ales dupa nastere, dar din cauza stresului si a activitatii zilnice am reusit sa slabesc, poate chiar prea mult si acum mi-as dori sa mai pun un kilogram, doua. Problema e ca nu se aseaza unde vrem noi, ci unde nu vrem:la burta, pe coapse…Oricum, indiferent ce regim ai avea, e bine sa nu te infometezi, ci sa mananci sanatos si sa faci multa miscare. Consider ca si activitatea mentala intensa da rezultate, deci, cine vrea sa slabeasca sa se apuce de probleme de trigonometrie! 🙂 Glumeam, insa imi mentin punctul de vedere, daca te implici psihic in ceea ce faci si pui suflet, eu cred ca arzi multe calorii.

  5. angyciobanu spune:

    Din fericire nu a fost nevoie niciodata sa tin regim. Dupa sarcina am slabit chiar foarte mult. Deci daca vreti sa slabiti faceti un bebe si alaptati-l la san.

  6. flo2000 spune:

    intotdeauna cand ma apuc de o cura de slabire imi vine sa manac si pietre , atunci imi vin in minte fel de fel de mancaruri. sunt foarte pofticioasa si imi este foarte, foarte greu sa ma retin mai ales la dulciuri

  7. Adi84 spune:

    asa e!cand trebuia sa ma apuc de cura, atunci erau poftele mai mari

  8. Adi84 spune:

    atunci cand tii regim atunci sunt tentatiile mai mari, atunci totul pare mai bun

  9. asminasmin spune:

    bun articol

  10. claudia79 spune:

    ADOR;PESTELE;CEAIUL SI FRUCTE; ESTE NORMAL CIND FACI FOAMEA SA TE IA DEPRESIA

  11. 27ralu spune:

    Cea mai mare tentatie a mea e ciocolata si cartofii prajiti.nu as putea sa tin un regim.oricum,nu mananc mult.decat sa tin o dieta,mai bine mananc moderat.

Comenteaza

Meniu