Familie-Părinţi/Alimentatie sanatoasa

Colesterol marit? 9 alimente pe care ar trebui sa le mananci

18 martie 2017, , Vizualizări: ...
sunca - oua - colesterol - sfatulparintlior.ro - pixabay-com - bacon-1238243_1920

La nivel mondial foarte multi tineri se confrunta cu un colesterol marit (peste 200 mg la decilitrul de sange). Daca faci parte din aceasta categorie, cu un colesterol marit – 240 mg atunci trebuie sa fii constient de faptul ca exista un risc ridicat de a te confrunta cu ddiverse probleme la inima, atac cerebral sau atac de cord. Pe langa eliminarea fumatului si practicarea unui sport, o dieta sanatoase poate fi un real ajutor cand este vorba de reducerea nivelului colesterolului marit.

Iata 9 alimente pe care ar trebui sa le mananci daca ai colesterolul marit.

 

 

1. Oua

Multa vreme oul a fost pe lista alimentelor interzise in cazul persoanelor cu probleme ale inimii. In functie de marimea oului, galbenusul contine 185 miligrame de colesterol. Insa nu grasimea din galbenus este adevarata problema, ci nivelul ridicat al acidului arahidonic care poate creste inflamatia peretilor arteriali. Iar pentru a beneficia de elementele nutritionale ale oului, precum vitaminele B12 si D, fara ca sanatatea sistemului vascular sa fie afectata, nutritionistii recomanda limitatea consumului la un ou zilnic daca te confrunti cu probleme la inima sau diabet.

 

 

2. Ulei de masline

Colesterolul este grasimea produsa de ficat, dar si cea continuta in diferite alimente. Evitarea produselor grase pare o buna idee, insa nu uita ca nu toate grasimile si sursele sunt egale din punct de vedere nutritional. Spre execumplu, untul poate creste nivelul colesterolui, insa nu acelasi lucru il face uleiul de masline. Tocmai de aceea, specialistii recomanda inlocuirea untului din alimentatie cu uleiul de masline.

 

 

3. Nuci, alune, nuci braziliene

O dieta bogata in nuci si alune poate scadea nivelul colesterolului si al trigliceridelor si imbunatatii raportul dintre LDL, colesterolul rau, si HDL, colesterolul bun. Nucile si alunele sunt sarace in grasimi saturate si omega 6, insa bogate in polifenoli. Iar aceasta este combinatia castigatoarea pentru reducerea inflamatiei.

 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Cuvinte cheie: , , ,

Scrie și tu
Nu necesită conectare click aici pentru toate intrebarile
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro

Recomandări

Cele mai noi

Vezi cele mai noi 100 de articole

Cele mai citite din categorie

Comentarii (1)

  1. nutritionist Florin Herban spune:

    Colesterolul… paravanul unui atac la sanatate

    Auzim mereu oamenii, pe strada, in magazine, in diverse locuri, vorbind deznadajduiti despre lupta lor fara izbanda cu bolile pe care le au si care devin tot mai profunde, despre faptul ca nu consuma grasimi sau produse animale dar totusi au colesterolul mare sau ficatul gras, ca au crize de guta desi consuma carne foarte putina s.a.m.d. si ca nu stiu ce sa mai faca sub povara multimii de medicamente.
    Referindu-ne la colesterol, o substanta vitala, partea dramatica a acestui tablou este reprezentata nu de valorile ridicate ale colesterolului ci de recomandarile si substantele folosite pentru tratarea hipercolesterolemiei, si aici ma refer la statine si fibrati. La ora actuala exista foarte multe studii care dovedesc efectul negativ al statinelor si efectele secundare periculoase ale acestora asupra sanatatii. Aceste efecte secundare, descrise, sunt:
    – slabiciune si durere musculara; degenerare grava a tesutului muscular
    – alterarea functiilor ficatului si pancreasului
    – diabet zaharat tip 2
    – polineuropatie ( deteriorarea nervilor la maini si picioare )
    – slabirea sistemului imunitar
    – afectarea tractului gastro-intestinal
    – anemie
    – disfunctii sexuale
    – cataracta
    – tulburari cognitive, pierderi de memorie
    – defecte de nastere
    – risc crescut de cancer
    – pierderi importante de coenzima Q10, in mod special pentru cei trecuti de 40 de ani
    Se cunoaste despre coenzima Q10 cat este de importanta pentru producerea energiei celulare si buna functionare a celulei, fiind produsa in cantitati din ce in ce mai mici odata cu inaintarea in varsta. Se stie ca statinele blocheaza productia de Q10, lucru care reprezinta o amenintare grava la adresa sanatatii. Cu cat deficienta de coenzima Q10 este mai mare cu atat mai mult se instaleaza slabiciunea musculara, durerea si in cele din urma insuficienta cardiaca. Tocmai de aceea, a prescrie medicamente pe baza de statine, fara a prescrie si suplimente de coenzima Q10 si, din pacate, acest lucru se intampla destul de des,este o adevarata crima la adresa sanatatii. In cazul in care urmezi un tratament pe baza de statine, daca nu ai coenzima Q10 in schema de tratament, roaga-l pe medicul curant sa ti-o prescrie. Daca nu vrea, cumpar-o fara prescriptie, intrucat suplimentarea cu coenzima Q10 este importanta pentru a preveni daune ireversibile in mitocondrii!
    Asistam in prezent la o explozie a consumului de statine dar si la o rata in crestere a deceselor generate de bolile cardiovasculare. In mod ironic si paradoxal, desi sunt prescrise pentru a reduce riscul de boli cardiovasculare prin reducerea valorilor LDL ( asa zisul colesterol rau ), statinele cresc de fapt riscul de boli cardiovasculare. Cum? Tocmai prin aceasta depletie de Q10 si mai cu seama prin inducerea calcifierii peretilor arteriali, care pot sa duca intr-un final, cel mai probabil, spre colapsul cordului. Intrebarea care se pune, este: De ce ar trebui sa ne temem mai mult, de colesterol sau de statine?
    Cand va faceti analize pentru colesterol, cereti ca pe langa colesterolul total ( CT ) sa vi se faca si HDL si LDL. CT singur, nu spune nimic. Ne intereseaza rapoartele LDL/HDL si CT/HDL. Cu toate ca sunt metode invechite, inca se mai practica trimiterea, spre efectuarea analizelor, doar pentru colesterolul total. Si inca un aspect foarte important: Valorile normale ale colesterolului sunt pe categorii de varsta si sex si pe intervale valorice. Valoarea unica maxima utilizata de laboratoare, este alocata pentru toate categoriile de varsta, cu toate ca ea corespunde unei valori medii a colesterolului pentru o persoana de 18 – 20 de ani. O persoana de 70 de ani nu poate avea functiile si starea de sanatate ale unei persoane de 18 – 20 de ani.
    Ca urmare a celor de mai sus, ar fi bine ca in alegerea unui tratament pentru hipercolesterolemie, sa se tina cont de toate aceste aspecte si, mai mult, sa nu creada cineva ca daca nu mananca grasimi animale si carne de porc si mananca doar carne de curcan si pui fara piele sau este vegetarian, scapa de valorile mari ale colesterolului, atata timp cat cauzele reale ale cresterii acestuia sunt cu totul altele.

Comenteaza

Meniu