Miercuri, 5 ianuarie, s-a anunțat oficial că a fost lansat telefonul copilului – 119. La acest număr pot suna atât copiii aflați într-o situație delicată (cei ce sunt abuzați, neglijați, traumatizați, ce sunt victime ale diferitelor forme de violență etc.), cât și persoane care cunosc cazuri de copii abuzați, agresați sau care sunt supuși unei anumite forme de violență (verbală, fizică, emoțională).
S-a lansat telefonul copilului – 119
Pe parcursul zilei de ieri, 5 ianuarie, Ministrul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, Gabriela Firea, a anunțat, la finalul unei ședințe de Guvern că s-a lansat oficial telefonul copilului – 119. Potrivit „Digi24”, ministrul a venit cu următoarele precizări:
„Vă prezint în premieră naţională telefonul copilului – 119, la care se va răspunde zilnic, 24 de ore din 24 şi este vorba despre un apel gratuit, deci o linie verde. Cine poate să sune la 119? Poate să sune un copil care se simte abuzat, traumatizat, neglijat, victimă a violenţei de orice tip, fizică sau emoţională, psihică. De asemenea, şi o altă persoană care are cunoştinţă despre o astfel de situaţie, un prieten, un coleg, un vecin, un apropiat. Acesta mi se pare un lucru bun şi anume că pot fi luate în considerare şi apeluri de la persoane care cunosc şi nu pot trece nepăsătoare peste faptul că un copil se află într-o situaţie dificilă, într-o situaţie vulnerabilă. Mi se pare absolut normal ca şi noi, în România, să aplicăm metodele care au succes în Uniunea Europeană şi numai, în întreaga lume, prin care copiii înşişi să poată anunţa situaţia în care se află, dar şi o altă persoană, inclusiv un cadru didactic.”
Citește continuarea pe Qbebe:
Cum poate fiecare ZODIE sa atragă mai mulți BANI? Iată cel mai eficient mod!