Sfatulparintilor.ro | Sfaturi zilnice pentru parinti cu copii inteligenti
sfatulparintilor.ro - Dieta alcalina

Familie-Părinţi/Diete sanatoase

Diete sanatoase: Dieta alcalina – calea catre longevitate, vitalitate, sanatate

02 ianuarie 2014, , Vizualizări: ...

Dieta alcalina este o notiune relativ recenta, desi la baza ei stau lucruri stiute de mii de ani care au capatat o forma concreta in anii ’20. Este vital sa cunoastem aceste informatii despre alimentatia alcalina si opusul ei, alimentatia acida pentru ca, in general, starea de boala este asociata cu acizii iar starea de sanatate cu bazele si mineralele alcaline.

In concluzie, daca vrei sa fii sanatos, sa traiesti mult, sa te imbolnavesti rar, sa nu te mai simti obosit, irascibil, fara vlaga si sa ai antioxidanti in corp, deci sa intarzii imbatranirea si moartea celulelor corpului tau, afla tot despre dieta alcalina si lista pretioasa a alimentelor alcaline (indicate) versus alimentele acide (de care trebuie sa ne ferim cat mai mult).

 

Vrei sa scapi de kilogramele in plus si sa iti obtii corpul inapoi, in timp ce esti si plin de energie, nu secatuit de diversele diete daunatoare sanatatii? Afla mai multe aici.

 

Istoricul dietei alcaline

De mii de ani, oamenii au stiut ca unele substante au gust acid, in timp ce altele sunt alcaline. Insa pana la inventarea scalei pH in 1909, nu exista un sistem de valori pentru a le putea masura aciditatea. Cuvantul acid deriva din verbul latin “acere” – a fi acru. La inceputul secolului al XVII-lea cuvantul “acid” a inceput sa descrie substantele care aveau gustul acru. Cu timpul, oamenii de stiinta au dezvoltat tot felul de teorii plecand de la aciditate si alcalinitate, descoperind ca cele doua concepte sunt determinate de concentratia de ioni de hidrogen (molecule de hidrogen incarcate pozitiv). O substanta acida este saturata de ioni de hidrogen, in timp ce substantele alcaline (bazice) sunt capabile sa absoarba ionii de hidrogen. In 1909, chimistul danez Soren Peder Lauritz Sorensen a creat scala pH (potentialul de hidrogen), pentru a masura numarul de ioni de hidrogen aflati intr-un volum standard de lichid. Scala pH pleaca de la 0 (extrem de acid) si ajunge la 14 (extrem de alcalin). Daca un aliment sau orice alta substanta se opreste fix la 7, inseamna ca sunt neutre. Daca se depaseste, chiar si cu putin nivelul 7, atunci substantele sunt alcaline iar daca scade sub pH 7, alimentul e in categoria acida.

Abia din anul 2003, dieta alcalina a captat atentia la nivel global, dupa aparitia cartii “The pH Miracle” (Miracolul pH), scrisa de Robert O Young si Shelley Redford Young.

 

 

 

Hiperaciditatea si efectele ei nocive asupra sanatatii

O stare prelungita de oboseala, uneori pâna la epuizare, poate fi semnul unor deficiente sau maladii de natura foarte diferita. Este stiut ca lipsa de vitamine, de fier sau alte minerale, schimbarile de vreme sau lipsa luminii datatoare de energie pot avea drept consecinta o stare de oboseala. Dar oboseala mai poate avea o cauza cât se poate de neasteptata.

PUBLICITATE

“Ploaia acida a facut vâlva in urma cu câtiva ani, omul acid va face in viitor”. Afirmatia ii apartine publicistului Norbert Treutwein, autorul cartii “Hiperaciditate – bolnav fara motiv”, sustinator al teoriei dupa care, datorita unei hiperaciditati cronice, omul nu numai ca este lipsit de vlaga si morocanos, dar isi distruge cu totul sanatatea. Autorul crede ca migrenele si reumatismul, cancerul, infarctul miocardic si diabetul, psihozele si nevrozele sunt intotdeauna insotite de o aciditate crescuta.

Sângele nostru are valori pH de 7,35 pâna la 7,45, este asadar usor bazic. Valorile din urina pot oscila intre 4 la oamenii foarte bolnavi si 8 la sugari. Dat fiind ca rinichii contribuie la eliminarea acizilor, la oamenii mai in vârsta, la care functia renala incepe sa fie ingradita, hiperaciditatea este o problema serioasa. Imbatrânirea – se mai spune – nu este nimic altceva decât intoxicarea continua cu depunerile acide, pe care organismul nu mai reuseste sa le neutralizeze.

 

 

 

Care sunt alimentele dietei alcaline

Echilibrul intre rezervele de acizi si de baze din corp depinde de modul nostru de viata. Stresul, lipsa de miscare, o alimentatie gresita, fumatul, consumul de alcool si de cafea, cresc aciditatea din organism. Consecintele caracteristice ale unei hiperaciditati de durata sunt tulburari digestive, slabirea sistemului imunitar, afectari ale coloanei vertebrale, guta, reumatism sau sclerozari ale arterelor. Cu hiperaciditatea sunt puse in legatura si perturbarile vegetative, cum ar fi migrenele sau aritmiile functionale.
Pentru a nu se ajunge la pragul de la care hiperaciditatea devine un factor extrem de nociv pentru organism, pot fi luate o serie de masuri preventive. Se intelege ca rolul esential in asigurarea echilibrului revine unei alimentatii sanatoase. Pentru fiecare aliment luat in parte exista o proportie diferita de componente cu efect acid si cu efect bazic. Sunt cunoscute insa grupele de alimente care actioneaza intr-un sens sau altul.

 

Sa tii o dieta alcalina inseamna sa consumi cu prioritate peste zi (peste 75%) acele alimente care iti fac organismul mai alcalin. Daca consumi din alimentele acide, cantitatea nu trebuie sa depaseasca 25% din tot ce mananci peste zi si sa te asiguri ca la aceeasi masa mananci mai mult alcalin decat acid.

Sigur, in cazul persoanelor foarte bolnave, alimentatia si obiceiurile de viata vor fi alcaline 100% pana la recapatarea starii de sanatate.

 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: Pagina 1 Pagina 2

Cuvinte cheie: , , , ,

Vrei un voucher de shopping online pentru copilul tau de la BESTKIDS.RO? ABONEAZA-TE la newsletter in MARTIE si il poti castiga!
Sfatulparintilor.ro iti trimite newsletter in fiecare zi:

Te asteptam in Sfatulparintilor.ro - comunitatea parintilor deschisi la suflet si la minte !

Liv52

Recomandări

Comentarii (4)

  1. ceauscc spune:

    nu prea inteleg aceasta dieta..in mare se bazeaza ca si celelalte, pe legume , fructe, cereale !
    si oricum despre lamai se stie ca poti sa slabesti de la ele…
    sau dc bei “apa cu lamaie”;))

  2. ramy29 spune:

    Multumim Sfatul Parintilor pentru acest articol interesant , detaliat .Pentru sanatatea noastra este important sa stim , ce alimente ne fac sa ne simtim rau si treptat sa renuntam la ele .

  3. Adi84 spune:

    multumim! foarte interesant articolul! cum ai zis si tu ramy in primul rand trebuie sa stim ce alimente sunt benefice pentru organismul nostru

  4. alinutza88 spune:

    stiu ca poti slabii daca consumi lamai, dar deasemenea am auzit ca daca consumi foarte multa lamaie pot aparea boli ale inimii sa fie adevarat….?

Comenteaza

Pentru a putea comenta trebuie sa fii
Daca nu ai cont, click aici pentru cont nou.