Nu dormi suficient? 8 moduri sa ramai fresh - Sfatulparintilor.ro
Ultimele

Nu dormi suficient? 8 moduri sa ramai fresh

Sfatulparintilor » Familie-Părinţi » Sanatate fizica si mentala » Nu dormi suficient? 8 moduri sa ramai fresh
dormi suficient

Cercetatorii de la Universitatea Berkley California au descoperit ca lipsa somnului atrage dupa sine degradarea functiilor cognitive. Asa ca, daca te numeri printre persoanele care nu dorm suficient, iata cateva sfaturi care sa te ajute sa ramai fresh.

1. Opteaza pentru calitate si nu pentru cantitate

Desi este recomandat sa dormi cel putin 8 ore pe noapte, cateodata, chiar daca dormi aceste ore s-ar putea sa nu fie un somn de calitate. Mai exact, sa fii chinuit de dureri, sa te trezesti des pentru a merge la toaleta, sa iti faci griji inainte de culcare. Toate acestea contribuie la fragmentarea somnului si, chiar daca adunat ai insumat opt ore de somn, nu-ti foloseste la nimic, dimpotriva. Esti mai obosit decat atunci cand te-ai culcat.

2. NU mai bea cafea seara

Cafeaua este deopotriva prieten si dusman. Iar studiile nu inclina balanta in favoarea niciuneia dintre parti. Un lucru este insa sigur. Cafeaua rezista mult in organism, asa ca evita sa o bei pe inserat. Specialistii recomanda sa nu mai bei deloc cafea sau produse care contin cofeina dupa ora 16:00.  

3. Achizitioneaza-ti un generator de zgomote albe

Daca ai un somn usor si te trezesti repede, la fiecare sunet din exterior (claxoane, sirene etc.), este indicat sa-ti cumperi un generator de zgomote albe. Te mai pot ajuta ventilatorul sau ceasul clasic (cu tic-tac).

Citeste si: Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient 

4. Fa miscare

Zumba, yoga, jogging, tenis, box sau plimbarile obisnuite, toate acestea te ajuta sa dormi mai bine. Organismul tau iti va multumi pentru ca se va bucura de o odihna de calitate.

 5. Decontecteaza-te

Vorbim aici de scoatarea din priza a tuturor aparatelor: televizor, calculator, laptop, iPad, iPhone-uri etc. Astfel, nu numai ca reduci riscul dezvoltarii depresiei din pricina luminii artificiale a ecranelor, insa iti ajuti creierul sa se “domoleasca”. Cu cateva ore inainte de culcare nu te mai conecta la niciunul dintre “device”-urile de mai sus. In schimb, citeste ceva usor, joaca sah sau carti cu cineva din familie sau, pur si simplu, fa ceva treburi usoare prin casa.

Citeste continuarea: 1 2

Data articol: 01/06/2022