Familie-Părinţi/Diete sanatoase

Diete sanatoase: Dieta hiperproteica

09 martie 2012, , Vizualizări: ...
sfatulparintilor.ro - Diete sanatoase: Dieta hiperproteica

Continuam seria dietelor sanatoase din fiecare vineri si vom descrie astazi Dieta hiperproteica.

Ce inseamna dieta hiperproteica? Inseamna ca mai mult de 20% din aportul zilnic de calorii este asigurat de proteine. Exista de asemenea diete in care aportul proteic se ridica la 30%, in conditiile in care media proteinelor din alimentatia unui om se ridica in jurul valorilor de 12-16%.

 

Urca-ti poza preferata a copilului tau la Galeria foto Sfatulparintilor.ro, cheama-ti prietenii sa iti voteze poza si poti castiga gift card de cumparaturi la Diverta! Detalii aici.

 

Diete sanatoase: Originile Dietei hipercalorice

Primul care a ridicat in slavi consumul ridicat de proteine a fost dr. Maxwell Stillman, creatorul Dietei Stillman. Se intampla prin anii 1960. Stillman incuraja atunci consumul de proteine si de grasimi slabe, precum si eliminarea carbohidratilor din dieta, pentru o pierdere in greutate substantiala. De atunci au mai aparut si alte versiuni, printre care cea mai cunoscuta este celebra Dieta Atkins. Desi nu se modifica decat faptul ca sunt permisi si unii carbohidrati, si acestea versiuni nou-aparute incurajeaza consumul sporit de proteine pentru a slabi sau pentru o conturare mai ferma a corpului.

 

Diete sanatoase: Descrierea dietei hiperproteice

Proteinele umane sunt formate din 20 de molecule diferite, numite aminoacizi. Dintre acesti 20 de aminoacizi, 9 sunt considerati esentiali. Si asta pentru ca organismul nu-i poate produce si atunci sunt obtinuti din alimentatie.

Atat animalele, cat si plantele sunt surse de proteine. Proteinele animale au o valoare biologica mai mare, cuprinzand toti cei noua aminoacizi esentiali. In proteinele animale putem include carnea, carnea de pui, pestele, albusurile de ou si produsele lactate. Proteinele din plante au o valoare biologica mai mica si nu contin cei noua aminoacizi esentiali. Unele plante sunt surse mai bune de proteine decat altele in functie de numarul de aminoacizi esentiali care intra in compozitia lor. Cele mai bune proteine din plante se regasesc in tofu, nuci, porumb, soia, fasole rosie, orez.

Aminoacizii “in plus” nu sunt inmagazinati undeva in corp. In scimb ei sunt transformati de catre enzime. Partea ce contine nitrogen este eliminata prin rinichi, iar ce ramane este transforma in glucoza. O parte din aceasta glucoza se transforma in energie, iar ce nu se consuma se depoziteaza in muschi sub forma de glicogen, un compus care se poate reconverti ulterior in glucoza.

 

Diete sanatoase: De ce slabesti cu dieta hiperproteica?

Pentru ca nu are carbohidrati (acestia fiind exclusi din dieta, conform creatorului dietei), organismul incepe sa transforme grasimea din corp in glucoza. Procesul convertirii grasimilor in glucoza elibereaza molecule de apa care se elimina prin urina.

Potrivit lui Stillman, un indivit care urmeaza aceasta dieta poate pierde in jur de 13,5 kilograme in numai 28 de zile.

Dar nu toate sunt bune si frumoase. Dieta hiperproteica este de asemenea bogata in grasimi saturate. Un lucru nu tocmai bun avand in vedere faptul ca acestea duc la cresterea LDL, colesterolul rau. Dupa cum stiti, un LDL crescut este asociat cu marirea riscului dezvoltarii unor boli de inimia.

In plus, prin privarea organismului de carbohidrati, pe termen lung, se ajunge la dezechilibre metabolice care pot afecta rinichii, dar si alte organe.

 

Diete sanatoase: Ce intrebari sa-i pui doctorului?

In ciuda faptului ca unii medici condamna aceasta dieta intrucat se pune presiune pe rinichi, dar si pe ficat, nici un studiu n-a demonstrat stiintific efectele pe termen lung ale dietei hiperproteice. Totusi, ca in orice cura de slabire sau dieta, nu trebuie sa o incepi fara a cere inainte sfatul medicului. Daca te-ai hotarat asupra dietei hiperproteice, iata ce intrebari ar trebui sa-i pui doctorului:

– este aceasta dieta potrivita pentru mine?

– avand in vedere starea mea de sanatate actuala, sunt expus vreunui risc?

– exista posibilitatea sa organismul meu sa aiba nevoie de anumiti nutrienti de care sa-l privez prin aceasta dieta?

– care sunt riscurile unei boli cardiovasculare in cazul meu si cum se pot schimba daca urmez aceasta dieta?

– cat timp pot sa urmez aceasta dieta?

– stiti pe cineva care a avut succes urmand aceasta dieta pe termen lung?

– daca cineva din familia dvs. ar vrea sa o urmeze, i-ati recomanda-o?

Cuvinte cheie: ,

Scrie și tu
Nu necesită conectare click aici pentru toate intrebarile
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro

Recomandări

Cele mai noi

Vezi cele mai noi 100 de articole

Cele mai citite din categorie

Comentarii (3)

  1. adelin_a spune:

    ce sa mai..o dieta din asta m-as incumeta si eu sa tin:)) cand e vorba de carne, oaua , branza…inseamna ca e o dieta ideala;))

  2. mari spune:

    interesanta dieta,totusi eu nu sunt adepta dietelor,mai bine maninc mai putin.

  3. ramy29 spune:

    Sunt binevenite aceste articole despre diete , multe persoane pot fi interesate de aceste sfaturi . Nici eu , nici soara mea nu avem probleme cu greutatea , dar e bine de retinut aceste informatii .

Comenteaza

Meniu