Vrei sa dormi bine? Iata 8 lucruri pe care sa nu le faci inainte de a te culca - Sfatulparintilor.ro
Ultimele

Vrei sa dormi bine? Iata 8 lucruri pe care sa nu le faci inainte de a te culca

Sfatulparintilor » Familie-Părinţi » Sanatate fizica si mentala » Vrei sa dormi bine? Iata 8 lucruri pe care sa nu le faci inainte de a te culca
sa nu faci inainte de a te culca

Faptul ca te poti odihni noaptea are o multime de beneficii, insa pentru multi oameni este o adevarata provocare sa doarma noaptea. Iar daca nu ai un somn usor si prin urmare nu te odihnesti suficient in timpul noptii iti va fi afectata nu doar sanatatea ci si relatia de cuplu.

Exista o multime de sfaturi care iti spun ce ar trebui sa faci pentru a avea un somn usor de calitate. Insa stii ce NU ar trebui sa faci pentru a te odihni noaptea? Iata cateva activitati care ti-ar putea distruge sansele de a avea un somn usor in timpul noptii.

Ghid cuvinte
Ghid digital. Descarci instant
100 de expresii care fac rau copiilor, interzise unui parinte bun
47 lei
Cumpara Descarca demo

1. Exercitiile fizice

Este adevarat ca sportul este vital pentru sanatatea ta si poate contribui la imbunatatirea calitatii somnului. Totusi, nu este recomandat sa faci exercitii fizice cu 3 ore inainte de a merge in pat. Sportul ridica temperatura corpului si in acest caz somnul vine mai greu. Cel mai bine este sa faci miscare in prima parte a zilei.

2. Sa privesti la TV/ sa navighezi pe net

Studiile au aratat ca timpul petrecut in fata unui ecran interfereaza cu abilitatea corpului de a adormi. Luminitele stralucitoare ale acestor ecrane pot impidica eliberarea melatoninei, hormonul declanseaza somnul. Prin urmare ar trebui sa opresti laptop-ul si televizorul cu o ora inainte de a merge la culcare.

3. Sa faci o baie/dus fierbinte

La fel ca si exercitiile, baile/dusurile fierbinti te pot ajuta sa adormi mai repede. Singura problema este sa le faci chiar inainte de a merge la culcare. Daca temperatura corpului este prea ridicata sau transpiri iti va fi greu sa adormi. Lasa corpul sa se racoreasca inainte de a merge la culcare.

Citeste si: 8 remedii naturale care te ajuta sa dormi mai bine

4. Sa consumi prea multe lichide

Cafeina si bineinteles alcoolul influenteaza in rau abilitatea corpului de a se odihni. Insa si daca consumi prea multe lichide (de orice fel) cu o ora sau doua inainte de a merge in pat, te vei trezi peste noapte sa mergi la baie, iar somnul tau va fi astfel fragmentat. Insa nici n-ar trebui sa mergi la culcare insetat pentru ca te vei trezi in toiul noptii sa bei apa. Cheia este, ca de obicei, ehilibrul.

Citeste continuarea: 1 2

Data articol: 12/10/2021