Esti stresat de fiecare data cand ajungi la birou? Ei bine, nu esti singurul. Peste 80% dintre persoanele care muncesc in statele dezvoltate se confrunta cu aceeasi situatie. Insa stresul nu este rau doar pentru sanatatea mintala. Potrivit mai multor studii, incordarea de la munca este asociata cu mai multe probleme de sanatate, decat orice alt factor stresant precum banii si problemele de familie.
Stresul implica un risc mai mare de anxietate, depresie, boli de inima, probleme gastrointestinale si ale sistemului imunitar.
De fapt, un studiu realizat de catre universitatile Harvard si Stanford a demonstrat ca stresul de la locul de munca ocupa al doilea rand dupa fumat in ceea ce priveste pericolul pentru sanatate.
Cercetarea publicata in Proceedings of the National Academy of Sciences dezvaluie motivul acestei stari de fapt. Inflamatia este reglata de cortizol (hormonul stresului), care este secretat de glandele suprarenale. Cercetatorii au descoperit ca stresul cronic afecteaza legatura dintre glandele suprarenale si creier ceea ce face ca inflamatia sa o ia razna.
Acest lucru este cunoscut sub numele de „oboseala glandei suprarenale” si are ca efect reducerea abilitatii corpului de a regla inflamatiile ceea ce va dezvolta boli cronice ale sistemului imunitar. Date fiind toate acestea este important sa gasesti modalitati prin care sa te poti calma si sa combati stresul de la locul de munca.
Seteaza alarma ceasului mai devreme
Nu degeaba se spune ca ziua buna de dimineata se cunoaste – asadar, este important sa incepi ziua asa cum trebuie. In loc sa te ridici din pat prea tarziu (din cauza ca ai oprit alarma in speranta ca mai prinzi cateva minute de somn) si ai dormit mai mult, ofera-ti oportunitatea de a avea suficient timp pentru a te trezi.
Bea un pahar cu ceai verde si petrece cateva minute in liniste, pregatindu-te pentru ziua ce sta sa vina. Alergatul prin casa pentru ca te-ai dat jos din pat prea tarziu este o modalitate stresanta de a incepe ziua.
7 greseli de sanatate pe care nu-ti dai seama ca le faci zilnic
Alcatuieste o lista rezonabila cu lucruri pe care le ai de facut
Este recomandat sa ajungi la birou un pic mai devreme – chiar daca acum ti se pare un lucru oribil, pentru a avea timp sa te concentrezi pe ce ai de facut.
Rezerva cateva minute pentru lucrurile pe care vrei sa le obtii. Incepe cu activitatile mai presante apoi ocupa-te de obiectivele aflate pe termen lung. Pe masura ce ai dus la bun sarcinile taie-le de pe lista.
Aceasta abordare te ajuta sa scapi de „harababura mentala” si pui totul, organizat, pe o singura lista. Ideea este ca vei deveni mai productiv la locul de munca. Si nu uita, daca nu ai reusit sa termini totul azi ca mai este o zi si maine.
Organizeaza-ti spatiul cu atentie
Dezordinea exterioara poate cauza dezordine in interior. Rezerva timp in fiecare saptamana pentru a-ti organiza biroul si spatiul in care lucrezi. Arunca hartiile si obiectele de care nu mai ai nevoie. Organizarea biroului este o modalitate excelenta de a aduce calmul la locul de munca.
Citeste continuarea: 1 2
Horoscop 2025. MUTĂRI astrale MAJORE! Previziuni astrologice complete pentru toate zodiile
Venus în Vărsător 7 decembrie 2024 – 2 ianuarie 2025. Cum se transformă prietenia și relațiile?