Sfatulparintilor.ro | Sfaturi zilnice pentru parinti cu copii inteligenti
sfatulparintilor.ro - Alimente care iti aduc sau distrug somnul

Familie-Părinţi/Relaxare și wellness

Ai insomnie? Iata alimentele care iti ajuta somnul sau ti-l distrug

05 august 2013, , Vizualizări: ...

Insomnia este una dintre problemele omului modern care trebuie sa munceasca, sa traiasca si chiar sa doarma in viteza. Grijile pentru ziua de maine nu-ti dau pace nici macar in dormitor, asa ca nu este de mirare ca insomnia a devenit ceva obisnuit astazi. Insa dincolo de stres, insomnia poate fi mentinuta inclusiv de ceea ce mananci sau bei. Daca ai sti ca un anume aliment te-ar ajuta sa dormi mai bine nu l-ai alege? Sau nu te-ai feri de produsul care iti alunga somnul? Acum ai posibilitatea sa afli ce trebuie sa mananci si ce trebuie scos de pe lista de produse pentru a scapa de insomnie.

 

 

Alimentele bogate in triptofan alunga insomnia

Cu totii am auzit de efectele aproape magice ale laptelui cand este vorba de somn. Insa stii motivul acestei abilitati? Produsele lactate contin triptofan, un aminoacid esenţial care ajuta la inducerea somnului natural. Alte alimente bogate in triptofan sunt alunele, semintele, bananele, mierea si oule.

 

 

Anumiti carbodidrati lupta impotriva insomniei

Produsele bogate in carbohidrati completeaza lactatele intrucat conduc triptofanul in sange si astfel devii brusc somnoros. Printre alegerile excelente care sa te ajute sa ai un somn de calitate se numara un bol cu cereale si lapte, iaurt cu biscuiti sau paine cu branza.

PUBLICITATE

 

 

O gustarica inainte de a merge la culcare tine insomnia departe

Daca insomnia nu-ti da pace, putina mancare in stomac te poate ajuta sa o alungi. Insa asta nu inseamna ca trebuie sa exagerezi cu mancatul. Mancarea grasa nu va face decat sa-ti suprasolicite sistemul digestiv, iar rezultatul nu va fi cel dorit de tine. De asemenea, proteinele, parte esentiala in timpul zilei, sunt alegeri neinspirate cand este vorba de somn. Alimentele cu un continut ridicat de proteine sunt mai greu de digerat. Renunta la mancarurile de acest tip si limiteaza-te la o gustarica: un pahar cu lapte si biscuiti.
 

 

Burgerii si cartofii sunt aliatii de nadejde ai insomniei

Iata inca un motiv pentru a evita mancarurile grase: cercetarile in domeniu au demonstrat ca persoanele care consuma frecvent mancaruri grase nu doar ca iau in greutate, insa au si probleme cu somnul. In plus, poti avea si arsuri la stomac din cauza mancarurilor prea grase, dar si din cauza mancarurilor prea picante. Nu consuma nimic condimentat cu cel putin patru ore inainte de culcare.

 

 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: Pagina 1 Pagina 2

Cuvinte cheie: , , , ,

Vrei un voucher de shopping online pentru copilul tau de la BESTKIDS.RO? ABONEAZA-TE la newsletter in MARTIE si il poti castiga!
Sfatulparintilor.ro iti trimite newsletter in fiecare zi:

Te asteptam in Sfatulparintilor.ro - comunitatea parintilor deschisi la suflet si la minte !

Liv52

Comentarii (2)

  1. asminasmin spune:

    in ultimile seri abia mai pot adormi chiar am sa incer ce scrie aici

  2. ludovica spune:

    o sa tin cont de ce scrie aici

Comenteaza

Pentru a putea comenta trebuie sa fii
Daca nu ai cont, click aici pentru cont nou.