Familie-Părinţi/Alimentatie sanatoasa

Alimentatie sanatoasa: Mancaruri pe care ar trebui sa le eviti de Sarbatori

24 decembrie 2012, , Vizualizări: ...
sfatulparintilor.ro - Mancaruri pe care trebuie sa le eviti de Craciun

Este sezonul sa fim fericiti, sa ne simtim bine si sa ne distram. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa uitam de regulile alimentatiei sanatoase de care am tinut cont tot anul si pe care am incercat din rasputeri sa ni le impunem.

Daca nu poti sa te abtii de la anumite bunanatati este de inteles, dar ai grija ca portiile sa fie cat mai mici. Iata cateva mancaruri ar trebui sa eviti in aceasta perioada a sarbatorilor de iarna, daca vrei sa ai in continuare o alimentatie sanatoasa.

 

 

Saleuri cu branza sau cascaval nu intra in categoria „alimentatie sanatoasa

Desi arata atat de nevinovat, un singur saleu contine o treime din limita zilnica recomandata de grasimi saturate. Daca ai pofta de niste snacksuri poti sa servesti covrigei, popcorn, sau chipsuri de tortilla cu sos salsa.

 

 

In alimentatia sanatoasa nu intra si vinul fiert

Sunt multe motive pentru care vinul rosu este bun pentru sanatate: un paharel pe zi stimuleaza sanatatea inimii, nu are grasimi, are doar 100 de calorii mai putin decat un cappuccino. Din moment ce este ingredientul de baza, te-ai gandi ca vinul fiert este sanatos. Dar, din cauza adaosului de zahar numarul de calorii poate creste considerabil. Pentru a consuma o bautura cat mai sanatoasa dar si gustoasa, redu zaharul adaugat, si pune mai multe condimente: scortisoara, cuisoare, aroma de portocala.

 

 

Cartofii umpluti au multe grasimi, deci nu fac parte din capitolul „alimentatie sanatoasa

Cartofii copti sunt bogati in vitamina C, dar cand adaugi branza grasa, smantana si unt ai neutralizat toate efectele pozitive. Un cartof mediu copt si umplut cu branza/unt are 316 calorii si 8,25 grame de grasimi saturate. Este aproape jumatate din limita superioara zilnica de grasimi saturate. Daca iti plac mult, foloseste produse cat mai slabe, adauga legume, ceapa, spanac porumb, patrunjel sau marar.

 

 

Piureul de cartofi nu inseamna alimentatie sanatoasa

Cartofii fierti nu au daunat niciodata nimanui, dar, ca si cartofii copti, cand li se adauga lapte, unt si sare cresc si colesterolul, caloriile si grasimea. O portie poate avea in jur de 237 de calorii, 9 grame de grasime si 700 miligrame de sodiu. Daca nu te poti lipsi de aceasta garnitura, adauga lapte degresat si limiteaza sarea si untul. Sau fierbe cartofi si serveste-i natur.

 

 

Din alimentatia sanatoasa trebuie excluse chiftelutele

Aceste bunatati din copilarie contin cel putin 400 de calorii de unt, ulei/untura, carne grasa de porc sau de vita asezonata cu un sos delicios. Incearca sa modifici putin reteta bunicii, sa le faci cu cat mai putin ulei si din carne de pui sau curcan.

 

 

Fursecurile nu pot fi incluse intr-o alimentatie sanatoasa

Sanatatea lui Mos Craciun ar fi in pericol daca la toate opririle lui ar manca fursecuri dulci. Reteta este simpla, dar incearca se reduci adaugarea de zahar, ou si unt. O prajitura poate avea in jur de 200 de calorii si 14 grame de zahar. Foloseste faina integrala pentru a mari cantitatea de fibre, si de la ou foloseste doar albusul pentru a reduce colesterolul.

 

 

Panettone are prea multe calorii, deci nu face parte dintr-o alimentatie sanatoasa

Ingredientele problema sunt si aici, ca si in cazul fursecurilor, untul si zaharul. O felie de Panettone din comert are in jur de 300 de calorii, din care o treime sunt grasimi, si are 110 miligrame de colesterol – jumatate din cantitatea zilnica recomandata.

 

Citeste si alte sfaturi si informatii utile de la Sfatulparintilor.ro:

 

Sfatul psihologului: Cum alegi cadourile pentru copii?

Papanasi cu smantana si dulceata

Reteta de carnati de casa din Moldova

5 sfaturi cum sa economisesti bani cand faci cumparaturi pentru mesele de Sarbatori

Iti plac vinurile bune? Afla de ce iti fac si bine la sanatate

Programe speciale de Craciun la Disney Channel

Cuvinte cheie:

Scrie și tu
Nu necesită conectare click aici pentru toate intrebarile
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro

Recomandări

Cele mai noi

Vezi cele mai noi 100 de articole

Cele mai citite din categorie

Comentarii (4)

  1. ramonafr spune:

    Sa inteleg ca pe lista cu alimente permise de Craciun au mai ramas:sarmalutele,cozonacii,friptura si cartofii natur.Eu voi gusta din toate bunatatile de pe masa de Craciun.Sincer n-am cum sa ma abtin.

  2. sims spune:

    🙂 cam nimic din ce-i pe masa de Craciun nu-i sanatos dar e asa de gustos si nu cred sa rateze careva, ideal ar fi totusi sa consumam cu masura

  3. bunicutza spune:

    Mancarea sanatoasa este cea gatita inainte de a fi servita, si cum nimeni nu isi doreste sa stea la cratita de sarbatori incalcam aceste reguli….
    Specificul sarbatorilor de iarna sunt carnea afumata de porc, carnaciorii, toba, caltabosul, jumarii… si lista poate continua
    Nici dulciurile nu lipsesc si fiecare gospodina isi arata maiestria fara a tine cont de dieta
    Important este sa nu facem abuz!

  4. alina-arsene spune:

    Este foarte ok articolul dar am gasit un alt articol ce are o alta abordare http://cesamancam.ro/Alimentatie_sanatoasa_sarbatori.html si nu recomanda eliminarea alimentelor ci limitarea cantitatii.
    Acest lucru probabil il va multumi si pe SIMS :)). In articolul respectiv se vorbeste de sarbatorile de iarna dar cred ca trebuia numit exact cum este url-ul pentru ca se potriveste pentru toate sarbatorile. Cred ca acel articol impreuna cu acesta fac articolul perfect pe aceasta tema:))

Comenteaza

Meniu