Familie-Părinţi/Alimentatie sanatoasa

11 alimente sanatoase pentru oase puternice

10 septembrie 2013, , Vizualizări: ...
sfatulparintilor.ro - 11 alimente sanatoase pentru oase puternice

Cheia oaselor puternice o detin alimentele sanatoase care au doua elemente calciu si vitamina D. Calciul ajuta la formarea unor oase puternice si a dintilor sanatosi, in timp ce vitamina D imbunatateste absorbtia optima a calciului pentru dezvoltarea lor. Cu cat se incepe mai devreme alimentatia sanatoasa, bogata in calciu si vitamina D, cu atat mai bine pentru a preveni fracturile din copilarie sau osteoporoza de la batranete. Inainte de a va gandi la suplimentele alimentare n-ar fi rau sa cititi cateva sfaturi oferite de specialistii nutritionisti. Iata ce alimente ar trebui sa mancati pentru a avea oase puternice din copilarie si pana la adanci batraneti.

 

 

Lactatele, alimente sanatoase te ajuta sa ai oase puternice

Majoritatea oamenilor ia vitamina D prin expunerea la razele solare, dar si iaurtul si laptele fortifica organismul cu acest nutrient. O ceasca de iaurt are si calciu, iar unele dintre sortimente sunt imbogatite si cu vitamina D. La randul sau, laptele (este recomandat cel degresat) are 90 de calorii, dar asigura 30% din doza zilnica recomandata de calciu. Branza are si ea calciu, dar asta nu inseamna ca trebuie consumata in exces. O felie subtire are 30% din doza zilnica recomandata.

 

 

 

Spanacul si celelalte legumele cu frunze verzi, alimente sanatoase pentru oase puternice

Daca nu va plac produsele lactate, atunci spanacul, dar si celelalte legume cu frunze verzi sunt inlocuitorul perfect. O portie de spanac contine aproape un sfert din doza zilnica recomandata de calciu. La acestea se adauga fibre, fier si vitamina A.

 

 

 

Sardinele, tonul si somonul au vitamina D, deci vei avea oase puternice

Desi sunt mici, acesti pesti, pe care de obicei ii gasim la conserva, au un nivel ridicat de vitamina D si calciu. Arata cam ciudat, dar au un gust delicios cu paste si salate. La randul sau, tonul este o buna sursa de vinamina D. 85 de grame ofera 39% din doza zilnica recomandata. De asemenea, somonul are acizi grasi omega 3 si vitamina D. O o felie de 85 g de somon depaseste doza zilnica de vitamina D.

 

 

 

Ouale tin oasele puternice

Ouale contin 6% din doza zilnic recomandata de vitamina D. Insa trebuie sa fie fierte tari si sa mancati doar galbenusul.

 

 

 

Sucul de portocale, ideal pentru oase puternice

Un pahar de suc de portocale proaspat stoarse nu contine calciu sau vitamina D, insa studiile releva faptul ca acidul ascorbic din el ajuta la absorbtia calciului.

 

Cuvinte cheie: , , , , ,

Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro
Gama completa de triciclete pentru copii pe Nichiduta.ro

Recomandări

Cele mai noi

Vezi cele mai noi 100 de articole

Cele mai citite din categorie

Comentarii (9)

  1. ramy29 spune:

    Este bine sa tinem cont de aceste sfaturi , pe cat putem sa nu neglijam alimentele ce contin calciu. Anii trec ….recupererea lipsei de calciu se face in timp indelungat.

  2. sims spune:

    cu pestele nu ma inteleg in rest sunt un mare fan lactate, oua si suc de portocale

  3. RoxanaRoxana spune:

    sunt foarte adevarate si trebuie sa incercam sa tinem cont de ele, deoarece sunt foarte bune pentru viitor, o alimentatie sanatoasa plina de vitamine este de bun augur pentru oricine

  4. claudia79 spune:

    minunat articol va multumesc frumos

  5. oanap85 spune:

    like si eu

  6. nisipeanu elena spune:

    foarte interesant articolul…educativ pentru mine care nu prea mananc sanatos

  7. laurita82 spune:

    noi cu pestele nu ne prea intelegem 🙁

  8. asminasmin spune:

    la noi mai greu cu spanacu in rest mancam de toate

  9. claudia79 spune:

    ador sa maninc oua si fructe

Comenteaza

Meniu