7 alimente alergenice la care sa renunti cat alaptezi

15 august 2017, , Vizualizări: ...
alaptare - sfatulparintilor.ro - foter_com

Cele mai norocoase mamici pot manca absolut orice isi doresc in perioada de alaptare, fara ca asta sa afecteze in vreun fel bebelusul. Exista insa si cazuri in care o portie infima dintr-un aliment considerat alergenic iti face micutul sa fie agitat si sa manifeste simptome de alergie. Asta deoarece substantele pe care tu le ingerezi (fie ca e vorba de alimente, plante medicinale si produse naturiste sau medicamente uzuale) ajung in rezervele tale de lapte si, de acolo, in stomacelul delicat al puiului tau.

In mod tipic, simptomele de alergie alimentara la bebelusi includ: iritabilitate, diaree, eruptii cutanate, gaze, scaune tari sau apoase, rinoree, tuse, congestie. De asemenea, micutul tau ar putea avea varsaturi sau vei observa sa refuza sanul si chiar scuipa mancarea atunci cand te-ai infruptat dintr-un aliment care il deranjeaza si i-a provocat in trecut disconfort. De ce se intampla asta? Ceea ce mananci sau bei schimba gustul si chiar mirosul laptelui tau, asa ca bebelusul poate recunoaste rapid ce anume i-a dat de furca in alte ocazii.

 

 

Ce sa scoti din meniu cat dureaza alaptarea

1. Crustaceele si fructele de mare
Dupa cum arata studiile, daca in familie exista deja cazuri de alergii alimentare (voi, parintii vostri sau alte rude au alergii la anumite mancaruri), atunci cresc sansele ca bebelusul tau sa dezvolte o astfel de alergie (nu neaparat la acelasi tip de aliment), iar simptomele alergice sa-si faca simtita prezenta mai de timpuriu. Cu alte cuvinte, daca sotul tau e alergic la creveti si homar, chiar daca tu nu ai nicio problema cu ele, e bine sa stai departe de fructe de mare si crustacee cat dureaza alaptarea.

 

2. Ouale
Alergiile la oua (si in special la albusul de ou) sunt foarte raspandite printre cei mici. Si, pentru ca foarte multe dintre produsele pe care le dam copiilor pot contine ou – incepand de la paine, biscuiti si pana la inghetata –, e destul de dificil sa ne dam seama ca alergia micutului a aparut din cauza oualor. Cea mai buna tactica la care pot recurge mamicile care alapteaza natural (si sunt ingrijorate ca bebelusii lor au o alergie alimentara) este sa elimine din dieta lor toate alimentele considerate alergenice: lactate, soia, oua, grau, nuci si alune, fructe de mare. Dupa doua saptamani in care ai mancat orice altceva in afara de alimentele-problema, incepe sa le reintroduci in meniu rand pe rand, la 3-4 zile distanta unele de altele, ca sa ai timp sa observi eventualele simptome de alergie ale bebelusului tau. In acest mod, vei sti exact ce aliment este raspunzator pentru disconfortul lui – bineinteles, va trebui sa renunti complet la el cat continui cu alaptarea.

 

3. Pestele
Chiar daca nu provoaca neaparat simptome de alergie, pestele ii poate crea probleme micutului tau din cauza continutului sau de mercur (care patrunde in laptele matern). De aceea, e important in primul rand tipul de peste pe care il alegi – macroul, ansoa, heringul, sardinele, somonul, bibanul de mare, codul, calcanul, crabul, midiile, stridiile si calamarul au cel mai scazut nivel de mercur –, iar apoi cantitatea in care il consumi. Potrivit specialistilor, mamicile care alapteaza natural ar trebui sa manance 340 gr de peste si crustacee pe saptamana (adica doua portii medii). Poti alege oricare dintre variantele de mai sus, avand grija sa eviti intotdeauna pestii cu un nivel ridicat de mercur: rechin, ton, macrou mare (king mackrel), peste spada, crap, snapper, homar.

 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Cuvinte cheie: ,

Loading...
Scrie și tu
Nu necesită conectare click aici pentru toate intrebarile
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro

Recomandări

Cele mai noi

Vezi cele mai noi 100 de articole

Cele mai citite din categorie

Comenteaza

Meniu