Shop
Ultimele 100 de articole

Raceala in sarcina. Remedii naturale pentru febra, tuse si raceala in sarcina

19 ianuarie 2018, , Vizualizări: 2,029
raceala in sarcina - sfatulparintilor.ro - pixabay_com - speaker-1305544__340

Raceala in sarcina este un subiect sensibil pentru orice viitoare mamica. Din fericire exista o multe de remedii naturale menite sa combata raceala in sarcina. In plus, multe din solutiile pentru raceala in sarcina se afla deja in casa ta.

 

Raceala in sarcina, motiv de ingrijorare?

Raceala in sarcina nu afecteaza bebelusul, ceea ce inseamna ca virusii nu trec de placenta si nu-l pot infecta.

Totusi, este perfect posibil ca unele dintre simptome sa fie exacerbate sau cel putin sa dureze mai mult in timpul sarcinii de vreme ce sistemul imunitar functioneaza la intensitate scazuta, iar corpul tau in schimbare nu este capabil sa gestioneze la fel de eficient raceala.

 

 

Raceala in sarcina: medicamentele de raceala pot fi luate in singurata?

O gravida nu ar trebui sa ia niciun fel de tratament pentru raceala sau o alta afectiune fara sa fi vorbit in prealabil cu medicul de familie sau cu doctorul care ii urmareste sarcina.

 

 

Raceala in sarcina: care sunt remediile naturale la care poti apela

Sunt o multime de remedii naturale care combat cu eficacitate raceala si gripa din timpul sarcinii. Iata o lista cu ce solutii naturale ai la indemana  daca te confrunti cu raceala in sarcina.

 

 

  1. Usturoi

Usturiul poate fi o solutie in timpul racelii in sarcina. Potrivi unui studiu consumul zilnic de supliment de usturoi reduce riscul de raceala cu peste 60%. Iar in cazul celor care s-au imbolnavit deja, usturoiul ii ajuta sa se recupereze mai repede. In sarcina este recomandat sa consumi un catel crud de usturoi la fiecare masa. Daca raceala este acuta atunci ar trebui sa mananci doi catei de usturoi la fiecare 2-3 ore.

 

 

  1. Otet din cidru de mere

Preferabil crud. Otetul alcalinizeaza corpul, iar cele mai multe afectiuni nu se pot dezvolta intr-un mediu alcalin. In plus, contine bacterii bune care ajuta sa lupti impotriva infectiilor.

– Amesteca 1-2 linguri din otet de cidru de mere cu apa sau ceai si bea de trei ori pe zi.

– Fa gargara cu otet din cidru de mere pentru a linisti un gat iritat.

 

 

  1. Miere

Mierea cruda este antibacteriana, antimicrobiana si antiseptica. Mananca o lingura de trei ori pe zi.

 

 

  1. Ceapa

Ceapa cruda are fitochimicle care ajuta tractul respirator sa se deschisa. Alaturi de ceapa poti adauga si varza murata pentru a extra doza de probiotice.

 

 

  1. Lamaia

Are proprietati antibacteriene. In plus, ajuta la alcalinizarea corpului. Lamaia este bogata in vitamina C. Ia sucul de la doua lamai si adauga apa filtrata, o lingura de miere cruda si putina sare de mare. Amesteca bine si consuma bautura de-a lungul unei zile.

 

 

  1. Ciuperci asiatice (maitake, shitake, reishi)

Au proprietati antibacteriene si antivirale. Insa vorbeste mai intai cu medicul de familie sau specialistul care iti urmareste sarcina daca le poti manca in siguranta.

 

 

 

  1. Ulei de cocos

Este antiviral, antibacterian si antifungal. Poti amesteca 1/8 lingura de extract de menta la 2 linguri de ulei crud de cocos. Mixeaza bine si adauga fie 10 dropsuri de stevia sau o lingura de miere. Amesteca bine. Apoi intinde amestecul pe o hartie de cop pe care apoi sa o bagi la frigider pentru 15 minute. Ai obtinut astfel, un desert sanatos si gustos.

 

 

  1. Vitamine si minerale

In special vitamina D, vitamina A din ficat de cod, vitamina C, zinc si seleniu.

 

 

  1. Lichide clare, neindulcite

Deshidratarea este o problema mai mare pentru femeile insarcinate decat pentru celelalte. Limonadele facute in casa, supa de pui, ceaiurile de plante si apa de cocos toate sunt fantastice. Stai departe de cafeina care te deshidrateaza.

 

 

  1. Supa de pui

Ia un pui si pune-l in oala impreuna cu ceapa, morcovi, telina, ciuperci si patrunjel. Adauga dupa gust si sare de mare pentru un plus de minerale.

 

 

  1. Apa cu sare incalzita

Fa o gargara cu apa cu sare incalzita pentru a calma gatul iritat.

 

 

  1. Probiotice de calitate

Sprijina starea generala de sanatete si imbunatateste functionarea sistemului imunitar.

 

 

  1. Sirop de soc

Multe femei insarcinate au scapat de simptomele racelii si de tuse cu ajutorului siropului de soc. Imbunatateste functionarea sistemului imunitar si accelereaza recuperarea.

Urmatoarele condimente sunt excelente remedii impotriva racelii si pot fi folosite in mancaruri/bauturi insa nu sub forma de suplimente concentrate.

– boia de ardei iute – este antimicrobiana, analgezica si expectoranta;

– usturoi – este antibacterian, antibiotic si antiseptic;

– ghimbir – antimicrobian si antiinflamator. Este bun si in cazul unui stomac deranjat;

– cimbru – antimicrobian, antibacterial, antiviral, expectorant si astrigent. Este excelent in cazul infectiilor respiratorii, a tusei si a stomacului deranjat;

– scortisoara – antiviral si antibiotic.

 

 

Raceala in sarcina: ce sa faci daca te imbolnavesti

Odihneste-te bine si bea multa apa. Daca esti racita ai nevoie de ambele din belsug.

Mananca alimente bogate in nutrienti si redu sau elimina alimente precum zaharul alb si faina.

Ia suplimente:

– Vitamina D;

– Vitamina A (doar din ficat de cod sau din organe)

– Vitamina C – cel mai bine este sa iei vitamina din alimente organice, bogate in aceasta vitamina;

– Zinc si selenium – tot din alimente precum nucile braziliene.

– Probiotice, dubleaza cantitatea zilnica pe care o luai de obicei.

– Bea multe ceaiuri din plante si lichide fierbinte la fiecare 3 ore.

– Adauga lamaie in apa fierbinte de dimineata.

– Adauga ulei de cocos, miere si scortisoara in apa fierbinde pe care o bei dimineata.

– Mananca ciuperci asiatice si/sau supa de pui asezonate cu usturoi, ceapa, cimbru si ardei iute.

 

 

Raceala in sarcina: modalitati naturale de a imbunatati functionarea sistemului imunitar

Multe remedii pentru combaterea racelii si gripei sunt excelente si la prevenirea altor afectiuni. Urmatoarele sugestii pot ajuta pentru imbunatatirea starii generale de sanatate in timpul sarcinii si dupa ea.

 

Igiena

Spala-te pe maini inainte de a te aseza la masa si nu-ti atinge fata.

 

Dormi suficient

Studiile au demonstrat ca persoanele care nu dorm suficient se imbolnavesc mai des.

 

Adopta o dieta sanatoasa

Concentreaza-te pe legume, fructe, proteine si grasimi sanatoase. Evita zaharul alb si limiteaza consumul de cereale. Organismul tau are nevoie de multi nutrienti pentru ca bebelusul sa se dezvolte si sa ramana sanatos.

 

Redu stresul

Reducerea stresului este o idee buna in orice situatie cu atat mai mult in timpul sarcinii. Un organism mai putin stresat are un sistem imunitar care functioneaza mai bine.

 

Fa multa miscare

Sporul este bun pentru sarcina si pentru starea ta generala de sanatate. Studiile au demonstrat ca miscarea in timpul sarcinii imbunatateste puterea creierului bebelusului.

 

Ia suplimente de vitamina D, probiotice si vitamina C mai ales in sezonul racelilor si gripelor.

 

Raceala in sarcina: ce faci daca sotul/partenerul/ alti membri ai familiei sunt raciti sau tusesc

Doar pentru ca un alt membru al familiei este bolnav nu inseamna ca te vei imbolnavi si tu.

– Daca este posibil roaga un alt adult sa il ingrijeasca;

– Spala-te des pe maini. Evita contactul cu persoana bolnava;

– Aeriseste casa;

– Aminteste-i bolnavului sa-si acopere gura cand tuseste si sa se spele des pe maini.

 

 

Sursa: mamanatural.com

Cuvinte cheie:

Loading...
Organic India
Disney
Scrie și tu
Nu necesită conectare click aici pentru toate intrebarile
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro. Citeste politica de confidentialitate.

Recomandări

Cele mai noi

Vezi cele mai noi 100 de articole

Cele mai citite din categorie

Meniu