10 alimente esentiale in timpul sarcinii - Pagina 2 din 2 - Sfatulparintilor.ro
Ultimele

10 alimente esentiale in timpul sarcinii

alimente esentiale sarcina

Alimente esentiale sarcina 5. Oregano

Un condiment natural versatil, oregano aduce 120 mg de Omega-3 la o portie de cate doua lingurite. Este parte integranta din preparatele cu spaghetti si din sosul pentru pizza. Poti pune oregane si in multe alte retete: curcan cu lamaie si usturoi la cuptor, sos de vin alb etc. Un pic de oregano aduce savoare chiar si in cele mai banale mancaruri.

Alimente permise in sarcina 6. Tofu

Cu aproximativ 400 gr de Omega-3 la fiecare portie de 120 de grame, tofu aduce 14,4% din necesarul zilnic de acizi grasi. Pentru femeile care au nascut de curand sau care urmeaza sa nasca, tofu mai reprezinta o sursa buna de proteine si calciu. Chiar daca nu esti vegetariana, poti incerca tofu in diverse retete.

Afla cum se dezvolta bebelusul tau pas cu pas, si care sunt transformarile prin care urmeaza sa treci, ca gravida, in ghidul Sarcina pe saptamani.

Alimente esentiale sarcina 7. Seminte de dovleac

Semintele de dovleac aduc aproximativ 100 mg de Omega-3 la fiecare portie de 30 de grame, oferind in plus alti nutrienti importanti, precum zincul si fierul. Poti coace semintele de dovleac si le poti pastra pentru gustarile viitoare. Sau poti achizitiona din orice magazin alimentar seminte gata prajite. Semintele decojite pot fi inserate si in salate sau in supe, pentru un plus de textura.

Alimente permise in sarcina 8. Somon

Cap de lista cand vine vorba despre acizii grasi esentiali, somonul aduce 1.700 mg de Omega-3 la fiecare portie de 120 gr. Somonul are un nivel scazut de mercur si poate fi consumat fara stres de catre gravidute. Exista nenumarate retete cu somon de care te poti bucura.

Afla cum se dezvolta bebelusul tau pas cu pas, si care sunt transformarile prin care urmeaza sa treci, ca gravida, in ghidul Sarcina pe saptamani.

Alimente esentiale sarcina 9. Zucchini

Zucchini si alte varietati ale acestui dovlecel contin 150 mg de Omega-3 la fiecare portie de o cana, facand usoara introducerea acizilor grasi intr-o reteta pe baza de legume. De asemenea, poti adauga zucchini la sosurile pentru spaghetti. Pe langa Omega-3, acesti dovlecei contin cantitati importante de potasiu si acid folic, foarte important in perioada de sarcina.

Alimente permise in sarcina 10. Nuci

Nucile reprezinta o minunata sursa de Omega-3, aducand 2.300 mg la fiecare portie de 30 gr. Poti presara nuci in salate, le poti manca in stare cruda sau le poti incerca in retete noi. Nu-ti plac nucile in mancare? Poti sa beneficiezi de acizii grasi din ele folosind ulei de nuci (o lingura contine 1.400 mg de Omega-3). Ca o alternativa gustoasa, poti inlocui uleiul de masline cu cel de nuci in retele de sosuri pentru salate.
Autor: Alexandra NEDELCU

Sursa: Baby Zone

Citeste continuarea: 1 2

Data articol: 28/10/2020