Shop
Ultimele 100 de articole

Cum sa tii sub control hipertensiunea arteriala prin alimentatie si stil de viata

14 noiembrie 2014, , Vizualizări:
tensiune arteriala - sfatulparintilor.ro - fredigitalphotos.net

Tensiunea arteriala ridicata creeaza o multime de probleme. Tinand sub control tensiunea arteriala reduci riscul aparitiei bolilor cardiovasculare. Iata cum poti influenta tensiunea arteriala facand modificari in alimentatie si in stilul de viata, fara sa iei medicamente.

 

1. Slabeste

Cand kilogramele cresc, creste si tensiunea. Viceversa este la fel de corecta. Scazi in greutate, iti scade si tensiunea arteriala. Chiar si 4,5 kilgrame mai putin contribuie la reducerea tensiunii arteriale. Cere sfatul medicului si stabiliti impreuna care ar fi greutatea la care ar trebui sa ajungi pentru a avea o tensiune arteriala optima.

Cine intra in categoria de risc:

–          Barbatii a caror talie depaseste 102 cm

–          Femeile a caror talie depaseste 89 cm.

 

 

2. Fa miscare regulat

Este ideal sa faci intre 30 si 60 de minute de exercitii fizice cat mai des. Astfel iti poti scadea tensiunea arteriala cu pana la 4-9 mm coloana de mercur. Rezultatele se vad imediat. Daca esti sedentar si incepi sa faci regulat miscare, tensiunea arteriala va scadea in cateva saptamani. Cere sfatul medicului pentru a alcatui impreuna un program de exercitii fizice optim pentru starea sanatatii tale.

 

 

3. Mananca sanatos

O dieta bogata in cereale integrale, fructe, legume, produse lactate scazute in grasimi, creveti, grasimi saturate poate reduce tensiunea arteriala cu pana la 14 mm coloana de mercur. De asemenea, consuma alimente bogate in potasiu. Cere sfatul medicului pentru a alcatui impreuna o lista a alimentelor pe care le poti consuma, potrivit starii tale de sanatate, care sa-ti reduca nivelul tensiunii arteriale.

 

 

 

4. Redu sarea din alimentatie

Chiar si o mica reducere a cantitatii de sare din alimentatie iti poate scadea tensiunea arteriala cu 2-8 mm coloana de mercur. Daca ai pana in 51 de ani si esti sanatos, nu consuma mai mult de 2.300 mg de sare pe zi. Daca ai peste 51 de ani, redu nivelul de sare pana la 1.500 mg pe zi. Pentru a da un plus de savoare alimentelor, foloseste in loc de sare, condimente si ierburi aromate.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Cuvinte cheie: , , ,

seo
Gradinita
codul
Scrie și tu
Nu necesită conectare click aici pentru toate intrebarile
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro. Citeste politica de confidentialitate.

Recomandări

Cele mai noi

Vezi cele mai noi 100 de articole

Cele mai citite din categorie

Meniu