Shop
Ultimele 100 de articole

Cum sa scapi de obiceiurile rele cauzate de stres

05 mai 2013, , Vizualizări:
ros unghii - stockfreeimages.com

Iti rozi unghiile? Iti invarti parul? Iti pocnesti degetele? Recunosti vreunul dintre aceste „metehne”?

Aceste „obiceiuri rele” – actiuni pe care oamenii le declanseaza fara sa se gandeasca sunt, probabil, enervante pentru cei din jur. Unele dintre ele pot fi inocente, altele iti pot provoca rau, spre exemplu scrasnitul dintilor, in vreme ce altele pot fi periculoase pentru cei din jur, precum fumatul. Indiferent de ce declanseaza acest comportament, care difera in functie de mediu si de persoane, principala cauza a obiceiurilor rele este stresul.

 

„Stresul si anxietatea influenteaza creierul astfel incat oamenii nu mai sunt atenti la ei insisi si astfel incep sa faca aceste lucruri”, sustine Heidi Grant Halvorson, psiholog si speaker motivational. Iar un obicei, adica oamenii se conditioneaza sa-l repete, indiferent ca este bun sau rau, ii rapeste persoanei in cauza vointa de a NU-L face. Insa stresul distruge vointa si astfel provoaca pagube duble.

Potrivit specialistilor, primul pas pentru schimbarea unui obicei rau este sa gasesti motivul pentru care ai inceput sa-l folosesti. Apoi, la fel de important, este sa depui eforturi constiente sa-l schimbi. Ultimul pas implica inlocuirea cu o alta actiune, care nu este la fel de rea precum prima.

 

Dupa ce ai scapat de obiceiul rau este crucial sa previi reinvatarea lui. Cea mai buna cale este sa nu te gandesti la el ca la ceva ce faci sau nu faci. Daca ai gresit o data este bine sa-l percepi ca pe o greseala si sa intelegi ca nimic nu justifica sa-l repeti din nou. In vreme ce pasii de mai sus pot fi folositi pentru eliminarea oricarui obicei enervant, iata cateva trucuri specifice oferite de psihologul James Claiborn pe care le poti folosi in cazul celor mai intalnite obiceiuri rele:

 

 

1. Rosul unghiilor, pocnirea degetelor sau alte obiceiuri concentrate pe maini

Claiborn sustine ca oamenii care se confrunta cu asemenea probleme ar trebui sa gaseasca activitati care sa le tina mainele ocupate, spre exemplu sa inclesteze mainile mai intai. Sau ai putea sa porti manusi sau un inel de cauciuc pe deget – „orice poti face astfel incat comportamentul automat sa fie dificil este suficient pentru a deveni constient de faptul ca inerci sa-ti rozi unghiile”.

 

 

2. Injuraturile

Chiar daca te ajuta sa te simti mai bine, injuraturile nu se potrivesc in orice ocazie si companie. In acest caz, specialistii recomanda inlocuirea injuraturii preferate cu un cuvant inofensiv pe care sa-l folosesti atunci cand simti nevoia.

 

 

3. Scrasnirea dintilor

Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa devii constient de acest obicei. De asemenea, mestecarea unei gume te poate ajuta sa mentii gura relaxata. Claiborn recomanda mentinerea gurii intr-o pozitie semideschisa, astfel incat sa poti inspira usor si sa expriri incet.

 

 

4. Jocul cu parul sau mestecarea parului

O actiune simpla pentru combaterea acestei activitati enervante este sa porti parul prins in coada de cal sau strans in coc pentru o vreme pana cand vei renunta la obicei.

 

 

5. Batairea piciorului atunci cand esti asezat

Claiborn recomanda sa stai intr-o pozitie rigida astfel incat muschii sa fie incordati. Cheia este sa ramai astfel pana in momentul in care dispare dorinta de a incepe sa misti piciorul.

Cuvinte cheie: , , , , ,

seo
Gradinita
Blossom Salon
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro. Citeste politica de confidentialitate.