Shop
Ultimele 100 de articole

Cata sare dam copiilor? Raspunsuri la intrebarile mamicilor

07 aprilie 2021, , Vizualizări:
Cata sare dam copiilor

Nu exista nicio indoiala: sarea este importanta in alimentatia celor mici. Dar cata sare dam copiilor?

Sodiumul contribuie la dezvoltarea armonioasa a musculaturii, a stomacului, dar si la functionarea optima a nervilor, fiind un component esential din sange.

Copiii au nevoie de sare pentru o crestere sanatoasa, insa in cantitate foarte redusa. Excesul de sare le poate dezvolta mai tarziu o preferinta pentru mancarurile sarate, ducand la un consum si mai mare si, implicit, la riscul unor probleme de sanatate, cum ar fi tensiunea arteriala peste limitele normale.

Citeste si: Cum sa dai gust mancarii pentru copii. FARA sa pui pic de SARE!

Cata sare dam copiilor in functie de varsta


– pana la 12 luni – mai putin de un gram de sare pe zi (mai putin de 0,4 grame de sodiu);
– 1-3 ani – 2 grame de sare pe zi (0,8 grame de sodiu);
– 4-6 ani – 3 grame de sare pe zi (1,2 grame de sodiu);
– 7-10 ani – 5 grame de sare pe zi (2 grame de sodiu);
– de la 11 ani in sus – 6 grame de sare pe zi (2,4 grame de sodiu).

Citeste si: Cele mai sanatoase tipuri de sare 

Ce inseamna „sare ascunsa“?

Cand te gandesti la cata sare ii dai copilului tau, ai tendinta sa iei in calcul doar sarea din solnita, pe care o adaugi ca sa dai gust mancarurilor. Totusi, aproximativ trei sferturi din aportul de sare provine din alimentele pe care le cumperi: paine, cereale, piureuri de legume, biscuiti s.a.m.d. Iata deci ca e foarte usor sa-i dai micutului tau prea multa sare, fara sa-ti dai seama de asta.

Cum sa diminuez consumul de sare al copilului meu?

Multe dintre alimentele hranitoare pe care le cumperi pentru puiul tau, inclusiv branza sau sunca, sunt conservate cu ajutorul sarii. Aceste alimente fac parte dintr-o dieta sanatoasa – nu te gandi sa le suprimi. Ceea ce poti face este sa limitezi portiile la o una-doua pe saptamana.
Alte sfaturi pentru reducerea consumului de sare:
– nu ii da micutului prajeli si mancaruri de tip fast-food;
– inlocuieste covrigeii si biscuitii cu gustari sanatoase, din fructe si legume;
– gateste mereu acasa si foloseste din plin ierburi aromate si alte condimente ca sa dai gust mancarii (asa vei pune mai putina sare in farfurie);
– alege conserve si semi-preparate care nu contin foarte multa sare;
– citeste intotdeauna etichetele produselor inainte de a le cumpara si pune-le in cos doar pe acelea care au un nivel scazut de sodiu.


 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Cuvinte cheie: , ,

seo
Gradinita
Blossom Salon
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro. Citeste politica de confidentialitate.