Sfatulparintilor.ro | Sfaturi zilnice pentru parinti cu copii inteligenti
Sfat Gradinite Sfatulparintilor.ro | Sfaturi zilnice pentru parinti cu copii inteligenti
J7BBhXz7Y4Rf

Familie-Părinţi/Pentru tati

Ce trebuie sa faci pentru a NU ramane fara energie

21 septembrie 2014, , Vizualizări: ...

Oboseala este un simptom si nu o boala, iar cele mai comune cauze ale sale sunt: extenuare, stresul sau lipsa somnului. Iar pentru a scapa de lipsa aceasta de energie ai nevoie de doua lucruri: sa intelegi cauza si doi sa operezi schimbari in stilul de viata.

In ultima perioada simti ca esti din ce in ce mai obosit. Si indiferent de cat dormi in weekend, luni dimineata tot lipsit de energie esti.

 

 

Oboseala de care suferi tu este des intalnita la nivel mondial. Nu mai putin de 14% dintre barbati si 20% dintre femei se plang ca, frecvent, sufera de caderi de energie.

 

Oboseala este un simptom si nu o boala, iar cele mai comune cauze ale sale sunt: extenuare, stresul sau lipsa somnului. Iar pentru a scapa de lipsa aceasta de energie ai nevoie de doua lucruri: sa intelegi cauza si doi sa operezi schimbari in stilul de viata.

 

Mai jos ai 11 moduri excelente pentru a te simti din nou plin de vigoare si energie ca la 20 de ani, potrivit forbes.com:

 

 

1. Redu numarul caloriilor consumate

Ai vazut cat de obosit te ridici de la masa dupa un pranz copios? Cand mananci, sangele este condus spre stomac iar o parte insemnata din energia ta este folosita in special pentru digestie. Tocmai de aceea este indicat sa te ridici de la masa inainte de a simti ca nu mai poti inghiti nici macar o farama.

 

 

 

2. Nu sari niciodata peste micul dejun

Numeroase studii au demonstrat faptul ca persoanele care iau micul dejun isi indeplinesc mai bine sarcinile, gandesc mai clar, au mai multa energie si sunt mai putin predispusi la obezitate sau supraponderabilitate.

 

Consuma proteine. Un studiu a aratat ca un mic dejun bogat in proteine stimuleaza metabolismul pentru 24 de ore. Cea mai inspirata alegere pentru un nivel ridicat de energie este formata din: doua oua si un bol de terci de ovaz. Renuntati la cartofi si la paine.

 

 

 

3. Dormi suficient

Chiar si o ora in plus de somn iti pot imbunatati performanta si nivelul energetic. Atunci cand te afli in aceasta stare de repaos, hormoni importanti precum si alti compusi biochimici sunt eliberati. Cand nu dormi suficient, te afli intr-un dezavantaj metabolic. Mergi la culcare cu o ora mai devreme decat de obicei.

 

 

 

4. Fa exercitii fizice

Intotdeauna gasesti scuze pentru a nu face miscare. Insa acest obicei este unul dintre cele mai periculoase pentru corpul nostru. Oricat de ocupat ai fi, asigura-te ca vei avea o fereastra de 20 de minute pentru a alerga macar 1 kilometru sau pentru cateva serii de flotari sau abdomene. Organismul tau va avea numai de castigat de aici.

 

 

 

5. Ia suplimente alimentare

In cazul in care nu ai un meniu echilibrat, suplimentele sunt adevarate mane ceresti pentru organismul tau. Unul dintre cei mai importanti nutrienti responsabili pentru nivelul tau energetic este coenzima Q10, care este si un excelent combustibil pentru inima ta. De asemenea, ia in calcul vitamina D precum si un complex de calitate de vitamina B.

 

 

 

6. Fa o cura de detoxifiere

Pentru o saptamana macar renunta la zahar, nicotina, alcool, cofeina sau alte chimicale. Limiteaza-ti meniul la alune, nuci, stafide, fructe, legume, alimente gatite care nu contin gluten, precum terciul de ovaz, 100 de grame de peste preparat pe gratar sau la aburi sau supe, precum si suc proaspat de fructe si legume. Vei simti diferenta cand vei fi la fel de plin de energie precum la 20 de ani.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Cuvinte cheie: , , , , , ,

Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro
Gama completa de triciclete pentru copii pe Nichiduta.ro

Recomandări

Cele mai noi

Vezi cele mai noi 100 de articole

Cele mai citite din categorie

Comentarii (6)

  1. anuta22 spune:

    Sfaturi utile pentru toata lumea.

  2. claudia79 spune:

    FRUMOASE SFATURI MULTUMIM; NU IMI PLACE SA STAU LA SOARE

  3. asminasmin spune:

    bun articol

  4. sims spune:

    cu soarele nu prea ma impac 🙂

  5. ryta spune:

    bune sfaturi,cu somnul aici e o problema la mine cu bebe mic nu pot deocamdata sa dorm suficient

Comenteaza