Familie-Părinţi/Alimentatie sanatoasa

Ce inseamna o alimentatie echilibrata pentru un adult

25 noiembrie 2010, , Vizualizări: ...

Suntem invadati de multe sfaturi si bune intentii mediatizate care ne spun ce e important sa mancam. Sunt asa de multe lucruri de care trebuie sa tinem seama, incat totul pare o complicata schema logica si pare ca trebuie sa mancam non stop pe durata unei zile ca sa dam corpului tot ce ar avea nevoie. Nu este chiar asa.

 

Organismul nostru functioneaza cu energie, ca orice masinarie sofisticata. Energia o obtinem dintr-o anumita doza zilnica de vitamine, minerale, proteine, glucide bune, lipide bune. Sunt alimente care ne furnizeaza energie si altele care ne consuma energia, fara sa ne dea nimic bun in schimb. Nu mereu ce este bun la gust este si benefic pentru sanatatea corpului. Reteta echilibrului este: cate putin din toate, fara excese.

 

Este important sa retinem ca echilibrul alimentar se stabileste saptamanal si nu zilnic sau la nivel de fiecare masa. Haideti sa recapitulam care sunt principalele alimente pe care e sanatos sa le includem in rutina zilnica sau saptamanala, atat pentru noi cat si pentru copiii nostri, asa cum ne recomanda specialistii de la Marie France in cartea “60 sfaturi antistress” (editura House of Guides).

 

Fructe si legume

“Minim cinci legume sau fructe pe zi” – acest indemn ne este deja cunoscut tuturor. Sa nu ii scadem din importanta numai pentru ca a devenit un laitmotiv. Crude sau gatite, proaspete sau congelate, acestea au un continut bogat de vitamine si minerale, cruciale pentru sanatatea noastra.

 

Iata cateva trucuri ca sa aducem corpului acest aport important de legume si fructe :

–         ciorba inlocuieste portia de legume gatite

–         salata poate fi fel principal de mancare, nu doar aperitiv, adaugandu-i orez, oua, pui, ton, branza.

–         Sa nu ne lipseasca din frigider legumele si fructele proaspete pe care sa le folosim ori de cate ori mancam ceva.

–         Fructele se mananca intre mese (la 2 ore dupa masa anterioara) sau pot constitui masa de sine statatoare (o para, 3 prune si jumatate de banana, cu cateva nuci alaturi reprezinta un mic dejun plin de energie si satios totodata).

 

Peste

Pestele este un aliment pe care este bine sa il consumam de minim 3 ori pe saptamana. Pestele contine fosfor, fier, potasiu, iod, magneziu, vitaminele B. Pestele gras contine si importanti acizi grasi benefici aparatului cardio-vascular.

 

Lactate

Lactatele ne furnizeaza calciu, baza sistemului osos. Toate formele de lactate, preferabil cu un continut mediu de grasime, sunt prietenele noastre. Specialistii ne recomanda in medie trei produse lactate pe zi.

 

Alimente feculente la fiecare masa

Orez, paine integrala sau cu cereale (sa evitam painea alba), grau, paste, cartofi, leguminoase… fiecare in parte e important pentru aportul de proteine vegetale, de glucide complexe si de fibre. Ni se recomanda sa consumam aceste alimente feculente impreuna cu legumele, deoarece asocierea lor ofera organismului mai multi nutrienti.

 

Cheia este ponderatia si echilibrul. Daca ne place foarte mult un aliment, nu inseamna sa il consumam in nestire numai pentru ca este pe lista alimentelor sanatoase, intrucat nu ne mai ramane suficient loc in stomac si apetit si pentru alte alimente sanatoase, spre beneficiul corpului nostru care astfel isi extrage din fiecare vitamine, proteine, minerale, lipide bune, glucide bune.

Scrie și tu
Nu necesită conectare click aici pentru toate intrebarile
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro

Recomandări

Cele mai noi

Vezi cele mai noi 100 de articole

Cele mai citite din categorie

Comentarii (13)

  1. krystyana84 spune:

    daca la alimentatia asta corecta adaugam si ceva miscare si mai scadem din stres … e perfect

  2. crinutz spune:

    consum legume si fructe dar se pare ca nu suficient „minim 5 legume si fructe pe zi”.articolul este foarte bun

  3. anutica21 spune:

    inainte nu consumam fructe ….dar de cand am ramas insarcinata mancam zilnic….este sanatate curata

  4. celina74 spune:

    trebuie sa recunosc ca eu nu prea mananc sanatos…de multe ori mananc pe fuga si in stress…deja am ceva probleme cu stomacul

  5. hela7402 spune:

    mananc destul de sanantos, insa la capitolul ” peste ” stau foarte prost … citind acest articol , imi dau seama ca pestele cam lipseste din meniul meu … si e foarte important sa mananc , o sa i-au masuri 🙂

  6. ady76sor spune:

    De la un timp incerc sa mi le diversific pe toate, sa consum regulat si fructe , si peste..

  7. Adi84 spune:

    incerc sa consum zilnic cat mai multe fructe si legume

  8. Adi84 spune:

    alaturi de un regim echilibrat este foarte sanatos sa facem si miscare

  9. asminasmin spune:

    bun articol

  10. claudia79 spune:

    FRUCTE ;LEGUME SI PESTE MANINC SI EU

  11. claudia79 spune:

    ador fructele maninc in fiecare zi si pestele sau legume

  12. nisipeanu elena spune:

    sincera sa fiu eu nu prea mananc sanatos…mananc multe grasimi,prajeli …..dar nu-mi lipsesc nici fructele si salatele in special.

Comenteaza

Meniu