Calciu pentru copil: cum, cat, de unde. Toti parintii trebuie sa stie aceste informatii

10 octombrie 2017, , Vizualizări: ...
lapte - calciu - sfatulparintilor.ro - pixabay_com - glass-1587258_1920

Calciul este mineralul cel mai prezent in oasele copilului tau. El trebuie sa primeasca alimente bogate in calciu pentru ca sistemul sau osos sa se dezvolte armonios. Daca invatam de mici copiii ce alimente sa includa in alimentatia lor zilnica, ii invatam si cum sa previna osteoporoza ca adulti, boala care este din ce in ce mai des intalnita.

 

Specialistii pediatri de la keepkidshealthy.com ne recomanda urmatorul necesar de calciu pe categorii de varsta ale copiilor:

 

Copiii intre 1-3 ani au nevoie de 500 mg de calciu in fiecare zi (aproximativ 2 pahare de lapte)

 

Prescolarii si scolarii in clasele mici (4-8 ani) au nevoie de 800 mg calciu in fiecare zi (aproximativ 3 pahare de lapte).

 

Scolarii mai mari si adolescentii (9-18 ani) au nevoie de 1300 mg calciu pe zi. Acest nivel mai ridicat de calciu este important indeosebi cand incepe pubertatea (aproximativ 4 pahare de lapte).

 

Intrucat produsele lactate sunt cea mai buna sursa naturala de calciu, copiii care beau lapte in mod uzual obtin cu usurinta doza zilnica de calciu pentru corp. Copiii care au alergie la lapte sau cei carora nu le place laptele vor fi hraniti cu alte alimente bogate in calciu. Pentru absorbtia si fixarea calciului in oase este bine ca fiecare copil sa aiba parte si de un supliment de vitamina D, desi laptele contine aceasta vitamina, insa nu in cantitate suficienta. Au aparut si la noi acum produse lactate imbogatite cu vitamina D, in special cele destinate copiilor. Mai exista in magazine si suc de portocale imbogatit cu vitamina D, combinatie facuta special pentru a ajuta la absorbtia calciului.

Mai jos iti prezentam lista alimentelor cu continut semnficiativ de calciu, un bun ghid pentru alegerea unei alimentatii bogate in calciu pentru copiii nostri, dar si pentru noi.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Cuvinte cheie:

Scrie și tu
Nu necesită conectare click aici pentru toate intrebarile
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro

Recomandări

Cele mai noi

Vezi cele mai noi 100 de articole

Cele mai citite din categorie

Comentarii (14)

  1. cristi2flor spune:

    Fetita mea este mica inca
    Principala sursa de calciu este lapticul acum
    In schimb eu sunt o mare „mancatoare” de fulgi de porum….si ma bucur sa aud ca „30 g fulgi de porumb = 1000 mg calciu”…desi mi se pare cam mult.

  2. cecyly spune:

    Stiu ca este foarte important calciu pentru copii/ scolari, dar baiatului meu nu-i plac lactatele. Ce sa fac cu el? Sau din ce mai poate asimila corpul calciu?

  3. angyciobanu spune:

    Calciul este important pentru toti, dar mai ales pentru copii pentru ca sunt in crestere si trebuie sa beneficieze de toate vitaminele si mineralele pentru a se dezvolta armonios.

  4. ada26 spune:

    Si copii sub 1 an au nevoie de calciu…chiar de cand se nasc trebuie sa li se dea zilnic 5 mg de calciu gluconic 10 zile pe luna…

  5. ramy29 spune:

    foarte important este alimentatia . alimentele bogate in calciu trebuie consumate zilnic. o persoana depistata cu lipsa de calciu , ff greu ajunge la limite normale.

  6. paul_a spune:

    foarte interesant articolul , multumim

    si noi mancam foarte multe alimente ce contin calciu…mai ales lapte

  7. sima spune:

    Stiu ca iaurtul contine cel mai mult calciu apoi branza, lapte celelalte…..
    Incerc sa nu treaca nici o zi fara .

  8. Adi84 spune:

    bebelusul meu mananca un iaurtel pe zi, si inca suge laptic

  9. claudia79 spune:

    calciu este bun pentru noi toti

  10. asminasmin spune:

    bun articol

  11. at_iulia spune:

    si eu incerc sa-i dau iaurt zilnic, insa mai sunt zile cand sarim peste :)…sunt unii medici care recomanda calciul lactic pentru o asimilare mai buna a acestuia.

  12. ceauscc spune:

    branzica si laptele nu prea lipsesc de aici in special ca socrii au vacuta si ne fac aprovizionarea cu ele in fiecare saptamana:)

  13. 27ralu spune:

    Nu stiam ca calciul se gaseste in atatea.o sa incep si eu diversificarea.

  14. cami_marga spune:

    nici din alimentatia noastra nu lipsesc laptele, branzica si iaurtul.

Comenteaza

Meniu