6 sfaturi să ţii diabetul sub control - Pagina 2 din 2 - Sfatulparintilor.ro
Ultimele

6 sfaturi să ţii diabetul sub control

sfaturi să ţii diabetul sub control - sfatulparintilor.ro - pixabay_com - diabetes-1724617_1920

Transformă-te într-un „connoisseur” al cerealelor şi diabetul va fi sub control

Alege cele mai bune cereale care să te ajute să devii/rămâi zvelt şi să ai un nivel scăzut al glicemiei. Un consum ridicat de cereale integrale este asociat cu un  risc scăzut al cancerului la sân, diabetului de tip 2, tensiunii arteriale şi atac cerebral. Însă doar dacă ştii ce trebuie să cumperi. Iată câteva sfaturi:

– uită-te după cuvintele „bogat în fibre” pe cutie;

Ghid cuvinte
Ghid digital. Descarci instant
100 de expresii care fac rau copiilor, interzise unui parinte bun
47 lei
Cumpara Descarca demo

– decodează cereale: verifică lista de ingrediente pentru a afla din ce sunt făcute produsele pentru a nu cumpăra alimente procesate;

– atenţie la adaosul de zahăr care este indicat de termeni precum: fructoza, dextroză, zahăr etc. Nu ai nevoie de aceste produse, nu te vor ajuta împotriva diabetului, dimpotrivă.

Cafeaua este un priten de nădejde împotriva diabetului

După ce au studiat peste 126.000 de persoane bărbaţi şi femei de 18 ani, cercetătorii de la Harvard School au descoperit că băutorii de cafea, cei care beau 6 ceşti zilnic, prezintă un risc mai mic cu 29 – 54% de a dezvolta diabet de tip 2. Cafeaua decofeinizată nu are acelaşi efect. Cercetătorii consideră cafeina drept substanţa care măreşte metabolismul şi astfel, diabetul este ţinut deoparte. În plus, cafeaua conţine potasiu, magneziu şi antioxidanţi care ajută celulele să absoarbă zahărul.

Renunţă la fast-food şi diabetul poate fi ţinut sub control

Ocazional poţi consuma o masă la fast-food, însă în cazul în care devine o obişnuinţă, riscul de a face diabet creşte exponenţial. Acesta este rezultatul unui studiu realizat de către Universitatea Minnesota care a analizat timp de 15 ani datele a 3.000 de persoane cu vârste între 18 – 30 de ani. La începutul cercetării, toţi participanţii aveau o greutate normală. Însă aceea care au început să mănânce fast-food de două ori pe săptămână au luat 4,5 kilograme, plus că au dezvoltat rezistenţă la insulină, cei doi factori majori pentru declanşarea diabetului de tip 2, comparativ cu persoanele care au consumat o singură mâncare de tip fast-food. Pe lângă porţiile mari, acestă hrană este plină de grăsimi trans şi carbohidraţi rafinaţi, care măresc riscul de a face diabet, chiar şi dacă nu se acumulează kilograme în plus.

Imagine de Steve Buissinne de la Pixabay

Citeste continuarea: 1 2

Data articol: 11/07/2021