Studiu: Ce cred oamenii cu adevarat despre selfie-uri - Sfatulparintilor.ro
Ultimele

Studiu: Ce cred oamenii cu adevarat despre selfie-uri

Sfatulparintilor » Familie-Părinţi » Relaxare și wellness » Studiu: Ce cred oamenii cu adevarat despre selfie-uri

Moda selfie-urilor pe site-urile de socializare a prins multa lume. De la mic la mare, toata lumea isi face un selfie pe care il “arunca” pe perete, fie pentru a le arata prietenilor pe unde a fost, fie pentru a “cersi” putina atentie.

Daca despre selfie-urile obisnuite oamenii nu au prea mult de comentat, cand vine vorba despre selfie-urile sexy parerile sunt impartite. Motiv de “sapaturi” pentru cercetatori. Dr. Eileen Zurbriggen si colega ei Elizabeth Daniels, profesori de psihologie au inceput sa analizeze cum raspund femeile la postarile sexy ale altor femei.

 

Cele doua au creat pe Facebook doua conturi fictive – Amanda Johnson -, cu profiluri aproape identice. Intre cele doua exista o singura diferenta. O “Amanda” avea la profil o poza in care era imbracata intr-o rochie rosie foarte sexy, iar cealalta “Amanda” era imbracata intr-o pereche de blugi clasici cu un tricou banal si o esarfa acoperindu-i decolteul.

 

Apoi au intrebat 118 femei ce parere au despre cele doua “Amanda”. In mod surprinzator, sau nu!, Amanda sexy a fost considerata mai putin competenta decat Amanda in blugi. De asemenea, Amanda in blugi a bifat puncte intr-o proportie covarsitoare la capitolul frumusete, femeile declarand-o mult mai atractiva decat Amanda sexy. Din pacate, la studiu nu au fost chemati si barbati.

 

“De fiecare data cand o femeie posteaza un selfie sexy, reputatia ei ar putea avea de suferit. Nu te concentra prea mult pe aspectul fizic, ci pe calitatile tale ca om, chiar daca exista o mare presiune a celor din jur asupra femeilor de a arata si de a poza cat mai sexy cu putinta”, spune Elizabeth Daniels.

Studiul a fost publicat in revista Psychology of Popular Media Culture.

 

Photo credit: LaVladina / Foter / Creative Commons Attribution 2.0 Generic (CC BY 2.0)

Cuvinte cheie: ,
Data articol: 08/09/2014