TOP 10 fructe si legume vedete in septembrie. Tu cat de des le mananci? - Sfatulparintilor.ro
Ultimele

TOP 10 fructe si legume vedete in septembrie. Tu cat de des le mananci?

Sfatulparintilor » Familie-Părinţi » Alimentatie sanatoasa » TOP 10 fructe si legume vedete in septembrie. Tu cat de des le mananci?
fructe si legume vedete in septembrie

Vara s-a terminat dar bogatia fructelor si legumelor parca de-acum incepe. Luna septembrie ne incanta cu o varietate de fructe si legume bogate in vitamine. Ne vom bucura inca de prezenta piersicilor, nectarinelor, pepenilor si a perelor de vara, insa vor veni in forta si fructele sezoniere: prune, struguri, smochine. Ca sa nu mai vorbim de legume: porumb, ciuperci, varza, praz si celebrul dovleac.

Iata, asadar, un top 10  fructe si legume vedede in septembrie

1. Smochine – bogate in calciu

Smochinele dulci si suculente sunt bogate de fibre si ajuta la constipatie. In plus, contin minerale precum calciu, potasiu si magneziu care protejeaza sanatatea osoasa.

Ghid cuvinte
Ghid digital. Descarci instant
100 de expresii care fac rau copiilor, interzise unui parinte bun
47 lei
Cumpara Descarca demo

2. Struguri – detoxifianti

Septembrie incepe sa aduca minunatele beneficii ale strugurilor. Vitamina C, fibre, antioxidanti care protejeaza organismul impotriva radicalilor liberi si ajuta organismul impotriva constipatiei.

3. Pere de toamna – pentru tensiunea mare

Perele de toamna sunt excelente in protejarea organismului impotriva hipertensiunii arteriale. De asemenea, au un continut bogat de potasiu si apa care au efect diuretic si purificator. Prezenta fibrelor si ale flavonoidelor aduc beneficii impotriva constipatiei. De asemenea, sunt recomandate si pentru diabetici.

Citeste si: 8 fructe si legume pentru sanatatea barbatilor

4. Mere – pentru digestie

Un mar pe zi tine doctorul departe, nu? Nici nu este de mirare avand in vedere faptul ca deliciosul mar contine vitamina C, acizi si saruri care stimuleaza digestia si au efecte antiseptice. In plus pectinele favorizeaza tranzitul intenstinal si protejeaza flora digestiva. De asemenea, reduc nivelul de colesterol.

5. Mure – Fier si vitamina C

Excursiile montane iti aduc in cale murele. Ca si celelalte fructe de padure, murele protejeaza sanatatea cardiovasculara si sistemul imunitar. In plus, avand efect astringent, ajuta in cazurile de diaree. Atentie, insa, daca sunt prea coapte au efect invers si accelereaza tranzitul intestinal!

Citeste continuarea: 1 2

Data articol: 19/09/2022