Rezultatele studiului efectuat asupra mamelor în cadrul campaniei “5 porții de legume, fructe sau suc” arată o creștere graduală a cunoștințelor pe care acestea și le-au însușit, pentru o dietă echilibrată. Este mult mai bine și suntem mulţumiţi de rezultate. Oricum, este încă necesar să iți amintești constant de nevoia de a consuma porții de fructe și legume, deoarece acest obicei se formează în timp – sunt de părere reprezentanţii KUPS, organizatorul campaniei – Scopul activitaților noastre este de a crește consumul de legume, fructe și suc 100% de către români și sperăm că aceste rezultate prevestesc aceste modificări.
Interpretarea rezultatelor în activitățile educaționale
Timp de câțiva ani a fost implementată o campanie de promovare a unui stil de viață, cu accent pe o nutriție adecvată. Din păcate, să informezi și să promovezi o atitudine corectă este una iar să le pui în practică este altceva – cu toate că noi știm că trebuie să mâncăm corect, avem impresia că aceste informări nu ne privesc pe noi. Așa cum relevă mai multe cercetări din Europa, se observă o creștere lentă a cunoștințelor despre nevoia de a consuma cel puțin 5 porții de fructe și de legume, conform cerințelor Organizației Mondiale a Sănătații. Campania “5 porții de legume, fructe sau suc de fructe” este un proiect de informare și promovare pro-socială. Scopul principal al campaniei este de a promova o viață trăită corect, corectitudine care constă mai ales într-o dietă adecvată, bogată în fructe, legume și suc 100%. Această campanie va continua până în septembrie 2014, activitațile legate de aceasta fiind în plină desfașurare atât în România cât și în Polonia, atent coordonate de către inițiatorul campaniei, asociația “Uniunea Națională a Producătorilor de Sucuri” (KUPS).
Pentru a afla percepția publicului privind consumul de legume, fructe sau suc 100% dar și pentru a evalua eficient campania “5 porții de legume, fructe sau suc de fructe”, organizatorii efectuează în fiecare an studii de specialitate asupra mamelor implicate în proiect. Aceste studii au fost împărțite în patru etape: primul studiu a avut loc în ianuarie 2012, înainte de începerea campaniei, alte două studii au avut loc în timpul campaniei (al doilea studiu în decembrie 2012 și cel de-al treilea în noiembrie 2013) iar ultimul studiu va avea loc în toamna anului 2014.
Studiile, realizate telefonic, prin sistemul CATI, sunt făcute pe un număr de 300 de mame cu vârste cuprinse între 25 și 45 ani, care au copii cu vârste cuprinse între 3 și 10 ani. Grupul cu ponderea cea mai mare (36%) este format din mame cu varste între 31 și 35 ani. Barbara Groele, secretar general al asociației Uniunea Națională a Producătorilor de Sucuri, organizatorul campaniei “5 portii de legume, fructe sau suc de fructe” admite: Rezultatele campaniei apar greu, s-ar parea că este nevoie de mult timp dar o educație constantă va aduce până la urmă și rezultate. În urmatoarea etapă a cercetării – acum suntem la a 3-a parte – vom putea observa schimbări şi vom trage concluzii pozitive pentru viitor. Comparând rezultatele de acum ale cercetării cu cele anterioare, se poate observa o creștere a cunoștințelor cu privire la consumul celor 5 porții de legume, fructe sau suc. Nu este ușor, dar cu toate acestea, sunt semne bune pentru anii următori.
Citeste continuarea: 1 2