Shop
Ultimele 100 de articole

Alimentatia zilnica te imbatraneste? Ce sa mananci si ce sa NU mananci

06 mai 2014, , Vizualizări:
sfatulparintilor.ro-alimente-sanatate-dreamstime.com

Esti ceea ce mananci! “Alimentele slab calitative, grasimile trans duc la inflamatii, iar inflamatia inseamna imbatranire”, spune dr. Timothy Harlan, profesor la Facultatea de Medicina din cadrul universitatii din Tulane.

De exemplu, prea mult zahar si carbohidrati procesati (paste, paine, produse de panificatie) pot duce la slabirea productiei de colagen din piele. Asta inseamna o piele sensibila care nu rezista la riduri. In plus, poti dezvolta boli precum diabet sau tulburari cardiovasculare.

In schimb, alimente precum fructele si legumele contribuie la pastrarea fermitatii pielii, dar si la o sanatate de fier a organismului.

 

 

Ce sa eviti

1. Chipsuri si cartofi prajiti. Ca de altfel toate alimentele care necesita o prajire intensa. Datorita continutului ridicat de grasimi trans, acestea cresc colesterolul rau si il scad pe cel bun. Evita alimentele pe a caror eticheta scrie “uleiuri partial hidrogenate”.

2. Gogosi si produse de patiserie. Contin o multime de zahar care duce la aparitia inflamatiilor.

3. Hot dog, sunca, salam. Carnea procesata este bogata in grasimi saturate si nitrati. Ambele substante conduc la aparitia inflamatiilor.

4. Carne grasa. Cheia sanatatii este o carne cat mai slaba. Carnea de curcan poate fi o optiune.

5. Alcool. Consumul moderat de alcool este sanatos pentru inima, insa atunci cand exagerezi, iti accelerezi procesul de imbatranire.

 

 

Ce sa mananci

Cea mai indicata este dieta mediteraneana: legume, fructe, cereale integrale, lactate scazute in grasimi, proteine slabe. Acestea contribuie la scaderea inflamatiilor in organism.

1. Salata. Este bogata in vitaminele A si C, care reduc inflamatia. Mai poti incerca broccoli, spanac, andive, rucola.

2. Rosii. Sunt bogate in licopen, un puternic antioxidant. Poti incerca si pepene, grapefruit, guava, sparanghel, varza rosie.

3. Somon.Este bogat in grasimi omega-3, care lupta impotriva inflamatiilor. Tonul este si el o optiune.

4. Fasole si linte. Acestea sunt surse bogate de proteine, fibre si nutrient. Mai poti incerca si nautul.

5. Cereale integrale. Ovazul, graul, orezul brun, quinoua contribuie la reducerea inflamatiilor din organism gratie continutului ridicat de antioxidanti precum vitamina B, tiamina, riboflavina.

 

“Daca nu mananci ceea ce trebuie, organismul tau nu este capabil sa produca celule noi si sanatoase care sa te mentina tanark pentru mai mult timp”, a adaugat dr. Harlan.

 

Cuvinte cheie: , , , ,

seo
Gradinita
Blossom Salon
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro. Citeste politica de confidentialitate.