Cum sa practici Reiki la birou - Sfatulparintilor.ro
Ultimele

Cum sa practici Reiki la birou

Sfatulparintilor » Familie-Părinţi » Relaxare și wellness » Cum sa practici Reiki la birou
Cum sa practici Reiki la birou - sfatulparintilor.ro - pixabay_com - positive-thinking-3805169_1920

Pentru a creste productivitatea si moralul personalului, multi angajatori pun la dispozitia salariatilor diferite tehnici de relaxare la birou. Pe langa masaj, printre cele mai raspandite practici se numara si Reiki, o tehnica de meditatie si vindecare spirituala, care ofera multiple beneficii si poate ajuta angajatii sa lucreze la eficienta maxima si sa obtina performante in activitatea intreprinsa. Foarte popular in Vest, Reiki a inceput de ceva vreme sa castige teren si in Romania, putand fi practicat atat in cabinetele specializate, cat si acasa sau la serviciu.
 

Ce este Reiki?

Termenul japonez „Reiki“ inseamna „forta universala a vietii“ si defineste un sistem de vindecare bazat pe concentrarea energiei din Univers. Iata cum decurge o sedinta de terapie: prin diverse tehnici de meditatie, practicantul Reiki canalizeaza in propriul sau corp energia eliberata peste tot in jurul nostru si, prin contactul palmelor cu persoana venita la terapie, transmite acea energie pentru a reintineri si vindeca zonele corpului afectate de boala.

Dincolo de ameliorarea unor probleme de sanatate, Reiki promoveaza si vindecarea spirituala, cu alte cuvinte armonizarea sinelui cu energia interioara, dar si cu cea a Universului, de unde pot fi atrase bunastarea, increderea in sine, o mai buna acuitate mentala, putere de concentrare sporita si eliberarea de toate grijile cotidiene. Cadrul necesar unei sedinte de Reiki este un spatiu linistit, eventual privat (pentru ca beneficiarul terapiei sa se poata simti relaxat), in care sa existe un scaun sau o canapea pe care sa se aseze cel venit la terapie.

Citeste si: De ce trebuie sa iti imbratisezi copilul. Beneficiile imbratisarii pentru sanatatea umana

Reiki la locul de munca

Practicarea acestei tehnici la birou este facila si accesibila atat pentru angajat, cat si pentru angajator, deoarece nu necesita mult timp (10 – 20 de minute sunt suficiente) si nici nu presupune folosirea de resurse care sa afecteze bugetul companiei. Pe scurt, practicantul Reiki poate efectua sedinta chiar in biroul angajatului. Acest spatiu este suficient de intim si de linistit pentru buna functionare a terapiei, cu conditia ca sedinta sa nu fie intrerupta de catre nimeni. Tot mai multe firme descopera ca Reiki este util in imbunatatirea calitatii muncii prestate si privesc aceasta practica de relaxare ca pe un instrument pretios in managementul resurselor umane. Asta deoarece Reiki reprezinta o tehnica eficienta de combatere a stresului si a efectelor negative asociate cu acesta, ajutand angajatii sa se deconecteze de la problemele care ii framanta si motivandu-i sa faca performanta.

Te mai poate interesa si: Cum sa te masezi ca sa scapi de balonare


Avantajele practicarii Reiki la birou

1. Reduce stresul si ajuta la combaterea hipertensiunii, a durerilor de cap, a insomniei si a starilor de panica, imbunatatind astfel sanatatea angajatilor.
2. Relaxeaza si revitalizeaza personalul, care este stimulat sa-si rezolve cat mai bine sarcinile de lucru.
3. Instaureaza o atmosfera de armonie in randul angajatilor, facilitand buna convietuire la birou si interactiunile pozitive, prietenoase, intre colegi.
4. Amelioreaza efectele fizice si mentale ale stresului neeliberat, refacand echilibrul de energie si vitalitate.
5. Creste productivitatea.
6. Scade numarul de zile libere pe care angajatii tind sa le ia atunci cand nu se simt motivati, sunt deprimati sau se simt epuizati mental si emotional.
7. Imbunatateste in mod direct moralul personalului.
8. Ajuta la concentrarea spre atingerea obiectivelor propuse de angajati.

Pe langa faptul ca reduce nivelul de stres la care sunt supusi angajatii, Reiki contribuie la instalarea armoniei si a unui sentiment de camaraderie la birou. Orice angajator care se respecta si vrea sa obtina performanta este preocupat de bunastarea salariatilor sai si doreste ca acestia sa fie relaxati si bine dispusi.

Autor: Alexandra Nedelcu

Imagine de Sharon McCutcheon de la Pixabay

Data articol: 14/08/2021