Metodologia si calendarul de inscriere a copiilor in invatamantul primar pentru anul scolar 2016-2017 au fost aprobate prin Ordin de ministru, a informat, Ministerul Educatiei.
Noutatea este ca, incepand de anul scolar viitor, copiii nu vor mai putea fi inscrisi la clasa I daca nu au trecut inainte prin clasa pregatitoare. In clasa I se pot inscrie numai copiii care implinesc 7 ani pana la data de 31 august 2016 si care au terminat clasa pregatitoare. De asemenea, inscrierea la clasa pregatitoare este obligatorie, se spune intr-un comunicat al ministerului.
Ministerul Educatiei a elaborat o procedura prin care inspectoratele scolare pot verifica posibilitatea cuprinderii in clasa I a copiilor care nu au fost inscrisi in invatamantul primar in anul scolar 2015-2016 si care au implinit varsta de 7 ani pana la data de 31 august 2016.
„Astfel, inspectoratele scolare trebuie sa verifice cauza amanarii inscrierii copiilor si, dupa o analiza punctuala, sa transmita ministerului o situatie centralizata, spre aprobare. Pentru acesti copii, inmatricularea in clasele I, in anul scolar 2016-2017, se poate realiza doar la nivelul claselor deja existente, pe locurile ramase disponibile”, se precizeaza in comunicat.
De asemenea, circumscriptiile scolare, planul de scolarizare, respectiv numarul de clase pregatitoare alocate, perioada de desfasurare a evaluarii dezvoltarii psihosomatice, precum si adresele institutiilor la care se desfasoara evaluarea psihosomatica vor fi afisate pe site-urile inspectoratelor scolare, precum si ale unitatilor de invatamant. In sursa citata se mai precizeaza ca numarul de locuri alocate, prin cifra de scolarizare, pentru clasa pregatitoare in invatamantul de stat, este mai mare sau egal cu numarul copiilor care au implinit varsta pentru a incepe invatamantul primar, asigurandu-se, astfel, scolarizarea tuturor copiilor.
Fiecare locuinta este arondata unei unitati de invatamant din proximitate, numita scoala de circumscriptie. Inspectoratele scolare au responsabilitatea organizarii sau, dupa caz, a reorganizarii circumscriptiilor. Nu in ultimul rand, inspectoratele scolare sunt insarcinate sa solutioneze orice situatie legata de inscrierea in invatamantul primar.
Calendarul inscrierii in invatamantul primar cuprinde urmatoarele termene:
22 februarie 2016 – Afisarea circumscriptiilor scolare si a planului de scolarizare propus, respectiv numarul de clase pregatitoare alocate, la fiecare unitate de invatamant, inclusiv pe site-ul acesteia, daca exista, si pe site-ul inspectoratului scolar. Anuntarea, prin afisare la sediul unitatii de invatamant, a criteriilor specifice de departajare elaborate de unitatile de invatamant. Afisarea programului de evaluare a dezvoltarii psihosomatice a copiilor solicitata de parinti.
24 februarie – 3 martie 2016 – Organizarea, in fiecare unitate de invatamant in care se desfasoara activitate specifica clasei pregatitoare, a unei „Zile a portilor deschise”, zi in care parintii, copiii si alte persoane interesate pot vizita spatiile dedicate activitatilor claselor pregatitoare si pot purta discutii cu personalul unitatii de invatamant implicat in aceasta activitate.
22 februarie – 4 martie 2016 – Organizarea, in unitatile de invatamant prescolar, a intalnirilor pentru informarea si consilierea parintilor copiilor din gradinita care vor fi cuprinsi, in anul scolar 2016 – 2017, in invatamantul primar.
23 februarie – 16 martie 2016 – Realizarea evaluarii nivelului de dezvoltare psihosomatica a copiilor pentru care Metodologia de inscrierea copiilor in invatamantul primar pentru anul scolar 2016-2017, prevazuta in anexa nr. 2 la ordin, prevede aceasta evaluare.
23 februarie – 17 martie 2016 – Comunicarea rezultatului evaluarii dezvoltarii psihosomatice a copilului, in scris, parintelui care a solicitat evaluarea.
29 februarie – 18 martie 2016 – Completarea de catre parinti, online sau la unitatea de invatamant la care solicita inscrierea copiilor, a cererilor-tip de inscriere. Validarea cererilor-tip de inscriere la unitatea de invatamant la care solicita inscrierea copiilor, zilnic, in intervalul orar 8,00-18,00 (luni-vineri), respectiv 9,00-13,00 (sambata). Depunerea si validarea cererilor-tip de inscriere de catre parintii care solicita inscrierea copiilor la scoala speciala.
25– 26 martie 2016 – Afisarea in unitatile de invatamant si pe site-ul inspectoratului scolar si al unitatilor de invatamant a candidatilor inmatriculati, a numarului de locuri ramase libere si a listei copiilor neinscrisi dupa prima etapa.
A doua etapa de inscriere in clasa pregatitoare cuprinde urmatoarele termene:
29 martie 2016 – Comunicarea, prin afisare la unitatile de invatamant si pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborata de inspectoratul scolar. Informarea Ministerului Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice de catre comisia judeteana/a municipiului Bucuresti, cu privire la procedura specifica de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, in etapa a doua.
30 martie – 08 aprilie 2016 – Depunerea cererii-tip de inscriere la secretariatul unitatii de invatamant aflate pe prima pozitie dintre cele trei optiuni exprimate pentru etapa a doua, de catre parintii copiilor care nu au fost cuprinsi in nicio unitate de invatamant in etapa anterioara sau care nu au participat la prima etapa. Validarea cererilor-tip de inscriere la unitatea de invatamant aflata pe prima pozitie in optiunile privind inscrierea copiilor.
15 aprilie 2016 – Afisarea la fiecare unitate de invatamant a listelor finale ale copiilor inscrisi in clasa pregatitoare.
19 – 22 aprilie 2016 – Centralizarea si solutionarea de catre inspectoratul scolar a cererilor parintilor copiilor care nu au fost inca inscrisi la vreo unitate de invatamant. Solutionarea de catre inspectoratul scolar a oricarei alte situatii referitoare la inscrierea in invatamantul primar, avand in vedere, cu prioritate, interesul educational al copilului.
Horoscop 2025. MUTĂRI astrale MAJORE! Previziuni astrologice complete pentru toate zodiile
Venus în Vărsător 7 decembrie 2024 – 2 ianuarie 2025. Cum se transformă prietenia și relațiile?