Centrul de limba engleza Shakespeare School a fost gazda a peste 200 de parinti dornici sa descopere ce inseamna educatia pozitiva si Teoria Inteligentelor Multiple si cum pot aplica cele doua instrumente de parenting pentru a oferi copiilor lor o educatie echilibrata.
In cadrul evenimentului GRATUIT „Educatia pozitiva si Teoria Inteligentelor Multiple”, care a avut loc miercuri, 11 mai, parintii au aflat de la psihologul Mirela Horumba de ce trebuie sa renunte sa aplice metodele traditionale de a face educatie, care mai degraba creeaza disfunctionalitati pe termen lung in ceea ce priveste construirea sanatoasa a pesonalitatii copilului.
Initiativa Shakespeare School a avut ca scop oferirea unor strategii pozitive de educatie parentala care sa ii ajute pe parinti sa isi creasca copiii cu mentalitate de invingator, pentru a putea ajunge adulti fericiti si de succes.
Principalul lucru pe care parintii l-au descoperit in cadrul evenimentului a fost faptul ca toti copiii sunt inteligenti. Ideea este sustinuta si demonstrata de psihologul Howard Gardner prin studiul sau asupra competentei individuale, “Teoria Inteligentelor Multiple”. Lucrarea ofera un nou inteles conceptului de “inteligenta” datorita inteligentelor multiple existente in fiecare fiinta umana.
Gardner arata ca exista nu mai putin de opt tipuri de inteligenta: verbala, logico-matematica, spatiala, kinestezica, muzicala, interpersonala, intrapersonala, naturalista, toate fiind prezente la fiecare dintre noi intr-o combinatie distincta, cu una sau doua componente dominante.
„Teoria lui Gardner a inceput sa fie implementata in intreaga lume inca din 1983, iar prin evenimente ca cel organizat de Shakespeare School, ajunge sa fie cunoscuta si folosita in educatie de tot mai multi parinti din România. Este foarte important sa recunoastem si sa potentam toate inteligentele diferite ale copiilor, precum si toate combinatiile acestora. Diferentele majore dintre noi vin din acest amestec de inteligente in proportii variabile, iar parintii si profesorii trebuie sa le recunoasca si ‚inp cont de ele in procesul de educatie.” Spune Marilena Chirculete, profesor Shakespeare School.
In cadrul evenimentului, profesorul Marilena Chirculete, a prezentat o serie de activitati practice, cu aplicabilitate imediata, pornind de la Teoria Inteligentelor Multiple, asa cum sunt ele implementate in cadrul orelor de engleza Shakespeare School. De altfel, intreaga metoda de predare a centrului de limba engleza a fost conceputa pornind de la Teoria lui Gardner si include ore dinamice, amuzante si interactive, care raspund perfect nevoilor copiilor si care stimuleaza cursantii sa invete cu drag.
Participantii la evenimentul organizat de Shakespeare School au aflat, in final, care este misiunea lor in procesul de educare a copiilor: sa recunoasca lucrurile bune pe care le fac copiii lor, sa ii aprecieze verbal pentru ele, sa le ofere o educatie echilibrata, fara etichete pozitive care atrag dezamagire pe termen lung, sa elimine total pedepsele inlocuindu-le cu consecinte echilibrate, sanatoase emotional, sa recunoasca si sa elimine total abuzurile verbale si emotionale din viata copiilor si sa aplice practic educatia pozitiva in viata de zi cu zi.