S-a dat startul Campaniei de educatie ecologica si mediu „EcoAtitudine = Responsabilitate, Informatie, Actiune.”, campanie realizata de Grupul European de Presa REPORTER, prin Revista INFOMEDIU EUROPA.
„EcoAtitudine” este un proiect creat special pentru elevi, pentru tine, pentru mine, pentru familia noastra si pentru un mediu curat.
Cele 49 de scoli, inscrise in prima editie a lui 2014, se vor intrece, timp de doua luni, pentru castigarea celor doua titluri ”Reciclarea EcoAtitudine” si ”Agentul EcoAtitudine”.
Timp de o saptamana, intre 24 – 31 martie 2014, caravana InfoMediu Europa a poposit in Ilfov, Teleorman, Prahova, Arges, Buzau, Vrancea si Bucuresti cu un spectacol interactiv, pe teme de mediu, „Ora de ecologie”.
Maestrul de ceremonii, mult asteptatul „Mister ECO”, le-a suscitat interesul elevilor, captandu-le atentia printr-un adevarat spectacol de magie, centrat pe obiectivul campaniei: colectare selectiva pentru reciclare.
„Ora de ecologie” s-a bucurat de o participare activa in randul elevilor, care l-au urmarit cu mare entuziasm pe Mister ECO si pe care l-au primit cu ropote de aplauze. Numerele de magie au starnit hohote de ras, aplauze la scara larga, dar si o promisiune fata de magician ca va reveni la finalul campaniei.
Premii
Pentru „Reciclarea EcoAtitudine”, campania destinata elevilor, au fost puse la bataie o tabla magnetica smart (locul I), un panou portabil de baschet (locul al II-lea) si un ecran de proiectie (locul al III-lea). Castigatorii vor fi desemnati, evident, in functie de cantitatile de deseuri reciclabile colectate.
In ceea ce-i priveste pe profesori, sapte dintre acestia pot castiga cate o imprimanta color (plus o cutie cu topuri de coli A4) in cadrul concursului „Agentul EcoAtitudine”.
Reamintim ca „EcoAtitudine = Responsabilitate, Informatie, Actiune” se desfasoara in doua etape anuale si vizeaza constientizarea elevilor de gimnaziu asupra importantei colectarii selective a deseurilor, un domeniu in care Romania atrage semnale din ce in ce mai negative din partea comunitatilor europene.
Prin aceasta campanie, Infomediu Europa, alaturi de cele mai importante institutii ale statului care activeaza in domeniul protectiei mediului, isi propune schimbarea unor mentalitati care sa determine atitudini eco, dar mai ales sa responsabilizeze generatia tanara pentru o gestionare sustenabila si integrata a deseurilor. Eforturile noastre comune ne-au aratat, de-a lungul celor patru ani de implementare a proiectului in scolile romanesti, ca reactiile pozitive vin tocmai din partea copiilor nostri. Este o realitate pe care nu o poate contesta absolut nimeni, iar rezultatele campaniei EcoAtitudine vorbesc de la sine: peste 100.000 de mii de kilograme de deseuri reciclabile, stranse de aproape 100.000 de elevi doar in 2013. Iar asta-i doar inceputul! Pentru ca EcoAtitudine se va dezvolta pana in anul 2020, obiectivul nostru major fiind acela de a dubla, anual, cantitatile de deseuri reciclabile colectate.
Campania „EcoAtitudine = Responsabilitate, Informatie, Actiune” urmareste:
– Implicarea elevilor si profesorilor in activitati de voluntariat;
– Preventia, care, reprezinta chintesenta mentinerii unui climat sanatos pentru noi si generatiile viitoare;
– Dezvoltarea unor atitudini, comportamente responsabile prin informarea si sporirea cunostiintelor elevilor despre mediul inconjurator;
– Dezvoltarea unei noi atitudini fata de mediul inconjurator prin constientizarea
legaturii dintre sanatatea individuala si mediu. Intr-un cuvant: o EcoAtitudine!