Hiperactivitatea cu deficit de atentie (ADHD) este o tulburare neurologica, studiile anatomice facute pe acesti pacienti aratand clar modificari neuro-anatomice la nivelul mai multor regiuni corticale. O parte dintre acesti copii prezinta doar o intarziere a dezvoltarii grosimii corticale la nivelul lobilor frontali, iar acestia raspund la tratament si recupereaza aceasta intarziere pana spre 10-11 ani, este de parere doctorul in psihologie Geanina Cucu Ciuhan.
In opinia specialistului, sunt insa si cazuri mai grave, cum este probabil cel de la Pitesti, care nu raspund la tratament, si la care evolutia este inversa, cu scadere progresiva a volumului hipocampusului. In timp, acesti copii dezvolta pe langa ADHD si alte tulburari asociate, cel mai adesea tulburari de invatare, opozitionism sau tulburare de conduita. “Agresivitatea nu este un simptom al ADHD-ului, ci al tulburarii de conduita. Copilul devine agresiv tocmai din cauza atitudinii de intoleranta a anturajului, care il critica constant pentru reactii pe care el oricum nu le poate controla. In spatele agresivitatii acestor copii este de fapt o suferinta emotionala profunda, o imagine de sine scazuta, anxietate si tristete”, declara prof. univ. dr. Geanina Cucu Ciuhan, directorul Minnie Psychological Center.
Interventia psihologica in aceste cazuri este una complexa, cuprinzand psihoterapia individuala a copilului pentru rezolvarea dificultatilor emotionale si controlul impulsurilor, psihoterapia familiei, pentru modificarea stilului de parenting si a pattern-urilor de comunicare cu copilul, precum si un program riguros de management comportamental al copilului la scoala, adauga profesorul Geanina Cucu Ciuhan. “In asemenea situatii, rolul psihologului scolar este esential, deoarece el trebuie sa dezvolte programe de psihoeducatie complexe in care sa implice copilul, colegii lui de clasa, profesorii si parintii. Pe masura ce copilul se va simti acceptat si inteles, comportamentele agresive vor disparea”, conchide doctorul in psihologie Geanina Cucu Ciuhan, directorul Minnie Psychological Center.
Centrul de cercetare, diagnostic si tratament pentru tulburarile de dezvoltare – MINNIE PSYCHOLOGICAL CENTER a fost infiintat in luna august 2015 prin schema de ajutor de minimis, in cadrul proiectului POSDRU/176/3.1/S/150369 “START UP ANTREPRENORIAL”, cofinantat prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritara 3 „Cresterea adaptabilitatii lucratorilor si a intreprinderilor”, Domeniul major de interventie 3.1: “Promovarea culturii antreprenoriale”.