Când un copil învață să meargă pe bicicletă, există două tactici pe care trebuie să le stăpânească: pedalarea și echilibrul. Pedalatul este cel mai ușor dintre cele două și majoritatea copiilor nu au nicio problemă în a învăța acest lucru. Așadar, echilibrul este partea unde apar cele mai multe probleme și acest lucru se datorează pur și simplu faptului că o bicicletă pe două roți este instabilă, nu va sta singură în picioare.
La fel ca învățatul mersului, mersul cu bicicleta este pentru majoritatea oamenilor sau copiilor un proces care pur și simplu durează o vreme.
Aici a intrat în joc conceptul de roți ajutătoare, pentru a menține bicicleta în poziție verticală, permițând copilului să se concentreze asupra pedalării fără să cadă cu bicicleta. Singura problemă cu acest lucru este că, dacă vei scoate acele roți ajutătoare și te vei întoarce la roțile normale, copilul se va răsturna instantaneu. De aceea, pentru majoritatea copiilor este terifiant să încerce să învețe să meargă pe bicicletă fără roți ajutătoare.
Majoritatea copiilor învață să meargă pe biciclete cu roți ajutătoare și este cu siguranță o modalitate frumoasă de a începe. Roțile ajutătoare sunt excelente pentru a învăța abilitatea de a pedala. Dar, în același timp, roțile ajutătoare pot fi în detrimentul învățării echilibrului. Prin crearea unui echilibru asistat, roțile ajutătoare creează, de asemenea, o înțelegere artificială a echilibrului. De asemenea, pot induce în eroare biciclistul prin simpla reducere a efortului necesar pentru a merge cu bicicleta.
Dar află că există o modalitate bună de a învăța copilul să meargă pe bicicletă fără roți ajutătoare.
Mai precis, tot ce trebuie să faci este să inversezi procesul. Mai întâi învață copiii conceptul de echilibru înaintea celui de a pedala. Cum facem asta? Ușor: cu o bicicletă de echilibru sau cu o bicicletă căreia îi scoți pedalele. Bicicletele de echilibru sunt simple, nu au pedale, nici lanț, nici o modalitate de a se propulsa și de a lua avânt în afară de utilizarea picioarelor.
Copiii care învață să meargă pe o bicicletă de echilibru rezolvă mai întâi problema echilibrului, învățând mai întâi cea mai grea parte a mersului cu bicicleta. Odată ce echilibrul și partea de direcție sunt învățate și încercate, pedalarea poate fi rapid învățată și încorporată, lăsând copilul să se simtă împlinit și încrezător.Copiii interacționează în mod natural cu o bicicletă de echilibru, deoarece picioarele lor pot rămâne întotdeauna pe sol, șaua este joasă, oferind un punct de greutate mai jos și o senzație mai sigură. Odată ce copilul începe să se propulseze, învață că ridicarea picioarelor este o modalitate bună de a obține o „plimbare gratuită”, deoarece avântul îl va duce mai departe, îmbunătățindu-și echilibrul pe parcurs, doar distrându-se!
O modalitate de a crește încrederea este prin scăderea înălțimii șeii. La început, părinții vor crede că acest lucru face ca bicicleta să pară prea mică. Acest lucru este parțial adevărat, dar avantajele sunt mai mari. Prin coborârea șeii, copilul se așază mai bine pe bicicletă și acest lucru ajută la scăderea punctului de greutate pentru echilibru. În plus, copilul se va simți mai sigur, deoarece poate atinge cu ușurință solul.
Copiii cu biciclete de echilibru au aceeași încredere pe bicicletă ca un copil cu roți ajutătoare, dar încrederea este justificată: ei chiar știu să se echilibreze pe bicicletă. Odată urcați pe biciclete cu pedale, acești copii trebuie doar să învețe cum să facă pedalele să funcționeze.
Învățând să pedalezi în timp ce încă înveți să îți menții echilibrul este dificil, desigur, dar este mult mai simplu decât să înveți să te echilibrezi în timp ce pedalezi.
Fă tot ce este necesar pentru a-i menține pe copii încrezători, dar reține că roțile ajutătoare se simt adesea tulburătoare pentru un nou biciclist, picioarele pe pământ sunt mult mai liniștitoare.
Majoritatea copiilor care nu folosesc niciodată roți ajutătoare prind pedalatul în câteva ore, datorită experienței lor inițiale de învățare pe o bicicletă de echilibru. Ei înțeleg viteza de echilibru crucială și cum ar trebui să se simtă când ești în echilibru.
Poți scoate pedalele de pe orice bicicletă pentru a o transforma într-o bicicletă de echilibru pentru învățare. O modalitate bună de a introduce pedale și fără roți ajutătoare este să folosești pante ușoare care oferă o viteză suficientă pentru echilibru. Atunci când panta se aplatizează, încurajează-ți copilul să păstreze impulsul pedalând.
S-ar putea de asemenea să te întrebi dacă contează vârsta la care copilul învață să meargă cu bicicleta. Majoritatea copiilor vor învăța să meargă pe bicicletă atunci când se simt pregătiți, dar o analiză a studiilor a arătat că leziunile au fost mai mari la copiii care au început să meargă pe bicicletă la vârste cuprinse între 3 și 5 ani, față de cei care au învățat puțin mai târziu, la vârsta de 6 sau 7 ani.