Cand am o suferinta eu ma astept ca doctorul sa ma asculte, sa fie disponibil pentru mine, sa-mi explice de ce trebuie sa fac anumite investigatii suplimentare, sa ma atentioneze ca suferinta mea s-ar putea sa nu fie de competenta lui si ca e posibil sa ma recomande altui specialist, sa ma incurajeze si sa ma invete cum sa ma pastrez sanatoasa.
Acestea sunt cateva dintre asteptarile mele. Atunci cand experienta mea la medic se intampla exact cum m-am asteptat, eu consider ca este ceva normal. Exista multe cazuri in care asteptarile mele nu se indeplinesc. De cele mai multe ori sunt dezamagita, descumpanita, mirata sau suparata. Se intampla insa ca in urma unor experiente sau informatii, sa le pun asteptarilor mele un interval de toleranta sau sa le adaug conditii speciale. Ma mir si ma macina cand doctorul la care ma duc pentru ca am o problema de sanatate nu ma trateaza asa cum ma astept.
Recomandarile cunostintelor – sursa principala de informare
Deseori poti auzi in jurul tau intrebari despre boli, spitale si medici. Am constatat ca opinia celor care au o legatura oarecare cu mediul medical, sau care au avut deja o experienta cu doctori sau spitale devine un punct de referinta si este perceputa ca o recomandare cu greutate. In realitate o singura persoana nu are cum sa stie sau sa afle in timp util detaliile pe care le solicita prietenii, rudele sau cunoscutii, si in niciun caz experienta lor personala nu poate fi atat de extinsa incat sa acopere majoritatea specialitatilor medicale sau numarul oraselor din Romania. Nevoia mea si a oamenilor din jurul meu de a avea opinii sau recomandari pentru un anumit medic a ramas in mare parte neacoperita.
Propria mea experienta m-a facut sa constientizez ca asa cum nu exista boli, ci bolnavi, nu exista un singur medic care sa indeplineasca toate criteriile unei probleme medicale aparute intr-un moment dat. Am realizat ca in functie de nevoia de moment exista o succesiune de criterii dupa care se cauta un medic sau o clinica medicala.
Criteriul disponibilitatii
Cateodata avem o nevoie urgenta: febra, accidente minore, dureri si atunci primul criteriu este cel al disponibilitatii unui centru medical sau a unui doctor.
Criteriul proximitatii
Cel de-al doilea criteriu, al proximitatii fata de locul in care se afla cel care trebuie consultat, este un alt aspect important la care recurgem deseori. Este evident ca daca pacientul este in Brasov, clinica din Bucuresti pana la care ar face patru ore cu masina in conditii de trafic lejer nu este o optiune viabila.
Criteriul experientei
In cazul in care cineva are nevoie insa de un serviciu chirurgical pentru o problema de sanatate care nu este acuta, primele criterii analizate sunt experienta medicului, rata sa de succes pentru tratarea acelei probleme specifice, recomandarile altor pacienti si abia apoi localizarea geografica si programul de lucru al spitalului.
Internetul ca sursa de informare vs. recomandarile personale
Am inceput sa caut pe Internet informatiile de care o persoana ar avea nevoie in diferite ipostaze si am constatat ca timpul necesar pentru a gasi, a selecta si a sintetiza corect o informatie minimala este foarte lung. Presupun ca marea majoritate renunta si utilizeaza in continuare canalele clasice, programari la clinicile cele mai apropiate care au specialitatea medicala de care au nevoie sau la medici recomandati de prieteni, rude si alte persoane apropiate. In foarte multe dintre aceste cazuri, pacientul nu este pe deplin multumit de ceea ce primeste. Fiecare persoana are o proprie definitie asupra a ceea ce este normal sau nu. Daca este, insa, avizata in prealabil asupra unor situatii sau conditii, poate lua o decizie in cunostinta de cauza.
Atitudinea si disponibilitatea personalului medical
Doctorii sunt oameni, unii rabdatori, altii expeditivi, unii glumeti, altii foarte rezervati, cateodata odihniti, dar deseori foarte obositi. Fiecare are propriul stil de a se comporta cu pacientii si poate modalitati diferite de comunicare in functie de pacient. Ca sa incercam sa aflam la ce ne-am putea astepta in urma unei intalniri cu un anumit medic pentru o problema medicala, ideal ar fi sa putem afla parerea altor pacienti care au avut aceasta ocazie. Experienta lor poate sa ne determine sa mergem la un anumit medic de care nu avem cum sa aflam sau sa nu mergem la un medic la care ne-ar fi fost foarte la indemana sa ajungem.
Portalul medical vreauundoctor.ro ofera solutii pacientilor
Vreauundoctor.ro este un portal medical care are ca scop principal facilitarea accesului pacientilor la informatii cu privire la medici sau clinici, oferind acestora detalii despre servicii medicale – unde pot beneficia de ele si in ce conditii. Informatiile despre serviciile medicale oferite vin din partea utilizatorilor site-ului, pacienti care au avut ocazia de a beneficia de servicii medicale diverse.
Acestia au posibilitatea de a dona 50 de cuvinte online; prin intermediul acestei donatii, utilizatorii prezinta potentialilor pacienti detalii despre experienta lor la medic, ajutandu-i pe acestia sa faca o alegere potrivita pe viitor.
Ce mai astepti? Doneaza si tu 50 de cuvinte despre medicul sau clinica la care mergi!
Viitorii pacienti iti vor multumi pentru ca i-ai ajutat sa ia decizia cea mai buna pentru ei, iar tu vei avea, de asemenea, de unde sa te informezi data viitoare cand ai problema medicala.