In „Cuvintele care lucreaza” expertul politic Frank Luntz a oferit urmatorul aforism puternic: „Nu conteaza ce spui ci ceea ce aud oamenii”.
Poate ai de a face cu cineva care se comporta zilnic asa. Ceea ce trebuie sa-ti amintesti este urmatorul lucru: trebuie sa ignori supararea si istericalele. Nu le recompensa. Ofera recompensarea pozitiva, insa numai dupa ce s-au calmat.
In cartea lui Karen Pryor, Nu impusca cainele: Noua arta de invatare si dresare ea explica fundamentele schimbarii comportamentale. Si aceste metode sunt eficiente indiferent ca subiectul este un caine, un delfin ori vecinul tau recalcitrant.
O strategie buna pe care ea o foloseste este sa recompenseze pozitiv orice nu are legatura cu comportamentul care lasa de dorit. De fapt, foloseste aceasta metoda pentru a-si invata mama sa nu se mai planga: Conversatiile pe care le avem de obicei si uneori in exces sunt legate de problemele mameu. In mod deliberat o las sa se planga pana ramane fara lacrimi. Iar apoi recompensez orice nu a fost o plangere i mai putin de doua luni lacrimile si plangeri a fost inlocuite de discutii amuzante pline de rasete. Iar daca iti poti face mama sa nu mai planga atunci strategia este foarte puternica.
Sursa: time.com
RETROGRADUL lui MERCUR din 25 NOIEMBRIE poate AGITA aceste 3 ZODII
Lecția DIVINA pe care fiecare ZODIE trebuie să o ÎNVEȚE înainte de 2025