Iutta, brandul cu motive de inspiratie traditionala, porneste o initiativa nationala de strangere de doruri pe o noua platforma dedicata ce se lanseaza astazi. Campania a fost inspirata de cea mai recenta colectie „Dor de romanesc”, de aceea se va desfasura pe o perioada de 10 saptamani ce corespund celor 10 regiuni geografice ale tarii. In acest demers, Iutta va avea alaturi 10 ambasadoare si numerosi parteneri ce vor oferi premii participantilor. Castigatorul final va primi geanta de voiaj „Dor calator”, creata saptamanal, impreuna cu participantii acestei campanii, si va fi invitat intr-un tur fotografic al Romaniei pentru scrierea unui jurnal de calatorie.
Care e dorul tau? De la aceasta intrebare s-a nascut ideea campaniei „Dor de romanesc”, ce poarta chiar numele celei mai indragite colectii Iutta. Pe www.dorderomanesc.ro se doreste unificarea trairilor puternice in plan national si colectionarea lor intr-un loc comun, ca un manifest pentru frumusetea si bogatia romanescului din fiecare zona geografica a tarii noastre. Dorul fiecarui participant la campanie va contribui la sublinierea individualitatii acestui sentiment ce ne caracterizeaza ca popor si a aspectelor culturale comune. Dor de un loc, o stare, un om, de o experienta.
Nicoleta Chirica, fondator si designer Iutta povesteste: ”Am inceput sa strangem doruri! Dorurile noastre, dorurile oamenilor pe care i-am implicat in campanie, si dorurile celor pe care romanescul ii face sa vibreze, sa isi aminteasca, sa reinvete sa traiasca in sinergie cu autenticul. De ce „Dor de romanesc”? Pentru ca inseamna acasa, copilarie, parinti, bunici, prietenie, iubire, locuri dragi, arome si stari intense, amintiri de nesters, valori si traditie. Tot ce ne defineste calatoreste impreuna cu noi, in fiecare moment din cotidian. Adus in timpul prezent, dorul devine si mai intens si este reinterpretat in forme noi, mereu surprinzatoare. Asta facem noi, la Iutta, prelucram doruri si le aducem in modernitate, in atelierul nostru de creatie de genti si accesorii din piele cu motive de inspiratie traditionala.”
Acestui proiect i se vor alatura 10 ambasadoare pentru cele 10 regiuni ale tarii – femei cu valori inradacinate, ce poarta in suflet meleagurile natale si imbina traditia cu modernitatea, ritmurile vibrante cu momentele de calm, profesia cu familia, pasiunile cu prieteniile. Sunt femei ce se lasa calauzite de dor si isi poarta sensibilitatea la suprafata, ca semn de putere, care inspira prin stilul de viata pe care il au, prin valori si autenticitate.
Fiecarei regiuni si ambasadoare li se va dedica cate o saptamana plina de povesti si doruri. Astfel, campania „Dor de romanesc” porneste nu intamplator cu Ambasadoarea Olteniei, Eglantina Becheru, o femeie de o eleganta innascuta, care aduce cu ea de pe meleagurile gorjene ceva din maretia creatoare a lui Brancusi, ce a inspirat prin creatiile sale brandul Iutta inca de la lansare.
Eglantina Becheru, Ambasadoare Oltenia, declara: ”Pentru ca sunt un artist vizual, cred ca dorul este o panza alba, pe care ti-o poti imagina asa cum iti doresti, care te face sa te gandesti in primul rand la tine. E o intoarcere la tine. ”
Spotul video al Dorului de Oltenia se poate vizualiza AICI.
Productie video: Pink Stripe Group / Muzica: Maria Chifu (voce) si Radu Valcu (chitara).
Campania, pe langa elementul online, va fi urmata de un eveniment de lansare si incununata de un traseu fotografic national pentru promovarea turismului romanesc, a brandului de tara si sustinerea obiceiurilor specifice fiecarei zone.
Iutta va calatori alaturi de marele castigator al campaniei, un ghid pasionat de romanesc si de un fotograf profesionist in Transilvania cu spirite stravechi, in Oltenia cea cu vorbe patimase, in Muntenia vibranta, in Bucovina ca o dumbrava minunata, in Basarabia-sora, cu dor de intregire, in Moldova cea sfanta si cu bucate aromate, in Dobrogea cea dintre pamant si apa, in Maramuresul vesel si colorat, in Banatul bland si asezat, in Crisana cea repede si curgatoare. De asemenea, dorurile culese in cele 10 saptamani ale campaniei vor crea geanta Dor calator, o geanta de voiaj ce va ajunge tot in posesia marelui castigator. Alte 100 de premii ce constau in produse Iutta si ale partenerilor isi asteapta castigatorii.
Campania va fi promovata si in diaspora, in comunitatile de romani pentru care dorul este mereu o constanta a sufletului lor. Si pentru ca semnele sunt universale, IUTTA isi propune sa calatoreasca in curand in lumea mare.
Cititorii sunt invitati sa acceseze platforma www.dorderomanesc.ro sa afle mai multe detalii despre campanie, sa citeasca cat mai multe povesti autentice din toate zonele geografice ale Romaniei si Basarabiei, dar mai ales sa isi impartaseasca, la randul lor, dorul. Care este dorul tau?
Despre Iutta. Dor de romanesc
Iutta este un atelier de creatie care are in portofoliu genti si accesorii din piele cu motive de inspiratie traditionala. Brandul reflecta dorul de romanesc prin valorificarea folclorului, suplinind nevoia de identitate care caracterizeaza prezentul. Simbolurile alese pentru cea mai recenta colectie, intitulata chiar „Dor de romanesc”, reflecta pitorescul si traditia fiecarei zone din tara si exprima principalele valori ale acesteia, putand fi regasite si in arhitectura veche sau straiele populare romanesti.
Colectia aduce la un loc 10 motive romanesti din diferite zone ale tarii noastre si, odata cu ele, dorurile fata de regiunile respective: Transilvania, Oltenia, Muntenia, Bucovina, Basarabia, Moldova, Dobrogea, Maramures, Banat, Crisana. Astfel, creatiile Iutta au in spate o poveste, un dor ce le inspira pe cele care le poarta sa isi aminteasca unde le sunt cu adevarat radacinile si valorile. Cum frumos ne descria o sustinatoare: „Voi, Iutta, ne faceti sa iubim dorul, desi el implica o absenta.”
Mai multe detalii pe: www.iutta.ro, www.facebook.com/Iutta.ro.