Shop
Ultimele 100 de articole

Seminte de chia: Beneficii uluitoare pentru sanatate si contraindicatii + 4 retete BONUS

12 februarie 2018, , Vizualizări: 33,485
Seminte de chia -sfatulparintilor.ro-foter_com

Seminte de chia: Semintele de chia sunt bogate in grasimi, in omega 3, si pot avea diverse utilizari in bucatarie. Chiar si uleiul de chia are o valoare nutritionala ridicata. Atat semintele si uleiurile, pe langa omega 3, contin cantitati importante de antioxidanti si aminoacizi.

 

Seminte de chia: Aceste produse pot fi consumate ca atare sau folosite in diverse preparate. Crude, reprezinta o sursa importanta de fibre si omega 3. Totodata pot fi consumate in suc de fructe si apa sub forma de chia fresh.

 

Datorita beneficiilor importante pe care le au asupra sanatatii semintele de chia au fost incluse in categoria „superalimentelor”. Ajuta organismul sa retina fluidele si electrolitii, se transforma in gel in stomac si in acest fel incetineste transformarea carbohidratilor in zahar si, in acelas timp, ajuta la dezvoltarea muschilor si a altor tesuturi. Chia este o sursa de proteina si bor care ajuta la absorbtia de calciu. Aceste seminte, trasformate in gel, pot inlocui uleiul si alte grasimi in multe retete. De asemenea, gelul poate fi adaugat in sosuri, in jeleuri si in dulciurile preparate in cuptor. Gelul este foarte usor de obtinut. Pui semintele intr-un recipient de plastic, dupa care torni apa peste el, apoi le dai la mixer timp de cateva minute. Gelul poate fi pastrat in frigider timp de doua saptamani.

 

 

1. Seminte de chia: Valoarea nutritionala a semintelor chia

Sunt mai multe motive pentru care aceste seminte sunt bune pentru sanatatea organismului. Spre exemplu, sunt sarace in colesterol si sodiu. De asemenea, sunt mai usor de digerat, comparativ cu semintele de in, si, totodata, continu mai multi nutrienti decat somonul. Semintele de chia sunt o sursa excelenta de calciu si fosfor, fibre si mangan. Mai mult, au un continut ridicat de proteine, carbohidrati sanatosi, grasimi esentiale, vitamine si minerale precum vitamina B, calciu, cupru, zinc etc. In acelasi timp, contin antioxidanti care intaresc sistemul imunitar. Aceste seminte furnizeaza energie atat pentru minte cat si pentru corp. Iata motivul pentru care semintele de chia sunt atat de valoroase din punct de vedere nutritional.

 

 

Nutrienti         Cantitate

Calorii totale   137 kcal

Calorii din carbohidrati           50 kcal

Calorii din grasimi       71.1kcal

Calorii din proteine     15.2 kcal

Total carbohidrati        12.3 g

Proteina           4.4 g

Fibre    10.6 g

Grasimi totale  8.6 g

Grasimi saturate          0.9 g

Grasimi mononesaturate 0.6 g

Grasimi polinesaturate            6.5 g

Total grasimi omega 3 4915 mg

Total grasimi omega 6 1620 mg

Calciu  177mg

Fosfor  265,g

Potasiu            44.8 mg

Sodiu   5.3 mg

Zinc     1 mg

Cupru  0.1 mg

Magneziu        10.6 g

Colesterol        0 mg

Apa     1.4 g

 

 

2. Seminte de chia: Beneficii

Aceste seminte sunt bogate in omega 3, fibre, antioxidanti si calciu, ceea ce le face foarte bune pentru consumul zilnic. Cu atat mai mult cu cat mai contin si numeroase vitamine si minerale. Toti acesti nutrienti fac semintele benefice pentru toate categoriile de varsta, in special pentru persoanele care sufera de deficiente nutritionale. In afara calitatilor nutritionale, semintele chia sunt asociate s cu alte beneficii pentru sanatate.

Iata care sunt acestea:

– scad tensiunea arteriala si sunt bune pentru sanatatea sistemului cardiovascular datorita acizilor grasi pe care ii contin;

– diabeticii ar trebui sa le includa in dieta lor intrucat au capacitatea de a stabiliza nivelul zaharului din sange;

– proprietatile lor antiinflamatorii sunt benefice pentru persoanele care sufera de artrite;

– semintele de chia cresc metabolismul si imbunatatesc masa musculara. Tocmai de aceea sunt recomandate de nuutritionisti pentru eliminarea kilogramelor in plus;

– ajuta la imbunatatirea functiilor creierului datorita acizilor grasi din continutul lor;

– semintele sunt cunoscute pentru capacitatea de a creste productia de energie care te ajuta sa iti indeplinesti sarcinile de zi cu zi fara sa obosesti sau sa te simti stresat;

– de asemenea, aceste alimente imbunatatesc rezistenta in cazul in care sunt consumate in mod regulat, ceea ce inseamna ca persoanele active pot beneficia de pe urma lor;

– omega 3 din semintele de chia ajuta la mentinerea sanatatii inimii. Aceleasi grasimi sunt esentiale pentru absorbtia unor vitamine precum A, D, E, K;

– proteina si calciul din seminte ajuta la dezvoltarea musculaturii, intareste oasele ceea ce inseamna ca vei avea un corp armonios daca faci si exercitii fizice in mod regulat;

– antioxidantii impreuna cu mineralele si vitaminele te mentin tanar si imbunatatesc sanatatea parului si a pielii;

– consumul de apa in care au fost inmuiate semintele ajuta la curatarea sistemul digestiv prin eliminarea resturilor din intestine. De asemenea ajuta la scaparea toxinele din tractul digestiv;

– datorita faptului ca sunt usor de digerat datorita continutului de fibre sistemul digestiv va avea de castigat;

– pentru ca absorb apa, dupa consumarea lor o persoana va fi hidratata pentru o perioada mare de timp  prin retinerea electrolitilor prezente in fluidele corpului;

– pentru ca gustul lor nu este la fel de pregnant precum cel a semintelor de in pot fi folosite in diferite retete fara ca aroma acestora sa fie alterata;

– semnintele de chia sunt mult mai sanatoase decat cele de in. De asemenea, contin mai multe fibre, proteine, si omega 3.

Consumul zilnic a doua linguri de seminte de chia te ajuta sa ramai sanatos si in forma. Insa daca vrei sa le consumi crude ar trebui sa stai de vorba cu medicul de familie pentru a contracara eventualele efecte negative, precum problemele gastrointestinale, alergii etc. Cu atat mai mult ar trebui sa stea de vorba cu un specialist inainte de a le include in dieta lor femeile insarcinate sau care alapteaza sau persoanele a caror stare de sanatate este precara.

 

 

3. Seminte de chia: Efecte negative

– au fost persoane care s-au plans din cauza unor probleme gastrointestinale dupa ce au mancat semninte de chia;

– anumiti oameni pot avea alergii la acest produse;

– sunt nerecomandate persoanelor care se pregatesc pentru a fi operate sau care ia zilnic aspirina;

– semintele contin acid alfa linoletic iar unele studii au aratat ca o cantitate mare de astfel de acid in dieta poate favoriza aparitia cancerului de prostata;

– pot scadea tensiunea sistolica astfel ca persoanele hipotensive trebuie sa stea departe de ele;

– unele persoane au capatat dependenta astfel ca este recomandat ca pentru o perioada scurta sa fie eliminate din dieta.

– gravidele si femeile care alapteaza ar trebui sa evite consumul de seminte de chia, intrucat nu s-au efectuat studii care sa demonstreze ca pot fi consumate si in aceste situatii.

– pentru e evita supradozarea, este indicat sa nu consumi chia daca iei suplimente nutritive care contin vitamina B17.

– cere sfatul medicului inainte de a consuma chia daca iei medicamente sau alte tipuri de suplimente alimentare.

 

 

 

4. Seminte de chia: Utilizari

Iata 6 motive pentru care vei iubi semintele de chia

Substitut pentru oua

Persoanele care au alergie la oua au de-acum un aliat de nadejde. Cand sunt amestecate cu apa, semintele de chia pot deveni un substitut excelent pentru oua in diverse retete. Pentru a inlocui un ou mare foloseste 4 lingurite de apa amestecate cu 1 lingurita de seminte de chia macinate. Lasa sa se „odihneasca” 5-10 minute, dupa ce amesteci bine.

 

Imbunatatesc functiile sistemului digestiv

Semintele de chia sunt bogate in fibre solubile, vitamine si minerale, fiind un excelent ajutor pentru sistemul digestiv. Fibrele contribuie la absorbtia mai buna a nutrientilor si la eliminarea rapida a toxinelor.

 

Bogate in antioxidanti

Semintele de chia contin un nivel ridicat de antioxidanti, chiar mai mare decat au semintele de in si afinele

 

Sursa de calciu

Semintele de chia sunt bogate in calciu (mai mult decat laptele integral). In plus, semintele de chia contin magneziu care contribuie la absorbtia optima a calciului in organism.

 

Versatile

Semintele de chia sunt foarte versatile si pot fi folosite in mai multe combinatii alimentare. Le poti presara in salate, fresh-uri, smoothie-uri. Semintele de chia se pastreaza foarte usor la frigider, insa daca sunt macinate nu rezista mai mult de 3-4 luni.

 

 

5. Seminte de chia: Retete

Pudding de ciocolata cu seminte de chia

Pune toate ingredientele intr-un bol de sticla cu capac, amesteca bine. Tine la frigider peste noapte. Ultimul strat sa fie cu nuci maruntite sau fructe taiate.

Ingrediente: 5 linguri de seminte de chia, 1 ceasca de lapte vegetal, 2 linguri de cacao, indulcitor natural (vanilie, miere, sirop de artar).

 

Chia cu vanilie

Amesteca semintele de chia cu lapte de soia cu vanilie intr-un pahar. Acopera si pune la frigider pentru o ora. Poti adauga scortisoara, nucsoara dupa gust.

Ingrediente: 2 linguri de seminte de chia, 120 ml lapte de soia cu vanilie.

 

 

Smoothie cu kiwi si spanac

Pune toate ingredientele in blender si paseaza pana obtii o bautura fina. Presara deasupra semintele de chia.

Ingrediente: 2 cesti de spanac proaspat, 2 cesti de apa, 1 ceasca de afine congelate, 1 ceasca de fructe de padure congelate (mix), 1 banana, 1 kiwi, jumatate de avocado, 2 lingurite de seminte de chia.

 

Budinca din zmeura cu afine si seminte de chia

Ingrediente

necesare pentru 2 portii:
· 500 grame zmeura
· 200 de grame de afine
· 6 lingurite de chia
· 3 linguri de miere de albine
· Un prag de cardamon

Mod de preparare
Spalati zmeura, afinele si chia si le procesati in blender. Le scoateti, le amestecati cu mierea si cardamonul si le asezati in canite, apoi le puneti in frigider timp de o ora pentru a capata o textura gelatinoasa si pentru a se raci.
Puteti, daca va place sa simtiti fructele cat mai bine in budinca, sa zdrobiti cu lingura fructele si sa le asezati in straturi in canite: puneti un strat de zmeura, puneti miere, cardamom, apoi un strat de chia, apoi, afinele si tot asa pana ati adaugat toate ingredientele, apoi le lasati la frigider timp de o ora.

 

 

Sursa: seedguides.info, Simplegreensmoothies.com

 

Photo credit: ljguitar / Foter / Creative Commons Attribution 2.0 Generic (CC BY 2.0)

Cuvinte cheie: , , , , ,

Loading...
Organic India
Disney
Scrie și tu
Nu necesită conectare click aici pentru toate intrebarile
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro. Citeste politica de confidentialitate.

Recomandări

Cele mai noi

Vezi cele mai noi 100 de articole

Cele mai citite din categorie

Meniu