Medierea conflictelor dintre angajat si angajator - Sfatulparintilor.ro
Ultimele
de 14 ani pentru voi

Medierea conflictelor dintre angajat si angajator

Sfatulparintilor » Familie-Părinţi » Actualitate » Medierea conflictelor dintre angajat si angajator
Medierea conflictelor dintre angajat si angajator

In aceasta perioada plina de incertitudini si temeri in care frustrarile si neintelegerile isi fac simtita prezenta mai mult ca oricand, relatia angajat-angajator este una din cele mai incercate! Nu lasa o situatie ce ar putea fi rezolvata repede si cu un nivel minim de stres sa degenereze intr-un conflict pe care doar un  judecator, in urma unui proces lung si costisitor, il poate opri prin impunerea unei solutii, uneori, deloc, satisfacatoare.

Iata ce trebuie sa stii pentru a putea solutiona o situatie conflictuala in mod rapid si amiabil, in cazul in care angajatorul se comporta abuziv, atat in situatii de normalitate, dar cu atat mai mult in aceasta perioada speciala.

Apeleaza la mediator pentru a rezolva rapid si pasnic o disputa cu angajatorul

Ce faci cand ai neintelegeri cu angajatorul? Daca esti presat sa semnezi un act aditional? Daca nu beneficiezi de zilele libere la care ai dreptul? Daca salariul nu-ti este platit la timp? Daca plata orelor pe care le lucrezi peste program ramane mereu la nivel de promisiune? Daca ti se impune sa lucrezi in conditii necorespunzatoare? Sau daca ti se sugereaza chiar sa-ti dai demisa? Discuti?

Foarte bine! Dar daca in urma discutiilor atitudinea angajatorului nu se schimba cu nimic? Continui asa acumuland frustrari sau renunti sa mai crezi ca se poate schimba ceva si cauti un nou loc de munca? Te gandesti chiar sa apelezi la instanta de judecata?

Te poate interesa si Cum ne rezolvam conflictele in vreme de COVID-19 si post-pandemie

Prin mediere poti rezolva situatia pastrand si relatia, ba chiar fortificand-o

Sunt ganduri si optiuni firesti. Dar in astfel de situatii exista o alta varianta care reprezinta solutia optima! Medierea! Aceasta procedura este cea mai buna in astfel de situatii in care relatia dintre cei implicati nu doar ca exista, dar si conteaza! De angajator depinzi atat financiar, cat si din punct de vedere al dezvoltarii profesionale. Iar angajatorul, la randul sau, depinde de tine, ca angajat, pentru bunul mers al entitatii pe care o conduce.

Medierea are marele merit de a reusi sa mentina o relatie in ciuda neintelegerii sau, chiar, a conflictului existent. Prin mediere angajatul si angajatorul se intalnesc si, cu ajutorul mediatorului, mentin dialogul. Cu sustinerea constanta a mediatorului, angajatorul poate ajunge la deschiderea necesara pentru a intelege punctul de vedere si nevoile angajatului.

Mediatorul trimite o Invitatie la mediere

Pentru a solutiona neintelegerea sau conflictul, dupa caz, angajatul trebuie sa apeleze la un mediator care, odata ce ii este expusa situatia, poate oferi toate detaliile cu privire la ceea ce urmeaza tinand cont de situatia concreta. Ca regula, dupa ce se convine asupra tuturor detaliilor, mediatorul va trimite o Invitatie scrisa angajatorului in care-i va propune o data si o ora de intalnire pentru a putea vedea daca exista disponibilitate din partea acestuia pentru a accepta aceasta procedura.

In mediere nu se poate intra fortat deoarece este o procedura voluntara, ce tine, deci, de vointa partilor de a ajunge la o solutie.

Discutia mediatorului cu partea invitata, in cazul de fata cu angajatorul, este foarte importanta deoarece un mediator bine pregatit va reusi sa indeparteze indoielile sau neincrederea pe care cel invitat le poate incerca. In cazul in care angajatorul accepta sa intre in mediere, mediatorul va cauta sa gaseasca o data si o ora potrivite care sa se incadreze bine in programul fiecarei parti pentru prima sedinta de mediere.

Citeste continuarea: 1 2

Data articol: 13/05/2020