CLASA PREGĂTITOARE Ministerul Educaţiei a elaborat metodologia, iar inspectoratele şcolare au anunţat deja că toţi copiii din clasa pregătitoare vor fi evaluaţi. Evaluarea o va face dascălul care predă la clasă.
CLASA PREGĂTITOARE Ministerul Educaţiei a elaborat metodologia de întocmire, completare şi valorificare a raportului de evaluare a dezvoltării fizice, socio-emoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi aptitudinilor de învăţare, la finalul clasei pregătitoare.
Procesul de evaluare a elevilor din clasa pregătitoare se desfăşoară pe tot parcursul anului şcolar şi se finalizează în luna mai prin completarea Raportului de evaluare de către cadrul didactic care predă la clasa respectivă. Raportul este un document-tip în care se consemnează nivelul dezvoltării fizice, socio-emoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi al dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor de învăţare.
Scopul evaluării: identificarea competenţelor specifice dobândite de elevi
Evaluarea are ca scop identificarea competenţelor specifice dobândite de elevii aflaţi la finalul clasei pregătitoare, prevăzute în programele şcolare în vigoare pentru clasa pregătitoare. Raportul de evaluare la finalul clasei pregătitoare este structurat pe următoarele secţiuni: date de identificare ale elevului; domenii de dezvoltare: dezvoltare fizică; dezvoltare socio-emoţională; dezvoltare cognitivă; dezvoltarea limbajului şi a comunicării; dezvoltarea capacităţilor şi atitudinilor de învăţare; principalele aspecte vizate, asociate fiecărui domeniu de dezvoltare şi desprinse din competenţele specifice prevăzute în programele şcolare în vigoare pentru clasa pregătitoare, în dreptul cărora cadrul didactic responsabil consemnează, în baza documentelor-suport, nivelul achiziţiei: „realizat” sau „în curs de realizare”, după caz; aprecieri şi recomandări.
Citeste mai mult pe REALITATEA.NET.
Cum poate fiecare ZODIE sa atragă mai mulți BANI? Iată cel mai eficient mod!