Când trebuie să pui CAUCIUCURI DE IARNĂ. Mituri false despre anvelopele de iarnă
Anvelopele all-seasons sunt la fel de bune că cele de iarnă.
“Total greșit! Ați observat cum marii producători de anvelope nu mai scot pe piață pneuri mixte? Pentru că anvelopele all-season sunt bunicele la orice, dar foarte proaste la tot. Adică este un compromis care vine cu mult mai multe neajunsuri decât avantaje. Are fulgul ştanțat pe peretele lateral, deci nu vei lua amendă nici dacă încurci traficul, asta e clar. Și îți salvează și ceva bănuți, deoarece nu trebuie să cumperi 2 seturi separate. Dar cam astea sunt unicele calități. De cealaltă parte se comportă prost pe asfalt uscat, prost pe zăpada, prost pe gheață și se uzează foarte repede. Dacă însă ești de acord cu acest compromis, îți poți cumpără un set de pneuri mixte ca să faci economie la bani, dar te asigurăm că vei face economie și la siguranţă…”, declară Nicu Avram.
Se poate merge cu anvelope all-season pe zăpada fără probleme.
“Este încă o afirmație eronată, pe care mulți oameni o vehiculează. Multă lume nu știe că pneurile mixte sunt făcute doar pentru țările în care iernile sunt reci, dar nu ninge mai deloc. Adică sunt niște anvelope care se comportă decent la orice temperatură. Și atât! În condiitii severe de iarnă, așa cum avem în ultimii ani în România, perioadă care se prelungește până spre primăvara calendaristică, anvelopele all season nu fac față. Adică vor frâna la fel pe asfalt uscat sau umed și dacă e cald, și dacă este rece, însă dacă este vorba de mers pe zăpada, acestea nu au profilul necesar unei aderențe crescute, iar pe gheață performanțele sunt limitate. Recomandăm aceste anvelope all season doar de la brandurile premium și pentru utilizarea cu precădere în oraş”, declară Nicu Avram.
“Nu contează prețul unei anvelope, că toate fac același lucru”.
“La Anvelope este la fel ca în orice alt domeniu: auto, moto, imobiliare, vestimentație, biciclete sau orice altceva care ne înconjoară. Adică da, e clar și limpede, că prețul dictează calitatea. Un cauciuc al unei mărci celebre, care se vinde cu 500 de lei/bucată, nu va fi niciodată fabricat la fel ca unul ce costă 150 de lei/bucată. Vorbim de materiale mult mai dezvoltate, mai rezistente în timp, un design al profilului gândit de specialiști şi ingineri, ani şi ani de studii şi testări, o linie de asamblare şi verificare de ultimă oră şi așa mai departe. Nu degeaba un pneu de aceleaşi dimensiuni poate chiar şi de 2 ori mai mult decât unul fabricat de o companie necunoscută”, explică managerul Pneunet.ro.
Tot ce contează la un cauciuc de iarnă este sa aibă cât mai multă „carne, profil”.
“Este corectă doar partea cu „cât mai multă carne”, dar atât. Pentru că nu doar profilul rămas este important. Degeaba îți cumperi niște anvelopede de iarnă nerulate, care au încă toți martorii de uzură intacți, dacă anvelopă a fost depozitată incorect și a îmbătrânit cauciucul sau sunt crăpături în pereții laterali. Nu doar adâncimea profilului contează la o anvelopă, ci și data de fabricație (DOT-ul), care nu trebuie să fie mai vechi de 5 ani. Niciodată să nu fii atras de un pneu care pare nou, deoarece are profilul mare, pentru că se pot ascunde alte surprize neplăcute. Chiar și la anvelopele noi, sigilate, vândute în diverse locuri, ne putem trezi cu „vechituri”. Adică pneuri nerulate, dar care au zăcut mult în depozite și se vând acum la prețuri reduse fiind îmbătrânite”, explică Nicu Avram.
Imagine de Hannes Edinger de la Pixabay