Am convertit o dubă într-un van și plecăm prin Europa: cât ne-a costat, cât a durat și cum a început toată aventura
Pentru noi ideea de a ne construi un van a început odată cu pandemia. Ne uitam la tot felul de seriale și documentare cu oameni care trăiau remote, în tiny houses, care plecaseră prin lume doar cu rucsacul în spinare sau pe bicicletă. Dacă ai nevoie de puțină inspirație, îți recomandăm Tiny House Nation, Pedal the World sau Expedition Happiness. Și, la un moment dat, am zis „hai”.
Evident că de la acel „hai” și până astăzi au trecut timp, frustrări, cheltuieli. Dar, se spune că drumul este mai important decât rezultatul final, nu?
Cum am ajuns să îi alegem numele KUF pentru van
Toți vanliferii adevărați au nume pentru mașinile lor. Asta înveți după primele video-uri de pe Youtube. În cazul nostru nu am prea avut inspirație, însă, ne-a ajutat numărul mașinii. Cu alte cuvinte, a venit deja botezată.
Cum am găsit-o pe KUF? În primul rând, așa cum spuneam mai devreme, toată nebunia a început în pandemie, așa că nu puteam ieși din țară, deci variantele nu au fost foarte multe. Dar am găsit mașina la un dealer auto din București. Voiam o dubă în care să încăpem în picioare – eu am 1,80, așa că lucrurile acestea sunt destul de importante. Apoi, ne doream o mașină care să nu fie nici foarte lungă, nici foarte înaltă – nu mai condusesem niciodată o autoutilitară și nu știam cum o să fie experiența aceasta, dar să știți că parbrizul și oglinzile mari ajută enorm. Și, în cele din urmă, ne trebuia o mașină care să se încadreze în bugetul pe care îl tot ridicam pentru că voiam o mașină mai nouă de 2015 și sub 200.000 de kilometri (am ajuns să dăm 10.000 de euro pe ea).
Așa am ales Ford Transit. Probabil o să citiți pe forumuri tot felul de dispute între el și Mercedes-Benz Sprinter, FIat Ducato sau Volkswagen Crafter, însă cred că totul ține de moment și de noroc. Clar, fiabilitatea, consumul și ușurința cu care poți adapta mașina la conversie sunt foarte importante, dar dacă vrei să te înhami la această aventură, lucrurile o să vină de la sine.
Și apoi, mai este și veșnica întrebare: dar de ce nu ați luat un van gata făcut sau, mai bine, o autorulotă? Îți spun motivele noastre:
- ne-am dorit să avem experiența conversiei – nu suntem neapărat foarte do it yourself, dar două fete care fac un van sună interesant, nu?
- am vrut să fie după nevoile și ideile noastre – dacă ai găsi una făcută, probabil că vei ajunge să tot schimbi lucruri la ea
- nu am vrut autorulotă – e foarte mare, consumă mult și nu poți intra, în străinătate, în orașe
- bugetul – una gata făcută este peste 30.000-40.000 de euro
Citește întregul articol pe LIFE.ro!
Imagine de Siggy Nowak de la Pixabay