Familie-Părinţi/Relaxare și wellness

10 moduri in care soarele iti afecteaza organismul

13 aprilie 2016, , Vizualizări: ...
plaja soare apa - sfatulparintilor.ro - foter_com

Cancerul de piele nu este singura consecinta pentru sanatate cauzata de expunerea la soare, de fapt razele astrului zilei iti pot, de fapt, imbunatati starea de bine.

 

 

Cel bun, cel rau si cel insorit

Stii ca razele ultraviolete poate cauza cancer de piele si imbatranire prematura, iar folosirea cremei antisolare este o modalitate de protectie. Insa oamenii de stiinta au aratat ca soarele poate influenta sanatatea unui om atat in bine cat si in rau.

„Cancerul de piele este o realitate cruda insa asta nu inseamna ca ar trebui sa stai inchis in casa toata ziua intrucat exista o multime de beneficii pentru sanatate daca petreci timp in aer liber. Ar trebui sa cantaresti totul cu intelepciune si sa gasesti o modalitate de a te bucura de beneficii si sa te feresti de lucrurile negative”, sustine Darrell Rigel, professor la catedra de dermatologie la New York University Langone Medical Center. Iata ce trebuie sa stii astfel incat sa faci alegeri inteligente cand te expui razelor soarelui.

 

 

Starea de spirit

Lumina soarelui determina creierul sa elibereze serotonina, hormonul starii de bine ceea ce inseamna ca petrecerea catorva ore in aer liber imbunatateste starea de bine si ajuta la scaderea stresului. Iar pentru unele persoane neexpunerea la soare in timpul lunilor de iarna  poate declansa depresia.

Din fericire, poti lupta cu proasta dispozitie fara sa te expui razelor ultraviolete periculoase, sustine Dr. Rigel. „Nu ai nevoie de lumina ultravioleta pentru a te simti bine, ai nevoie de lumina vizibila. Stai intr-o camera luminata si te vei bucura de aceleasi efecte benefice” a adaugat el.

 

 

Nivelul de vitamina D

Lumina soarelui ajuta organismul sa produca vitamina D, un nutrient important pentru sanatatea oaselor, creierului etc. Vitamina D se gaseste, in mod natural, in foarte putine surse si oamenii trebuie sa o ia fie din expunerea la soare fie din si suplimente sau alimente fortificate, precum laptele. (Pestii grasi, precum somonul, contine vitamina D.)

Nu ai nevoie de o expunere masiva la soare pentru ca organismul sa produca suficienta vitamina D, mai ales daca ai pielea deschisa la culoare sau esti roscat; pentru cei mai multi oameni 5-10 minute de doua ori pe saptamana expunere la soare (fara ca fata, mainile, picioarele sau spatele sa fie acoperite cu crema de protectie solara) sunt de ajuns.

 

 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3 4

Cuvinte cheie: , , ,

Scrie și tu
Nu necesită conectare click aici pentru toate intrebarile
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro

Recomandări

Cele mai noi

Vezi cele mai noi 100 de articole

Cele mai citite din categorie

Comenteaza

Meniu