Sfatulparintilor.ro | Sfaturi zilnice pentru parinti cu copii inteligenti
Sfat Gradinite Sfatulparintilor.ro | Sfaturi zilnice pentru parinti cu copii inteligenti
seminte-chia-sfatulparintilor.ro-foter_com

Familie-Părinţi/Alimentatie sanatoasa

Semintele de chia: Beneficii uluitoare pentru sanatate si contraindicatii

17 mai 2015, , Vizualizări: ...

Semintele de chia sunt bogate in grasimi, in omega 3, si pot avea diverse utilizari in bucatarie. Chiar si uleiul de chia are o valoare nutritionala ridicata. Atat semintele si uleiurile, pe langa omega 3, contin cantitati importante de antioxidanti si aminoacizi.

Aceste produse pot fi consumate ca atare sau folosite in diverse preparate. Crude, reprezinta o sursa importanta de fibre si omega 3. Totodata pot fi consumate in suc de fructe si apa sub forma de chia fresh.

 

Datorita beneficiilor importante pe care le au asupra sanatatii semintele de chia au fost incluse in categoria „superalimentelor”. Ajuta organismul sa retina fluidele si electrolitii, se transforma in gel in stomac si in acest fel incetineste transformarea carbohidratilor in zahar si, in acelas timp, ajuta la dezvoltarea muschilor si a altor tesuturi. Chia este o sursa de proteina si bor care ajuta la absorbtia de calciu. Aceste seminte, trasformate in gel, pot inlocui uleiul si alte grasimi in multe retete. De asemenea, gelul poate fi adaugat in sosuri, in jeleuri si in dulciurile preparate in cuptor. Gelul este foarte usor de obtinut. Pui semintele intr-un recipient de plastic, dupa care torni apa peste el, apoi le dai la mixer timp de cateva minute. Gelul poate fi pastrat in frigider timp de doua saptamani.

 

 

1. Valoarea nutritionala a semintelor chia

Sunt mai multe motive pentru care aceste seminte sunt bune pentru sanatatea organismului. Spre exemplu, sunt sarace in colesterol si sodiu. De asemenea, sunt mai usor de digerat, comparativ cu semintele de in, si, totodata, continu mai multi nutrienti decat somonul. Semintele de chia sunt o sursa excelenta de calciu si fosfor, fibre si mangan. Mai mult, au un continut ridicat de proteine, carbohidrati sanatosi, grasimi esentiale, vitamine si minerale precum vitamina B, calciu, cupru, zinc etc. In acelasi timp, contin antioxidanti care intaresc sistemul imunitar. Aceste seminte furnizeaza energie atat pentru minte cat si pentru corp. Iata motivul pentru care semintele de chia sunt atat de valoroase din punct de vedere nutritional.

 

 

 

 

Nutrienti         Cantitate

Calorii totale   137 kcal

Calorii din carbohidrati           50 kcal

Calorii din grasimi       71.1kcal

Calorii din proteine     15.2 kcal

Total carbohidrati        12.3 g

Proteina           4.4 g

Fibre    10.6 g

Grasimi totale  8.6 g

Grasimi saturate          0.9 g

Grasimi mononesaturate 0.6 g

Grasimi polinesaturate            6.5 g

Total grasimi omega 3 4915 mg

Total grasimi omega 6 1620 mg

Calciu  177mg

Fosfor  265,g

Potasiu            44.8 mg

Sodiu   5.3 mg

Zinc     1 mg

Cupru  0.1 mg

Magneziu        10.6 g

Colesterol        0 mg

Apa     1.4 g

 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Cuvinte cheie: , , , ,

Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro
Gama completa de triciclete pentru copii pe Nichiduta.ro

Recomandări

Cele mai noi

Vezi cele mai noi 100 de articole

Cele mai citite din categorie

Comenteaza