ATENTIE! Afla cate E-uri se gasesc in vopseaua de oua - Sfatulparintilor.ro
Ultimele
de 14 ani pentru voi

ATENTIE! Afla cate E-uri se gasesc in vopseaua de oua

Sfatulparintilor » Familie-Părinţi » Actualitate » ATENTIE! Afla cate E-uri se gasesc in vopseaua de oua

Cum pregatirile pentru sarbatorile pascale sunt in toi, iar in Joia Mare gospodinele inrosesc ouale, n-ar fi rau sa cititi eticheta produselor pentru vopsit inainte de a le cumpara. Agentia Nationala pentru Protectia Consumatorilor atrage atentia asupra E-urile pe care le contine vopseaua de oua, dupa ce a realizat un studiu pe etichetele produselor tip vopsea de oua ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 20 de produse tip vopsea de oua, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii, in luna aprilie 2014.

Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca, in ceea ce priveste numarul de E-uri, din cele 20 de tipuri de produse analizate:

  • 35 % au in continut un numar de 7 E-uri;
  • 20 % au in continut un numar de 1 E-uri;
  • 15 % au in continut un numar de 2 E-uri;
  • 10 % au in continut un numar de 3 E-uri;
  • 10 % au in continut un numar de 8 E-uri;
  • 5 % au in continut un numar de 10 E-uri;
  • 5 % au in continut un numar de 5 E-uri.

Numarul de E-uri continute in produsele supuse studiului variaza intre 1 si 10 E-uri. Dintre cele 20 de produse supuse analizei, 7 erau tip vopsea lichida, restul fiind vopsea sub forma de pudra.

Studiul a mai relevat ca aceeasi cantitate de vopsea, dar marca diferita (chiar provenind de la acelasi importator/producator) poate avea capacitate de vopsire diferita.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

 

Rezultatele integrale ale studiului pot fi accesate AICI.

 

 

Data articol: 16/04/2014