Adolescenți/Alimentație adolescenti

Cum sa iti convingi copilul sa renunte la junk food

07 septembrie 2011, , Vizualizări: ...

Bacon, omleta, biscuti cu aroma de branza, dublu cheeseburger, portie mare de cartofi, cola, chipsuri de cartofi, nachos cu sos de branza, pizza cu dublu topping de mozzarella, o cutie de suc de portocale, o portie mare de inghetata de ciocolata , gogosi cu gem. Pare sa fie o lista cu mancaruri preferate a oricarui copil care "se respecta". De fapt, multe dintre alimentele amintite se regasesc in dieta zilnica a unui adolescent dependent de junk food.

Momentan, pentru tine ca parinte nu mai conteaza de ce si cum s-a ajuns aici, ci important este sa incerci cat mai repede sa opresti acest regim nesanatos. Am pregatit niste sfaturi care ar putea sa te ajute:

 

1. Identifica alimentele „problema” pe care doresti indepartate din dieta copilului tau. Daca vrei sa il educi sa nu le mai consume, atunci in primul rand nu le mai cumpara si nu le mai consuma nici tu.

 

2. Totul cu moderatie. Orice aliment consumat in exces va aduce efecte negative asupra sanatatii. Nu conteaza numai calitatea la mancare dar si cantitatea. Invata-l sa consume cat are nevoie si sa nu exagereze.

 

3. Puterea exemplului. Este un prilej bun si pentru tine sa iti schimbi obiceiurile alimentare gresite. Fii un exemplu pentru copiii tai si arata-le ce inseamna sa ai grija de tine si de sanatatea ta printr-un regim de viata sanatos.

 

4. Pune accentul pe alimente sanatoase care sa satisfaca foamea si sa dea energie, nu pe alimente satioase, grele care satisfac pofte.

 

5. Incurajeaza mesele in familie. In primul rand ai controlul asupra mancarii servite, stii ca este sanatoasa si proaspata pentru ca ai gatit-o tu. In al doilea rand, eviti mancatul pe fuga, care de obicei este motivul unor alegeri nesanatoase de alimente.

 

6. In weekend si oricand aveti timp liber, scoate familia la plimbare si la exercitii in aer liber. Puteti sa iesiti cu bicicleta, cu rolele sau sa jucati tenis. Incurajeaza-ti copiii sa faca miscare.

 

 7. Propune-le copiilor provocarea de a manca mai sanatos. Transforma aceasta schimbare intr-o intrecere. Usor, usor copiii se vor simti mai sanatosi si vor uita de cartofii prajiti. (Sursa: galtime.com)

Cuvinte cheie:

Scrie și tu
Nu necesită conectare click aici pentru toate intrebarile
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro

Recomandări

Cele mai noi

Vezi cele mai noi 100 de articole

Cele mai citite din categorie

Comentarii (7)

  1. cei5pitici spune:

    Cred ca totul tine de puterea exemplului.
    Daca acasa e invatat sa manance sanatos asa va face mereu si oriunde…

  2. asminasmin spune:

    bun articol

  3. claudia79 spune:

    nu am banii sa maninc junk food
    gatesc acasa

  4. 27ralu spune:

    Cred ca daca nu e invatat de mic cu aceasta mancare ,nu vor fi probleme.

  5. crinutz spune:

    Foarte util articolul.Am luat seama .

  6. lyana8520 spune:

    este foarte greu…cunosc unii copii care mananca de mici desi greutatea nu le permite….pacat!

  7. celina74 spune:

    si eu il am pe nepotel cu probleme …mananca foarte mult si are o greutate mare rau pt varsta lui ( 3 ani jumatate …24 kg)….e posibil sa se fi ingrat mai mult in ultimul timp pentru ca nu poate sta fara manacare mai mult de o ora 🙁

Comenteaza

Meniu