Nicoland este un centru educațional cu 6 principii pentru cei 6 ani ai copilului preșcolar.
Educație cu blândețe. Ne propunem să creștem și educăm copiii bazându-ne pe comunicare, înțelegerea copilului și a motivațiilor care stau la baza acțiunilor sale, pe respect, fără abuzuri și umilințe, fără pedepse și recompense. Ne dorim să fim sprijin și orientare pentru copii, să îi ghidăm corect, fiind atenți la ceea ce ei ne transmit.
Respect față de copil. Respectarea copilului asigură dezvoltarea unei relații frumoase, din care acesta va învăța să fie sensibil, empatic, independent. Să respectăm copilul înseamnă să fim atenți la nevoile lui și să i le împlinim. Să îi recunoaștem sentimentele și să îl ajutăm să le exprime. Să îl lăsăm să hotărască în acele aspecte ce țin de persoana lui. Astfel va învăța că și ce dorește el contează. Să îi acordăm timp, să îl ascultăm și încurajăm să ne spună ce îl supără sau bucură. Să îi spunem adevărul și să recunoaștem când noi, adulții, nu avem dreptate. Să ne cerem scuze dacă am greșit.
Încurajarea descoperirii talentelor fiecărui copil. Prin îmbinarea metodelor tradiționale de predare, cu cele inspirate din pedagogiile alternative, prin atelierele opționale de dans, pictură, gătit sănătos, eematico, dezvoltarea inteligenței emoționale, limbi străine (engleză, germană), înot, yoga încercăm să oferim copilului o paletă largă de activități educative, dar și relaxante, din care să își extragă ce îi place și să își cultive pasiunea. Suntem deschiși ideii de organizare și a altor tipuri de ateliere (ex. muzică, arte marțiale) dacă vom observa inclinații spre aceste activități.
Educație fără televizor. Deschidem televizorul la grădiniță (de fapt, calculatorul și videoproiectorul) pentru filmulețe educative, documentare. Învățăm despre tehnologie și o folosim în scop educativ. Momentele de relaxare dintre activitățile educaționale sunt dedicate jocului și mișcării în aer liber.
Dragoste față de cărți. Sprijinim împrietenirea celor mici cu cartea prin lecturi săptămânale, atât în cadrul activității educaționale, cât și în cadrul unor momente dedicate. Cărțile (povești, enciclopedii, atlase) reprezintă o călătorie spre alte lumi, cu prinți și zâne, cu animale vorbitoare sau nu. Cititul este un exercițiu de autodisciplină, solicitând atenția și concentrarea. Contribuie la dezvoltarea vocabularului și a creativității, modelează personalitatea, consolidează legăturile dintre cititor (părinte sau educator) și copil. Planificăm vizite la bibliotecă. In sala de clasă și în sala de somn există câte un raft de cărți. In sala de clasă sunt cărți care să sprijine activitatea educațională, iar în sala de somn cărți de povești. Toate sunt accesibile oricând copiilor. La somn, după ce se spală pe dinți și se schimbă în pijamale, câte un copil în fiecare zi alege cartea pe care o citim. Mereu poveste este prea scurtă. La final discutăm puțin pe baza ei.
Alimentație sănătoasă. Asigurăm un start sănătos în alimentație și educăm gusturile pentru dulce și sărat prin alimente și mâncăruri sănătoase. Meniul, stabilit de un nutriționist, constă în 3 mese principale, 1 gustare de fructe și 1 gustare dulce/sărată. Meniul conține pâine preparată în casă, supe-cremă, ciorbițe cu borș preparat în casă, lapte și lactate de capră, ouă de prepeliță, carne de curcan și peste din surse atent alese, paste și orez integral. Deserturile sunt îndulcite doar cu miere, curmale, sirop de agave, foarte rar cu zahăr brun, având grijă ca în conținutul lor să existe fructe proaspete sau uscate și făină integrală.
Primim copii începând cu vârsta de 1an și 6 luni. Grupele pot primi maxim 13 copii și sunt structurate astfel: Steluțe (1an 6luni – 2 ani și 3 luni), Curioși (2ani și 3 luni – 3ani și 5 luni), Exploratori (3 ani și 5 luni – 4 ani și 5 luni), Cunoscători (4 ani și 5luni – 6 ani). Însă vârsta nu este o condiție obligatorie pentru apartenența la o grupă
Activitățile educative sunt bazate pe curriculum national, implementate prin metodele clasice combinate cu cele din pedagogiile alternative. Dimineața se desfășoară activitățile educative, limba engleză și limba germană. Activități opționale au loc, de obicei, după amiaza. Criteriile de înscriere la atelierele opționale: înclinațiile și preferințele copiilor. Vârsta nu este un criteriu exclusive. Grupele sunt mixte.
Evaluarea: inițială, necesară încadrării în grupă în funcție de rezultate, prioritar, și apoi de vârstă: parțială (ianuarie) și finală (iunie). La evaluarea finală își aduce contribuția și psihologul, care a urmărit evoluția socială, emoțională a copilului. Evaluările parțială și cea finală sunt discutate individual cu fiecare părinte.
Asistență medicală și psihologică. Asistenta medicală asigură triajul zilnic, iar medicul realizează consultația săptămânală.
Psihologul observă copiii, discută cu educatorii și părinții care solicit acest lucrur. Bilunar, organizează o ședință de grup cu personalul, menită să contribuie la reglarea eventualelor tensiuni, găsirea de soluții pentru micile incidente între educator și partenerii lor (copii, părinți sau ceilalți educatori).
Zilnic copiii ies în curte, înainte de prânz și după ateliere.
Înlocuim televizorul cu povești, cântece și jocuri. Folosim tehnologia ca suport pentru activitatea educațională
Educăm copiii în spirit ecologic, cu respect față de mediul înconjurător. Am parcitipat la programul Iulie fara plastic și timp de o săptămână am avut activități de conștientizare a impactului nostrum asupra mediului înconjurător. Am ieșit în parc pentru o acțiune de ecologizare, am citit povestea „Marea fără plastic”, unde copiii s-au împrietenit cu 5 viețuitoare marine și au aflat poveștile lor despre răul pe care l-a făcut plasticul în viața familiilor lor. Apoi au discutat despre soluții pe care le poate adopta fiecare pentru a ajuta . În interior avem coșuri de gunoi pentru colectare selectivă.
Întâlniri periodice cu părinții pentru comunicări și feed-back. Implicam si parintii in activitatea noastra. Avem trei propuneri: părinte-jucator (părintele ghidează și organizează jocul), părinte-cititor (părintele citește o poveste), părinte-erou (părintele le prezintă copiilor ocupația/pasiunea lui). La acestea se adaugă întâlniri-ședințe, dar și întâlniri cu activități comune părinte-copil cu ocazia diverselor evenimente (1 Martie, Paște, 1 Iunie, Ziua recoltei, Crăciun). În proiect: Consiliul Părinților, prin intermediul căruia părinții pot face propuneri.
Ateliere opționale la care pot participa copii de peste 3 ani sunt arte creative, gătit sănătos, programul I can Be/Eematico, Zumba kids, dezvoltarea inteligenței emoționale. Doua dintre ele sunt incluse in taxa si sunt accesibile incepand cu programul lung (17.30).
Activități extracurriculare desfășurate periodic sunt teatru, ateliere de percuție, teatru de păpuși, film, vizită la bibliotecă, ieșiri ghidate în parc.
Programul zilnic este 08.00-19.00, iar rutina zilnică arată astfel:
08.00 – 09.15 Sosirea copiilor/ joc liber/ Miscarea de dimineaţă
09.15 – 09.30 Micul dejun
09.30 – 11.00 Activități educative in limba engleza/romana conform planificarii, sedinta de limba germana *
11.00 – 11.15 Gustarea de fructe
11.15 – 12.15 Activitati in aer liber
12.30 – 13.00 Masa de pranz
13.30 – 15.30 Program de odihnã şi relaxare
15.45 – 16.00 Gustare
16.00 – 17.15 Joc liber/ activitate in aer liber /optionale
17.15 – 17.30 Gustare
Extra
17.30 – 19.00 Preluarea copiilor
*Exceptie grupa Stelutelor
Programul scurt, pana la 13.00, include: mic dejun, gustare de fructe, pranz. Germana si engleza zilnic* (*exceptie grupa Stelutelor).
Programul mediu, pana la 16.30 include, fata de programul scurt: gustarea de dupa somn.
Programul lung, pana la 17.30, include, fata de programul scurt: gustarea de dupa somn, 2 optionale (incluse in taxa) si gustarea de dupa.
Programul extra: pana la 19.00 e similar celui pana la 17.30
Tarifele incep de la 1.400lei pentru programul scurt.
Ne puteți găsi pe www.nicoland.ro, contact@nicoland.ro, 0753029029 sau pe Facebook https://www.facebook.com/GradinitaNicoland/
Cuvinte cheie: Gradinita Nicoland, sectorul 2