Sarcină/Alimentația gravidei

Vrei un copil? 9 alimente bogate in acid folic pe care le poti consuma

alimente acid folic - sfatulparintilor.ro - foter_com

Deficienta de acid folic[1] este una dintre cele mai intalnite deficiente de vitamine. Acidul folic (vitamina B9) este cu atat mai importanta in timpul sarcinii intrucat ajuta la prevenirea unor defecte ale tubului neuronal, precum spina bifida, la fat.

Pentru a preveni deficienta de acid folic, femeile insarcinate, dar si cele care isi doresc sa ajunga in aceasta stare, sunt sfatuite sa ia zilnic 400 mcg (forma sintetica a acidului folic). Totusi, ar putea exista o mare problema de care nici macar nu esti constienta: multe femei sufera de mutatia genei MTHFR (afecteaza serios 1 din 4 femei si mediu 1 din 2). Femeile care se confrunta cu aceasta problema pot avea o scadere de 40-60% a abilitatii de a produce metilfolat – forma activa a acidului folic[2].

Iar acest lucru poate avea ca rezultat numeroase complicatii in timpul sarcinii sau inabilitatea de a ramane insarcinata. Iata cateva probleme:

– pierderea repetitiva (recurenta a sarcinii);

– infertilitate;

– preeclamsie;

– copil cu sindromul Down;

– copil cu autism;

– depresie postnatala;

– depresie cronica.

 

 

Apoi, ar trebui sa faci un test genetic legat de MTHFR.

Cum ai putea evita aceste probleme de sanatate? Asigura-te ca dieta ta contine suficiente produse care au in componenta acid folic. Cum organismul nu il poate stoca este nevoie sa ii oferi corpului doza zilnica de care are nevoie. Iata 9 alimente bogate in acid folic pe care le poti consuma.

 

 

  1. Linte

O ceasca de linte gatita contine aproape 90% din necesarul zilnic recomandat de acid folic. Despre linte se crede ca este un superaliment datorita numarului mare de vitamine si minerale pe care il furnizeaza. Lintea este bogata in magneziu, fosfor si fibre. Incearca sa mananci cateva portii de linte in fiecare saptamana pentru a creste nivelul de acid folic din organism.

 

 

  1. Legume cu frunze verzi

Legumele cu frunze verzi (crude) sunt o modalitate excelenta de a adauga acid folic in dieta ta. Spanacul, napii, sfecla elvetiana si broccoli sunt toate bogate in acid folic si, totodata, contin un nivel ridicat de fier, calciu, fibre si vitamina C. Ar trebui sa consumi o mana de astfel de legume in fiecare zi. Pot fi mancate ca si garnitura, in salate sau chiar sub forma de smoothies.

 

 

  1. Fasole

Si boabele de fasole au in componenta din abundenta acid folic. Fasolea neagra este binecunoscuta pentru continutul de acid folic, insa si alte soiuri de fasole te pot ajuta sa acumulezi cantitatea necesara de vitamina B9. O singura ceasca de fasole gatita furnizeaza in jur de 80% din continutul necesar zilnic de acid folic. Adauga fasole in salate, tocanita si supa pentru a creste consumul de vitamina B9.

 

 

  1. Sparanghel

O singura ceasca de sparanghel gatit contine 67% din cantitatea recomandata zilnic de vitamina B9. De asemenea, alimentul mai contine vitamina K, cupru, vitamina B1 si seleniu. Sparanghelul fiert poate insoti orice fel de mancare.

 

  1. Suc proaspat de portocale

Sucul de portocala este o forma excelenta de acid folic. Un pahar contine 20% din cantitatea zilnica recomandata de vitamina B9. De asemenea, sucul de portocale ajuta organismul sa absoarba fierul, asa ca delecteaza-te cu un pahar dintr-un suc proaspat stors dintr-o portocala alaturi de un produs bogat in fier precum fasole gatita sau o felie de paine din cereale integrale. N.B. Este vorba de sucul proaspat facut in casa si nu cel aflat pe piata care are in componenta adaos de zahar, apa si conservanti.

 

 

  1. Seminte de floarea soarelui

Un sfert de ceasca de seminte de foarea soarelui furnizeaza 20% din cantitatea zilnica recomandata de vitamina B9. Totodata, semintele de floarea soarelui contin si alte vitamine esentiale si minerale, inclusiv magneziu, fier si calciu.

 

 

  1. Arahide

O ceasca de arahide contine 10% din cantitatea zilnica recomandata de vitamina B9. Arahidele sunt, in acelasi timp, o sursa de grasimi sanatoase – care ajuta la dezvoltarea creierului. Asigura-te ca ai tot timpul la tine o punga cu arahide crude astfel incat sa le mananci in timpul zilei cand te apuca foamea.

 

 

 

  1. Avocado

Avocado este inclus in categoria superalimentelor, iar reputatia sa este indreptatita mai ales cand vorbim despre sarcina. O ceasca de avocado contine o treime din cantitatea zilnica recomandata de acid folic. Alimentul este, in acelasi timp, o sursa de grasimi sanatoase care ajuta la dezvoltarea creierului fatului.

 

 

  1. Muguri din varza de Bruxelles

Pot furniza aproape o treime din cantitatea zilnica recomandata de acid folic. Mugurii din varza de Bruxelles sunt, de asemenea, bogati in vitamina K si vitamina C. Pot fi preparati la gratar, la abur, fierti sau serviti ca si garnitura.

 

 

 

Sursa: Bellybelly.com.au

Photo credit: janwillemsen[3] / Foter[4] / CC BY-NC-SA[5]
Endnotes:
  1. folic: http://sfatulparintilor.ro/sarcina/alimentatia-gravidei/ce-trebuie-sa-stii-despre-acidul-folic-cat-de-important-este-in-sarcina/
  2. acidului folic: http://www.desprecopii.com/info-id-11708-nm-15-alimente-bogate-in-acid-folic.htm
  3. janwillemsen: https://www.flickr.com/photos/8725928@N02/5220928503/
  4. Foter: http://foter.com
  5. CC BY-NC-SA: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.0/
 

Vizualizări: 34810
 

Cuvinte cheie: ,