Preșcolari/Alimentație prescolari

Viata de mamica: 8 alimente care nu trebuie sa iti lipseasca din casa

alimente copii - sfatulparintilor.ro - pixabay_com - child-1528308

E foarte tentant sa comanzi o pizza, mai ales cand esti obosita, n-ai niciun chef de gatit, casa e in dezordine, copiii tipa de foame, ai o caruta de treaba si nici macar timp de un dus scurt n-ai reusit sa gasesti. Inainte de a pune mana pe telefon, adu-ti aminte ca se poate totusi sa pregatesti rapid ceva gustos si sanatos, asta daca ai grija sa ai mereu in bucatarie cateva ingrediente simple.

 



1. Paste integrale
Renunta la pastele din faina rafinata si alege-le pe cele din faina integrala – aceasta are mai multe vitamine, minerale si contine o cantitate mai mare de fibre. Asa poti savura linistita niste carbohidrati sanatosi, fara sa te simti vinovata ca se vor duce direct pe coapse. In plus, ele sunt mai bune si pentru cei mici, care au nevoie de toti acesti nutrienti. Gateste o cutie intreaga de paste integrale la inceput de saptamana si pastreaza-le in frigider. Cand vrei sa le servesti, nu trebuie decat sa adaugi sos si legume.

 

 

2. Iaurt grecesc sau cu putine grasimi
Poti beneficia de o portie de calciu fara sa mananci prea multe calorii. Iaurtul este perfect la micul-dejun sau ca o gustare. Pune in el niste cereale si fructe si da-l la congelator, ca sa faci un parfait – copiii il vor adora!

 

3. Fructe si legume crude, gata curatate si taiate
Taie din timp fructele si legumele, sa le ai gata pregatite pentru gustari din timpul zilei. Sau economiseste timpul si cumpara legumele gata curatate si taiate, pe care sa le folosesti apoi la gatit.

 

4. Legume congelate
Se mai intampla sa nu ai timp pentru cumparaturi si sa ajungi mai greu la piata, ca sa iei totul proaspat. In zilele alea te salveaza legumele congelate –au acelasi continut nutritional ca si cele proaspete si sunt gata de pus in supa sau de gatit pe post de garnitura.

 

 

5. Cartofi (dulci si normali)
Cartofii copti sunt oricand o garnitura gustoasa, indiferent ce mai pregatesti pe langa ei. Gateste din vreme o cantitate mai mare, pune-i in frigider si incalzeste-i cand ai nevoie la cuptorul cu microunde. Poti pune branza cottage pe un cartof dulce sau legume ori supa de legume langa un cartof normal.

 

6. Cereale integrale pentru micul-dejun
Nu strica niciodata sa le ai la indemana. Cui nu-i place sa manance un castron de cereale cu lapte, la micul-dejun sau ca gustare? Cerealele integrale sunt mult mai bune decat cele cu ciocolata, pline de zahar. Iar daca ti-e pofta de ceva dulce, poti adauga oricand niste fructe in bolul tau cu cereale (si al copiilor).

7. Migdale
Daca abia ai nascut, te va interesa sa afli ca migdalele stimuleaza lactatia. Amesteca niste stafide intr-o punga cu migdale si vei avea astfel o gustare perfecta si sanatoasa.

 

8. Burgeri de legume sau din carne de curcan
Pastreaza-i la congelator si nu vei mai fi tentata sa mergi la fast-food. Ii poti manca impreuna cu paine integrala ori pita, simpli sau cu o feliuta de branza si salata.

Autor: Alexandra NEDELCU
Sursa: The Bump.com

 

Vizualizări: 17460
 

Cuvinte cheie: , , , ,