Nu-i aşa că, în vremea din urmă, n-aţi mai ajuns, din cine ştie ce motive, pe Transfăgărăşan? Poate că, fie şi măcar pentru simplul fapt că vremea e bună şi drumul nu e închis, ca în buza iernii, e momentul să dăm împreună, căci mărturisesc, nici eu nu am mai făcut de câțiva ani Transfăgărăşanul.
E piatra de încercare a şoferilor. Cel mai spectaculos loc din munţii patriei noastre. Drumul – aproape – cel mai abrupt de la noi. Lucrul care ne marchează, când îl descoperim. Şi aprecierile sau simplele referiri pot continua.
Barajul Vidraru
Gândit şi făcut să traverseze Munţii Făgăraş, drumul (DN 7C) pe care vi-l propunem acum, porneşte de lângă Piteşti, de la Arefu, şi ajunge în apropiere de Sibiu, la Cârţişoara, adică însumează 92 km şi urcă până la înălţimea de 2.040 m. Are tunele şi viaducte – tunelul de la Bâlea Lac are aproape un kilometru şi este plin de serpentine. El a fost construit între 1970 şi 1974, din ordinul lui Nicolae Ceauşescu. Aşa că, astfel stând lucrurile, vitezomanii trebuie să se abţină de la apăsat acceleraţia.
Dacă pornim dinspre Muntenia spre Transilvania, e bine să verificăm carburantul, pentru că nu plouă cu benzinării pe drum, dar şi starea maşinii, în general, căci nu-i va fi prea uşor pe coclaurile drumului. Nu poţi să nu opreşti, deşi cu greu – peisajul e mirific – la Barajul şi Lacul Vidraru.
Pensiuni, căci românii au învăţat că au locuri frumoase şi e bine să le arate şi altora, se găsesc destule, pentru un popas mai lung. Lacul are 465 milioane de metri cubi de apă, o lungime de 10,3 km şi o lăţime de 2,2 km. Suprafaţa totală este de 870 ha, iar adâncimea maximă de 155 metri. Barajul este al nouălea din lume şi al cincilea din Europa. Noaptea conturul său este luminat electric şi poate fi observat şi din avion.
La el se poate ajunge pe malul estic al lacului, pe drumul care urcă până la Bâlea. În apropiere, realizată de sculptorul Constantin Popovici, se află statuia lui Prometeu cu fulgerul în mână.
Citeste continuarea pe PUTEREA.RO
foto: Depositphotos.com