Familie-Părinţi/Sanatate fizica si mentala

Cum sa previi atacul de cord de Sarbatori

sfatulparintilor.ro - Cum sa previi atacul de cord de Sarbatori

Perioada Sarbatorilor de iarna este, din pacate, si una propice atacurilor de cord[1]. Cauzele sunt mai multe: agitatia, stresul, petrecerile, mancarurile peste masura, alcoolul si ignorarea problemelor. Iata cateva sfaturi[2] pe care trebuie sa lei iei in considerare pentru ca atacul de cord[3] sa nu-ti strice tie si rudelor petrecerile de Sarbatori.

 

 

Nu abuza de alcool, daca vrei sa stai departe de un atac de cord[4]

Se tot spune ca alcoolul in cantitati moderate face bine inimii. Insa daca pentru tine “moderat” are alte conotatii, ar fi bine sa te abtii sa mai ciocnesti asa de des paharele la petrecere. Alcoolul creste tensiunea arteriala, iar acest lucru duce la batai neregulate ale inimii, moleseala, ameteala, dureri in piept. Foarte multe reclame in aceasta perioada avertizeaza despre pericolul consumului de alcool si urcatul la volan, insa nimeni nu vorbeste despre alcool si atacul de cord. Ganditi-va si la inima, inainte de a mai ciocni inca un pahar.

 

 

Nu iesi la frig daca suferi cu inima. Atacul de cord[5] poate aparea oricand

Daca este frig si stii ca ai probleme cu inima, ar fi bine sa nu exagerezi cu statul afara. Vremea racoroasa strange vasele de sange si declanseaza producerea unor hormoni care cresc tensiunea arteriala. Iar tensiunea arteriala mare creste riscul aparitiei atacului de cord. Nu iesi din casa daca e frig, iar daca ai o urgenta, roaga pe cineva mai sanatos sa-ti faca un favor.

 

 

NU abuza de mancare. Ca si alcoolul, mancarea excesiva poate conduce la un atac de cord[6]

In aceasta perioada toata lumea este tentata sa se infrupte din bunatati. Dar aceste bunatati sunt pline de grasimi, sare si zahar. Doar odata-i Craciunul! Insa daca ai probleme cu inima si nu reusesti sa te abtii, trebuie sa te gandesti inainte de a da curs tentatiei daca nu-i pacat sa ratezi Craciunul urmator pentru o simpla prajitura. Potrivit unui studiu realizat in anul 2000, pe un grup de supravietuitori ai unui atac de cord, perioada cea mai riscanta de a face un infarct este la doua ore dupa o masa copioasa. Si asta pentru ca sangele este pompat in mare masura catre stomac pentru a asigura digestia, insa acest lucru da un impuls anginei pectorale.

 

 

Nu da vina pe arsurile la stomac. Poate fi un atac de cord[7]

Dupa atatea dulciuri, alcool si mese copioase poti simti senzatii in corp care seamana cu arsurile la stomac. Dar fii mai atent la ce mesaje iti transmite corpul tau pentru ca multe din atacurile de cord din perioada sarbatorilor au fost tratate ca niste simple refluxuri gastrice.

 

 

Du-te la medic daca este cazul pentru a primi tratamentul care trebuie pentru un atac de cord[8]

Foarte multi pacienti ajung la medic la cateva zile dupa Craciun, pentru ca asteapta sa le treaca. Si cand vad ca nu le trece, abia cer sfatul unui medic. Insa, cu cat mai repede, cu atat mai bine. Este foarte posibil ca celulele muschilor inimii sa moara din cauza lipsei de oxigen, iar asta inseamna o inima din ce in ce mai slabita.

 

Endnotes:
  1. atacurilor de cord: http://sfatulparintilor.ro/37953/sfatul-medicilor-pentru-viata-ce-poti-face-ca-sa-ai-o-viata-lunga-%E2%80%93-partea-a-ii-a/
  2. sfaturi: http://sfatulparintilor.ro/38186/sfaturi-despre-sanatate-de-prin-lume-adunate/
  3. atacul de cord: http://sfatulparintilor.ro/42725/educatie-pentru-sanatate-5-simptome-aparent-minore-la-femei-ce-prevestesc-afectiuni-serioase/
  4. atac de cord: http://sfatulparintilor.ro/40354/colesterol-marit-10-sfaturi-pentru-a-l-reduce/
  5. Atacul de cord: http://sfatulparintilor.ro/40427/colesterol-marit-10-sfaturi-pentru-a-l-reduce-%E2%80%93-partea-a-ii-a/
  6. atac de cord: http://sfatulparintilor.ro/30467/6-factori-ai-infarctului-miocardic/
  7. atac de cord: http://sfatulparintilor.ro/31141/8-analize-pe-care-trebuie-sa-le-faca-regulat-orice-barbat/
  8. atac de cord: http://sfatulparintilor.ro/29085/trateaza-te-de-boli-cu-banane/
 

Vizualizări: 1742
 

Cuvinte cheie: , , , ,